Grupa Kapitałowa Monnari Trade wygenerowała przychody ze sprzedaży towarów za cały rok 2024 r. w wysokości 305,7 mln. zł, co oznacza wzrost o 1,2 % w relacji do 2023 r. (302,0 mln. zł). Prowadziła sprzedaż w 210 salonach sprzedaży (vs. 219 salony na koniec 2023 r.).
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży towarów osiągnięte w IV kwartale 2024 roku przez Grupę Kapitałową Monnari Trade wyniosły ok. 93,1 mln zł i były wyższe od przychodów w porównywalnym okresie 2023 r. (92,0 mln zł) o 1,2 %.
Marża brutto na sprzedaży towarów w IV kwartale 2024 r. wyniosła 62,4%, w porównaniu do marży w wysokości 63,3% w analogicznym okresie 2023 r. Za okres 12 miesięcy b.r. marża brutto na sprzedaży towarów osiągnęła poziom 60,8%, w relacji do 59,9 % za 12 miesięcy 2023 r.
Coraz mniejsza powierzchnia handlowa
Na koniec 2024 r. Grupa Kapitałowa prowadziła sprzedaż w 210 salonach sprzedaży (vs. 219 salony na koniec 2023 r.) – 185 salonów własnych Monnari, 8 salonów Femestage oraz 17 salonów franczyzowych – wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 45,9 tys. m2 (47,1 tys. m2 na koniec 2023 r.), co oznacza spadek rok do roku powierzchni sieci o ok. 2,5 % i ilości salonów o ok.4,1%.
Wyniki za III kw.
Grupa Kapitałowa Monnari Trade wygenerowała w trzecim kwartale 2024 r. obroty na poziomie 70 707 tys. zł vs. 72 669 tys. zł, co oznacza spadek o 2,7%, wobec trzeciego kwartału ub.r. Trzeci kwartał 2024 roku zakończyła ze stratą na poziomie operacyjnym w wysokości 369 tys. zł w porywaniu do zysku w wysokości 1 993 tys. zł w 2023 r.
Na poziomie wyniku netto, Grupa Kapitałowa wypracowała zysk w wysokości 676 tys. zł vs 2 556 tys. za III kw. 2023 r. W ujęciu narastającym za 9 miesięcy Grupa Kapitałowa wypracowała zysk netto w wysokości 7 776 tys. zł w porównaniu do zysku w wysokości 7 578 tys. zł w 2023 r.
Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,1 p. proc. do poziomu 58,9 %, co dało wartość marży w wysokości 41 549 tys. zł, vs. 41 186 tys. zł w okresie porównywalnym w 2023 r. Dynamika kosztów sprzedaży i kosztów ogólnych Zarządu wyniosła 2,6%, w relacji do III kwartału 2023 r.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Na koniec września posiadała 176 salonów własnych marki MONNARI, 20 salonów franczyzowych oraz 8 salonów pod marką Femestage, zlokalizowanych w centrach handlowych i galeriach oraz przy ulicach handlowych, co łącznie daje liczbę 204 salonów o łącznej pow. 45,2 tys. metrów kwadratowych (na koniec września 2023 r. – 220 salonów o powierzchni 46,6 tys. metrów kwadratowych), co oznacza spadek rok do roku powierzchni sieci o ok 3.0% i ilości salonów o ok. 7,3%.
Polska marka modowa
Monnari jest polską marką odzieżową z 25-letnią tradycją. Od samego początku swojej działalności marka charakteryzuje się wyjątkowym podejściem do mody. Autorskie projekty, opracowane przez zespół doświadczonych projektantów, od lat podbijają serca pewnych siebie i nowoczesnych kobiet, pragnących wyrazić swoją indywidualność poprzez styl.
Szeroki asortyment ubrań, dodatków oraz toreb dostępny jest w 209 salonach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym emonnari.pl. Każda konstrukcja powstaje z myślą o figurach polskich kobiet, dlatego też w salonach Monnari pełne stylizacje stworzą Panie noszące rozmiary 36 – 46. Ta rozmaitość sprawia, że marka jest dostępna dla każdej kobiety chcącej poczuć się wyjątkowo.