Lagardère Travel Retail w Polsce dynamicznie rozwija swoją obecność na Lotnisku Chopina w Warszawie, otwierając nowe lokale i modernizując dotychczasowe przestrzenie. Wśród najnowszych inwestycji jest otwarcie sklepu kultowej marki Victoria’s Secret w nowym koncepcie wizualnym, a także wprowadzenie zupełnie nowych formatów w formie wysp handlowych.
Na 2025 rok spółka zapowiada kolejne modernizacje na największym porcie lotniczym w Polsce.
Lagardère Travel Retail od wielu lat odgrywa kluczową rolę w tworzeniu nowoczesnej i różnorodnej oferty handlowej na Lotnisku Chopina w Warszawie. Obecnie portfolio firmy odpowiada na szerokie spektrum potrzeb współczesnych podróżujących, obejmując restauracje, kawiarnie, sklepy duty free, formaty prasowe, sklepy z zabawkami czy pamiątkami. W 2024 roku spółka otworzyła 5 zupełnie nowych lokali i zmodernizowała 4 istniejące przestrzenie, a rok zakończyła otwarciem sklepu kultowej marki Victoria’s Secret w zupełnie nowej aranżacji.
Nowa przestrzeń dla kultowej marki
Sklep Victoria’s Secret przeszedł metamorfozę, wprowadzając nowy koncept wizualny „store of the future”. Nowy design, utrzymany w lekkich i jasnych odcieniach różowego złota, odmienił wnętrze oraz fasadę sklepu. Strefy beauty i fashion połączono za pomocą platformy z bestsellerową ofertą perfum, ozdobioną dużym żyrandolem. Zmieniono również układ i design mebli, a finalny efekt sprawia wrażenie znacznie powiększonej przestrzeni, mimo niezmienionej powierzchni.
„Renowacja sklepu Victoria’s Secret miała na celu wprowadzenie najnowszego konceptu wizualnego oraz dostosowanie przestrzeni do aktualnych standardów obowiązujących w sieci. Współpracujemy z tą kultową marką już od dekady, rozwijając jej obecność na lotniskach w Polsce: w Warszawie, Krakowie i Gdańsku.
Nowy format zachowuje atrakcyjną ofertę, która od lat cieszy się uznaniem klientów, lecz prezentuje ją w bardziej estetycznych i komfortowych wnętrzach. Dzięki temu zapewniamy pasażerom przyjazną, elegancką przestrzeń zakupową, a tym samym prezentujemy dbałość o detale i najwyższą jakość w naszych przestrzeniach handlowych” – zaznacza Andrzej Miłaszewicz, dyrektor zarządzający ds. operacji i rozwoju, Lagardère Travel Retail w Polsce.
Znane brandy i zupełnie nowe formaty
W kategorii mody kluczowe znaczenie miał także remont sklepu The Fashion Gallery, zakończony w czerwcu 2024 roku. W ofercie sklepu pojawiły się nowe marki premium, takie jak Max Mara Weekend, Zadig & Voltaire, a także damskie kolekcje BOSS i Polo Ralph Lauren. Inwestycja podniosła atrakcyjność strefy zakupowej Lotniska Chopina, podkreślając jego pozycję jako jednego z najważniejszych punktów zakupowych w regionie.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Z kolei strefa gastronomiczna powiększyła się o dwie nowe kawiarnie So Coffee oraz formaty takie jak Bistro Okienko, Przystań na Piwo i Prosecco Bar, tworzony we współpracy z producentem marki Mionetto, Henkell Freixenet Polska. Nowe punkty odpowiadają na potrzeby różnych grup podróżnych – od osób poszukujących szybkich przekąsek po tych, którzy oczekują bardziej ekskluzywnych doświadczeń kulinarnych.
Spółka zapowiada kolejne inwestycje
Plany na 2025 rok zakładają kontynuację strategicznych inwestycji, w tym re-otwarcie lokalu The Flame w nowej odsłonie. Kluczowym elementem strategii rozwoju jest również wzmocnienie obecności marki Paul poprzez uruchomienie dwóch nowych lokalizacji. Jedną z nich będzie większy i nowocześniejszy format wyspy handlowej, który zastąpi dotychczasowy model wózka pod brandem Paul.
„Lagardère Travel Retail od lat wyznacza trendy w tworzeniu przestrzeni handlowych na lotniskach, konsekwentnie adaptując globalne rozwiązania do lokalnych potrzeb i oczekiwań pasażerów. Dzięki naszej znajomości światowych trendów oraz głębokiemu zrozumieniu specyfiki rynku lokalnego, tworzymy przestrzenie, które łączą innowacje, funkcjonalność i trafiają w gusta klientów.
Nasze dotychczasowe i planowane inwestycje są realizowane z myślą o zapewnieniu unikalnych doświadczeń, które wyróżniają Lotnisko Chopina na tle innych portów lotniczych w Europie – podkreśla Andrzej Miłaszewicz.
W portfelu ponad 5 tys. sklepów
Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Dining zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2023 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 6,6 mld euro.
W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.).
W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute Smacznego!, Costa Coffee i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony.
W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.