Pepco ogłosiło zmiany w strukturze operacyjnej, a także ambitne plany rozwoju na najbliższe lata. W 2024 Marcin Stańko został dyrektorem operacyjnym na region Europy Środkowo-Wschodniej. Ponadto tylko do końca 2025 roku Grupa Pepco planuje otworzyć 300 nowych sklepów, koncentrując się głównie na marce Pepco oraz na dalszym rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej.
Stanowisko dyrektora operacyjnego Pepco na region Europy Środkowo-Wschodniej objął w 2024 roku Marcin Stańko, który markę rozwijał od jej powstania w roku 2004 do 2021 r. Wykorzystując blisko trzydziestoletnie doświadczenie z sektora retail Marcin Stańko odpowiedzialny jest za rozwój sieci i będzie wdrażał strategie operacyjne dostosowane do potrzeb klientów na różnych rynkach.
Dodatkowo w Polsce na czele Działu Ekspansji ponownie stanęła Bożena Pekowska, z Pepco związana praktycznie od początku istnienia sieci, która wraca do zespołu po kilkumiesięcznej przerwie.
Ekspansja w Polsce i regionie
W perspektywie krótko- i długoterminowej Pepco stawia na dalsze zwiększanie liczby lokalizacji, koncentrując się głównie na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie powstanie większość z planowanych nowych sklepów. Będzie to kontynuacja strategii realizowanej w roku finansowym 2024, w którym Pepco otworzyło łącznie 331 nowych sklepów. 232 lokalizacji mieściło się w Europie Środkowo-Wschodniej, a 83, czyli ponad 25%, w Polsce.
„Nasza strategia otwierania nowych sklepów będzie nadal ukierunkowana na kraje, które dobrze znamy i co do których mamy pewność generowania odpowiednich zwrotów, co pozwoli umocnić naszą już i tak silną pozycję rynkową.
Dlatego, większość ze sklepów, jakie planujemy otworzyć znajdzie się właśnie w naszym regionie. Będziemy dalej się rozwijać w różnych lokalizacjach – od centrów handlowych, przez retail parki po ulice handlowe, aby zapewnić klientom wygodę zakupów w różnych okolicznościach” – deklaruje Marcin Stańko.
Długofalowy rozwój w odpowiedzi na potrzeby klientów
Pepco obserwuje rosnący potencjał rynku sieci handlowych i zamierza koncentrować się na zwiększaniu różnorodności asortymentu oraz doskonaleniu jakości obsługi, z myślą o wygodzie i zadowoleniu klientów.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
„Ciągłe pogłębianie wiedzy o klientach jest niezwykle istotnym elementem naszej strategii. Regularnie prowadzimy badania i analizy, aby jeszcze lepiej zrozumieć trendy konsumenckie, wartość marki oraz wpływ czynników makroekonomicznych. Te analizy są następnie wykorzystywane w całej firmie – od zespołów zakupowych po działy inwestycji czy visual merchandisingu – aby dostosować nasze produkty i układ sklepów do potrzeb klientów” – dodaje Marcin Stańko
Najważniejszymi kategoriami dla sieci pozostają odzież, artykuły dekoracyjne oraz produkty sezonowe, które będą stale wzbogacane o nowe linie zgodne z aktualnymi trendami. Oferta Pepco jest regularnie odświeżana i ulepszana dzięki ponad 130 nowym kolekcjom w każdym sezonie.
Z ponad 5000. sklepami
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 5000 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Z ponad 3800. sklepami
Pepco, tak zwany value retailer, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie.
Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 31 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3800 sklepów.