Zalando i ABOUT YOU połączą siły, aby lepiej zaspokajać potrzeby klientów i partnerów dzięki połączonym i odrębnym ofertom B2C i B2B, umożliwiając połączonej grupie pokrycie większej części europejskiego rynku e-commerce związanego z modą i stylem życia.
Firmy zawarły ostateczną umowę o połączeniu biznesowym, na mocy której Zalando zamierza złożyć dobrowolne publiczne wezwanie do nabycia do 100% kapitału zakładowego ABOUT YOU.
Główni akcjonariusze ABOUT YOU: Otto Group, Otto Family, HEARTLAND i zarząd ABOUT YOU zawarli wiążące umowy sprzedaży swoich akcji ABOUT YOU, stanowiących około 73 procent kapitału zakładowego ABOUT YOU, poprzez przyjęcie oferty publicznej lub oddzielnie, na rzecz Zalando.
„Redefiniowanie zakupów modowych i lifestylowych poprzez tworzenie najlepszych możliwych doświadczeń dla klientów i partnerów zawsze napędzało oba nasze zespoły. Jestem podekscytowany tym, jak razem będziemy w stanie objąć większą część rynku mody i stylu życia” – powiedział Robert Gentz, współzałożyciel Zalando.
„W segmencie B2C możemy zaoferować klientom i markom odrębne i bogate doświadczenia zakupowe. W B2B, połączenie naszych uzupełniających się możliwości oprogramowania, Tradebyte i SCAYLE, stworzy jeszcze bardziej zaawansowany system operacyjny e-commerce, który umożliwi markom i sprzedawcom detalicznym zarządzanie ich wielokanałową działalnością w całej Europie i poza nią”.
PARTNER PORTALU
Zalando podtrzymuje strategię
Operacje ABOUT YOU zwiększają skalę i uzupełniają możliwości, a także wpisują się w strategię ekosystemu Zalando, ogłoszoną w marcu 2024 r., polegającą na budowaniu ogólnoeuropejskiego ekosystemu e-commerce związanego z modą i stylem życia wokół dwóch wektorów wzrostu, B2C i B2B, w celu pogłębienia relacji z klientami i partnerami. Transakcja wiąże się z atrakcyjnymi możliwościami tworzenia wartości, które obie firmy, działające w tej samej branży, mogą generować poprzez współpracę w wielu obszarach, takich jak B2B, logistyka, płatności i współpraca handlowa. W dłuższej perspektywie Zalando zamierza osiągnąć znaczące synergie EBIT Grupy w wysokości około 100 milionów euro rocznie.
Podtrzymując przekonanie zarządu o wartości tej transakcji, Zalando potwierdza swoje średnioterminowe prognozy również dla połączonej grupy. Oczekuje się, że Zalando, w tym ABOUT YOU, będzie zwiększać GMV i przychody do 2028 r. przy 5-letniej złożonej rocznej stopie wzrostu między 5% a 10%.
Połączona firma spodziewa się skorygowanej marży EBIT w 2028 r. w przedziale od 6% do 8%, co przyniesie znaczny wzrost bezwzględnego zysku dzięki stworzeniu połączonej grupy na większą skalę. Razem, Zalando i ABOUT YOU zamierzają pokryć większy udział w europejskim rynku mody o wartości 450 miliardów euro w dłuższej perspektywie niż wcześniej zakładano.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
W wektorze wzrostu B2C, dodanie ABOUT YOU umożliwi Zalando wdrożenie strategii dwóch marek. Każda marka zachowa swoją odrębną tożsamość, jednocześnie wykorzystując synergię w zakresie logistyki, infrastruktury płatniczej i współpracy handlowej. To strategiczne posunięcie pozwoli połączonemu podmiotowi zapewnić dostosowane i odrębne doświadczenia zakupowe, skutecznie zaspokajając unikalne potrzeby i preferencje swoich klientów.
Ze zróżnicowanymi bazami docelowych klientów
Zalando przemawia do entuzjastów mody i dlatego jest bardziej zorientowane na marki, wyróżniając się oferowaniem niezrównanego wyboru ponad 6000 marek lifestylowych dla ponad 50 milionów klientów. Zachęca klientów najlepszą możliwą jakością zakupów, odnosząc się do każdej części podróży klienta: wysokiej jakości asortymentu marki, doświadczenia cyfrowego, zrównoważonego i integracyjnego wyboru marki, a także spersonalizowanej i zlokalizowanej wygody.
Zalando opiera się również na tych wysokiej jakości relacjach, aby zwiększyć swoją rolę w podróżach klientów związanych ze stylem życia, przekształcając kategorie takie jak sport oraz dzieci i rodzina w wciągające doświadczenia, a także integrując treści i dane z handlem, aby oferować spersonalizowane inspiracje i rozrywkę.
