ESG: Wrocław Fashion Outlet redukuje zużycie energii

Najemcy Wrocław Fashion Outlet pozytywnie odpowiedzieli na wyzwanie redukcji zużycia energii na wynajmowanych powierzchniach w ramach konkursu organizowanego przez centrum. Założony cel, obniżenie zużycia o co najmniej 1% w porównaniu z ubiegłym rokiem, został przekroczony osiągając poziom -1,86%.

Wynik ten podkreśla zaangażowanie uczestników i pokazuje, że nawet niewielkie, systematyczne zmiany mogą przynosić znaczące efekty dla zrównoważonego rozwoju przestrzeni biznesowej.

Akcja trwała od 1 lipca do 30 września 2024 roku. W tym czasie prowadzono działania edukacyjne, wspierające najemców w ograniczaniu zużycia energii. Każdego tygodnia najemcy otrzymywali praktyczną wskazówkę dopasowaną do profilu ich działalności. Wybrane inicjatywy obejmowały:

– Wyłączanie oświetlenia na zapleczu i po godzinach otwarcia – najemcy byli zachęcani do wypracowania nawyku gaszenia świateł w pomieszczeniach magazynowych i biurowych, gdy nikt w nich nie przebywa oraz na sali sprzedaży i w witrynach sklepowych, gdy centrum jest zamknięte.

– Ograniczanie pracy sprzętu elektrycznego – zalecono wyłączanie urządzeń, takich jak parownice po zakończonym prasowaniu czy komputery, monitory poza godzinami pracy. Zwracano uwagę na wyłączanie sprzętu, który nie jest aktywnie używany, aby unikać niepotrzebnego poboru energii.

– Optymalizacja temperatury pomieszczeń – doradzano, aby sklepy utrzymywały optymalną temperaturę powietrza (ogrzewanie maksymalnie do 21°C i ochładzanie nie bardziej niż do 23°C), co pozwala na oszczędności przy jednoczesnym zachowaniu komfortu pracowników i klientów.

Zachęcano również do regularnej konserwacji systemów OWK, co przyczynia się do optymalnej pracy urządzeń i może obniżyć zużycie energii nawet o 15%.

Wprowadzenie tych z pozoru drobnych nawyków pozwala osiągnąć realne oszczędności i pozytywnie wpływa na wspólną przestrzeń centrum. Kampania ta jest dowodem na to, że odpowiedzialne podejście i zaangażowanie nawet w postaci niewielkich działań mogą przynieść zaskakująco duże efekty.

Na tych samych powierzchniach w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku ograniczyliśmy zużycie energii o 1,86%. To bardzo dobry rezultat. Małe kroki, które podejmujemy wspólnie, mają ogromną siłę.

Dziękujemy najemcom za zaangażowanie i chęć współpracy na rzecz zrównoważonego rozwoju naszego centrum. Z pewnością będziemy kontynuować te działania” – mówi Katarzyna Warzecha, Marketing Director Wrocław Fashion Outlet.

Zaproszenie do wspólnego działania

W październiku, w ramach strategii Beyond Sustainable, centrum Wrocław Fashion Outlet zrealizowało inicjatywę „Meet the Change Makers” / „Poznaj liderów zmian” – projekt, który podkreślał rolę wszystkich członków ekosystemu centrum w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju (od działań administracji, przez najemców i partnerów po przedstawicieli lokalnej społeczności w roli pozytywnych influencerów).

Wrocław Fashion Outlet kładzie szczególny nacisk na działania edukacyjne, wspierające swoją społeczność w świadomym dokonywaniu wyborów korzystnych dla środowiska.

Jednym z celów zrównoważonego rozwoju VIA Outlets, właściciela-operatora europejskich outletów premium, jest zmniejszenie intensywności energetycznej o 50% do 2030 roku (w porównaniu z 2022 rokiem). Wrocław Fashion Outlet, będąc częścią tej sieci, przyłącza się do starań na rzecz realizacji tego zadania.

Z pond 100. światowymi markami

Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim.

Na ok. 14 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: BOSS Outlet, KARL LAGERFELD, JOOP!, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, Guess, New Balance, adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia.

Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok. 

Z 11. outletami

Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie.

Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 267 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1 100 sklepów.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz