W dniu 30 grudnia 2024 r. spółka Sfinks Polska powzięła informację o rezygnacji Dariusza Górnickiego z pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej Sfinks Polska S.A. ze skutkiem na dzień 31 grudnia 2024 r. Przyczyna rezygnacji nie została wskazana.
Rada Nadzorcza składa się obecnie z: Sławomira Pawłowskiego, przewodniczącego Rady Nadzorczej, Artura Wasilewskiego, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, Adama Karolaka, członka Rady Nadzorczej, Marioli Krawiec-Rzeszotek, członka Rady Nadzorczej oraz Magdaleny Bogusławskiej. członka Rady Nadzorczej.
Z dobrymi wynikami
Restauracje sieci należących do Sfinks Polska, przede wszystkim pod szyldem SPHINX, wypracowały 154,31 mln zł obrotów w okresie trzech kwartałów 2024 r., tj. o 9,2% więcej niż przed rokiem. Przychody ze sprzedaży grupy Sfinks wyniosły 59,81 mln zł na koniec września br. wobec 75,71 mln zł na koniec września 2023 r., co jest efektem zgodnego ze strategią przekształcania lokali własnych na franczyzę.
Skonsolidowany zysk operacyjny wzrósł po trzecim kwartale tego roku do 6,15 mln zł wobec 5,47 mln zł przed rokiem. Grupa zanotowała także poprawę wyniku na poziomie netto o 1,54 mln zł, osiągając -0,97 mln zł na koniec września 2024 r. wobec -2,5 mln zł rok wcześniej.
PARTNER PORTALU
W efekcie na koniec września 91% restauracji działało we franczyzie, a 9% to lokale własne. Grupa Sfinks, zgodnie z planem zarysowanym w strategii, będzie koncentrowała się na działaniu jako operator sieci, właściciel konceptów gastronomicznych i franczyzodawca oraz rozwijaniu biznesu w takiej roli” – mówi Sylwester, Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Na koniec września 2024 r. Sfinks prowadził już tylko 9 własnych restauracji. To wpłynęło na zmianę sprzedaży skonsolidowanej Sfinks Polska, bo do przychodów grupy zamiast obrotów lokali wliczane są opłaty franczyzowe.
Grupa odnotowała przy tym poprawiające się wskaźniki rentowności sprzedaży w okresie dziewięciu miesięcy 2024 r. do 32,3% wobec 28,4% rok wcześniej, a także wyższy EBIT wynoszący 6,15 mln zł (wobec 5,47 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego). Znacząco zredukowana także została strata na poziomie netto, która wyniosła -0,97 mln zł po trzech kwartałach br. wobec -2,5 mln zł rok wcześniej. Takie same tendencje są widoczne w przypadku oczyszczenia tych kategorii z wpływu MSSF 16.
Z kolei EBITDA po trzech kwartałach br. wyniosła 13,6 mln zł wobec 14,5 mln zł za trzy kwartały 2023 r., jednak po oczyszczeniu tej kategorii z księgowego wpływu MSSF 16 widać poprawę o 0,53 mln zł do 3,73 mln zł po trzech kwartałach br.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
106 lokali gastronomicznych w portfolio
Grupa Sfinks Polska zarządza 106 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70 restauracji SPHINX (segment casual dining), siecią 30 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów), oraz 1 restaurację Chłopskie Jadło (segment casual dining), 1 Lepione&Pieczone oraz 4 lokalami The Burgers.
Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne w dowozie m.in. SPHINX, The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining.
Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.