ABOUT YOU przemawia do młodych odbiorców mody i dlatego jest bardziej ukierunkowana na styl. Celebruje indywidualne style, wyznacza trendy i łączy zakupy z rozrywką poprzez wydarzenia na żywo, interaktywne formaty i gospodarzy mediów społecznościowych, tworząc tętniącą życiem społeczność modową.
Dzięki sieci ponad 27 000 twórców treści, ABOUT YOU oferuje ponad 12 milionom aktywnych klientów dostęp do 700 000 stylów znanych marek, innowacyjnych producentów, marek własnych i wyjątkowych kolekcji celebrytów. Współpraca z międzynarodowymi talentami ze świata sportu, muzyki, filmu i modelingu zaowocowała 119 ekskluzywnymi kolekcjami dla świadomych swojego stylu klientów.
Uzupełnienie systemów operacyjnych e-commerce
W wektorze wzrostu B2B, jednostka oprogramowania SCAYLE firmy ABOUT YOU doskonale uzupełni system operacyjny e-commerce ZEOS firmy Zalando, który umożliwia markom i sprzedawcom detalicznym zarządzanie ich wielokanałową działalnością w całej Europie w ramach jednej ujednoliconej platformy, składającej się z infrastruktury logistycznej, oprogramowania i oferty usług, niezależnie od tego, czy odbywają się one na platformie Zalando, czy poza nią.
Należąca do Zalando jednostka oprogramowania Tradebyte już teraz pomaga sprzedawcom detalicznym i markom sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem różnych rynków internetowych. SCAYLE rozszerza teraz ofertę Zalando o szyte na miarę rozwiązanie do obsługi własnych sklepów internetowych i aplikacji marek i sprzedawców detalicznych, często najważniejszych kanałów sprzedaży dla wielu marek, nawet tych, które prowadzą działalność wielokanałową.
SCAYLE jest jedną z najszybciej rozwijających się platform handlowych typu Software-as-a-Service na świecie i już teraz przynosi wysokie zyski. SCAYLE oferuje dostosowane do potrzeb rozwiązania dla marek i sprzedawców detalicznych w różnych branżach, ze szczególnie dużą liczbą funkcji dla segmentów mody i stylu życia, obsługujących ponad 200 sklepów w Europie i Ameryce Północnej.
„Cieszymy się, że możemy połączyć siły z tak wieloma wspaniałymi przedsiębiorcami i wspólnie przenieść sukcesy Zalando i ABOUT YOU na wyższy poziom” – powiedział Tarek Müller, współzałożyciel i współzałożyciel ABOUT YOU.
„Ta transakcja tworzy coś naprawdę wyjątkowego, z dwoma odrębnymi i niezależnymi firmami B2C zaspokajającymi specyficzne potrzeby swoich klientów. Jednocześnie uzupełniające się mocne strony firm B2B zostaną płynnie połączone, aby zapewnić kompleksową i zoptymalizowaną ofertę dla klientów w zakresie logistyki, oprogramowania i usług”.
Inicjatywy w kierunku zrównoważonej branży modowej
Transakcja pomoże również wspólnej grupie wprowadzić pozytywne zmiany na rzecz bardziej zrównoważonej i integracyjnej przyszłości branży modowej i lifestyle’owej, w czym pomoże jej większa skala i większe znaczenie dla klientów i marek. Obie firmy łączy wieloletnie partnerstwo w tej dziedzinie i wspólnie uruchomiły kilka inicjatyw promujących odpowiedzialność w branży modowej, takich jak FASHION LEAP FOR CLIMATE i FASHION AGAINST FASCISM. W przyszłości Zalando i ABOUT YOU zintensyfikują również wspólne wysiłki, aby umożliwić swoim klientom podejmowanie świadomych decyzji zakupowych.
Zamknięcie transakcji
Planowane przez Zalando wezwanie publiczne w wysokości 6,50 euro za akcję ABOUT YOU stanowi premię w wysokości 12 procent w stosunku do mediany ceny docelowej analityków wynoszącej 5,80 euro i premię w wysokości 107 procent w stosunku do 3-miesięcznej średniej ceny akcji ABOUT YOU ważonej wolumenem na dzień 10 grudnia 2024 r., umożliwiając realizację znacznej wartości dla obecnych akcjonariuszy ABOUT YOU.
Oczekuje się, że transakcja zostanie zamknięta latem 2025 r., pod warunkiem uzyskania odpowiednich zgód organów regulacyjnych.