Grupa CCC w Q3 2024 odnotowała czterokrotny wzrost wyniku operacyjnego i dwukrotnie zwiększyła wypracowany wynik EBITDA. Grupa Modivo wypracowała najwyższy poziom zysku operacyjnego i EBITDA w pojedynczym kwartale w historii. W każdej linii biznesowej w ujęciu rdr odnotowano dodatnią dynamikę sprzedaży, poprawę marży oraz niższy wskaźnik kosztów do przychodów, co jest efektem konsekwentnie realizowanego planu umacniania rentowności Grupy CCC.
Przychody Grupy CCC w Q3’24 (sierpień’24 – październik’24) wyniosły 2,8 mld zł, co stanowi wzrost o 14% rdr. W CCC obroty były o 13% wyższe – przy dynamicznym wzroście sprzedaży LFL (+11%). HalfPrice odnotował wzrost przychodów o 18%, także przy rosnącej sprzedaży LFL (+5%).
Wysoką dynamikę przychodów w Q3’24 odnotowała Grupa Modivo (+14%), przy dużo niższym rdr poziomie zapasu (-11%) i ograniczonych inwestycjach w pozyskanie ruchu (performance marketing). Na koniec trzeciego kwartału, po raz pierwszy w historii Grupy, sprzedaż za ostatnie 12 miesięcy przekroczyła poziom 10 mld zł.
„Nasz unikatowy model biznesowy to doskonały fundament do dalszych wzrostów, a wyniki trzeciego kwartału są tego potwierdzeniem” – mówi Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.
„CCC i HalfPrice odnotowują bardzo wysoką rentowność. Naszym celem jest, aby jak najszybciej dołączyła do nich Grupa Modivo.
PARTNER PORTALU
Intensyfikujemy pracę nad odbudową i umocnieniem jej wyników – widać już pierwsze efekty wdrożonego w końcówce ostatniego kwartału programu oszczędnościowego. Naszym celem jest, żeby Grupa Modivo była najbardziej rentownym biznesem e-commerce w Europie”.
Marże do góry
Grupa CCC w trzecim kwartale odnotowała wzrost marży brutto w każdej linii biznesowej. Skokową poprawę marży, do ponad 51%, odnotował HalfPrice (wzrost o 5 p.p.), za sprawą dobrej oferty produktowej i konserwatywnej polityki cenowej. Istotnie marżę poprawiła także Grupa Modivo – wzrosła ona o 5 p.p. do poziomu 43%. Z kolei marża brutto w CCC wyniosła blisko 59% (+1 p.p. rdr). Powyższe przyczyniło się do wzrostu marży brutto Grupy CCC o 3 p.p., do poziomu 51%.
„Większy udział marek licencyjnych w ofercie pozytywnie wpływa na wyniki CCC – osiągamy wyższą marżę, ale także lepszą sprzedaż like-for-like. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obranego kierunku rozwoju. W kolejnych kwartałach z marek licencyjnych korzystać będą też pozostałe linie biznesowe Grupy” – powiedział Dariusz Miłek, prezes zarządu Grupy CCC.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Koszty w dół
W wyniku wysokiej dyscypliny kosztowej, w Q3’24 wskaźnik kosztów do przychodów Grupy był niższy rdr o ponad 4 p.p. i wyniósł 39%. Jest to piąty kwartał w rzędu poprawy tej wartości. Wskaźnik ten był niższy w każdej linii biznesowej – w CCC i HalfPrice o odpowiednio 2 oraz 2 p.p. Grupa Modivo zanotowała wskaźnik kosztów o 8 p.p. niższy rdr, za sprawą intensyfikacji prac związanych z odbudową i umocnieniem jej rentowności.
„CCC i HalfPrice to sprawdzone formaty sprzedażowe, generujące wysokie i powtarzalne wyniki. Sklepy obu szyldów osiągają bardzo dobrą rentowność, wyjątkową na tle branży i pozwalającą na szybki zwrot z inwestycji.
Dlatego konsekwentnie realizować będziemy plan rozwoju powierzchni handlowej. Już w listopadzie planowane są otwarcia pierwszych sklepów HalfPrice na nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ekspansji HalfPrice – wszystkie sklepy zarabiają i generują dobrą rentowność od otwarcia” – mówi Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.
Wyższy poziom zysku
W Q3’24 Grupa CCC wypracowała wynik operacyjny na poziomie 328 mln zł, co stanowi 4-krotny wzrost rdr oraz 479 mln zł zysku EBITDA (+109% rdr). Zysk netto wyniósł 158 mln zł (+175 mln zł rdr). Do wyników Grupy kontrybuowały wszystkie szyldy. CCC zanotowało blisko 2-krotnie wyższy wynik operacyjny (+71% rdr) przy jednoczesnym wzroście marży EBITDA o ok. 4 p.p.
HalfPrice w trzecim kwartale odnotował wynik operacyjny wyższy o 155% rdr oraz poprawę rentowności EBITDA o 7 p.p. Natomiast Grupa Modivo wypracowała najwyższy poziom zysku operacyjnego i EBITDA w pojedynczym kwartale w historii. Wartości te wyniosły odpowiednio 79 mln zł (+137 mln zł rdr) oraz 101 mln zł (+132 mln zł rdr).