Grupa Kapitałowa MONNARI wygenerowała w trzecim kwartale 2024 r. obroty na poziomie 70 707 tys. zł vs. 72 669 tys. zł, co oznacza spadek o 2,7%, wobec trzeciego kwartału ub.r. Trzeci kwartał 2024 roku zakończyła ze stratą na poziomie operacyjnym w wysokości 369 tys. zł w porywaniu do zysku w wysokości 1 993 tys. zł w 2023 r.
Na poziomie wyniku netto, Grupa Kapitałowa wypracowała zysk w wysokości 676 tys. zł vs 2 556 tys. za III kw. 2023 r. W ujęciu narastającym za 9 miesięcy Grupa Kapitałowa wypracowała zysk netto w wysokości 7 776 tys. zł w porównaniu do zysku w wysokości 7 578 tys. zł w 2023 r.
Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,1 p. proc. do poziomu 58,9 %, co dało wartość marży w wysokości 41 549 tys. zł, vs. 41 186 tys. zł w okresie porównywalnym w 2023 r. Dynamika kosztów sprzedaży i kosztów ogólnych Zarządu wyniosła 2,6%, w relacji do III kwartału 2023 r.
Na osiągnięte wyniki wpływ miał dynamiczny wzrost kosztów pracy i energii. Jednocześnie okres III kwartału w branży odzieżowej tradycyjnie jest okresem poświątecznych wyprzedaży, co związane jest ze znacznymi promocjami i pogorszeniem się rentowności sprzedaży.
Sukcesy i porażki
PARTNER PORTALU
Do najważniejszych dokonań w Grupie Kapitałowej MONNARI TRADE S.A., które miały miejsce w III kwartale 2024 r., należą: zwiększenie marży brutto na sprzedaży o 2,1 p. proc. do poziomu 58,8%, kontynuacja rozmów dotyczących przejęcia spółki Komex S.A. i marki 5.10.15, podpisanie we wrześniu 2024 r. z bankiem Polska Kasa Opieki S.A. S.A aneksu do umowy o wielocelowy limit
kredytowy zwiększającego wysokość dostępnego finansowania z 35 mln zł do kwoty 47 mln zł.
Do najważniejszych niepowodzeń w Grupie Kapitałowej MONNARI TRADE S.A., które miały miejsce w III kwartale 2024 r., należy spadek przychodów (-2,7%) i utrzymująca się dynamika kosztów sprzedaży (+4%).
Spadek liczby salonów
GK MONNARI TRADE S.A. prowadzi sprzedaż towarów poprzez sklep internetowy i inne platformy internetowe oraz przez sprzedaż zewnętrzną/ hurtową.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Na koniec września posiadała 176 salonów własnych marki MONNARI, 20 salonów franczyzowych oraz 8 salonów pod marką Femestage, zlokalizowanych w centrach handlowych i galeriach oraz przy ulicach handlowych, co łącznie daje liczbę 204 salonów o łącznej pow. 45,2 tys. metrów kwadratowych (na koniec września 2023 r. – 220 salonów o powierzchni 46,6 tys. metrów kwadratowych), co oznacza spadek rok do roku powierzchni sieci o ok 3.0% i ilości salonów o ok. 7,3%.
Polska marka modowa
Monnari jest polską marką odzieżową z 25-letnią tradycją. Od samego początku swojej działalności marka charakteryzuje się wyjątkowym podejściem do mody. Autorskie projekty, opracowane przez zespół doświadczonych projektantów, od lat podbijają serca pewnych siebie i nowoczesnych kobiet, pragnących wyrazić swoją indywidualność poprzez styl.
Szeroki asortyment ubrań, dodatków oraz toreb dostępny jest w 209 salonach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym emonnari.pl. Każda konstrukcja powstaje z myślą o figurach polskich kobiet, dlatego też w salonach Monnari pełne stylizacje stworzą Panie noszące rozmiary 36 – 46. Ta rozmaitość sprawia, że marka jest dostępna dla każdej kobiety chcącej poczuć się wyjątkowo.