Grupa CCC: rewolucyjne zmiany w eobuwie

Grupa CCC zapowiada zmiany w swoim koncepcie eobuwie. Dotychczasowy model sprzedaży okazał się nierentowny. Nowe plany zakładają wejście do mniejszych miejscowości, powyżej 60-70 tys. mieszkańców. Ambicja firmy jest posiadanie 208 sklepów stacjonarnych tej marki do końca 2027 roku, a 400 do końca 2030 roku.

„Dotychczasowy model sprzedaży oparty na 52 punktach eobuwie okazał się nierentowny. Klienci, przyzwyczajeni do bezpośredniego kontaktu z produktem, nie byli przekonani do systemu, w którym można było zamówić wybrane buty z zaplecza za pomocą tabletu – mówi Dariusz Miłek, prezes zarządu Grupy CCC.

Grupa CCC planuje rozwijać tę markę w zupełnie nowym koncepcie. Plany firmy zakładają posiadanie 208 jego sklepów na koniec 2027 roku, które powinny przynieść wówczas 1 mld zł przychodu. W dalszej perspektywie plany przewidują ekspansję konceptu do 400 placówek do końca 2030, które generowałaby przychód na poziomie 2 mld zł.

Plany zakładają wejście też do mniejszych miejscowości, powyżej 60-70 tys. mieszkańców. Średnia powierzchnia sklepu ma wynieść ok. 450 metrów kwadratowych. Zmianie ulegnie również struktura oferty produktowej. 60 proc. będą stanowiły buty, 30 proc. torebki, 10 proc. akcesoria.

Zdaniem Dariusza Miłka, prezesa Zarządu Grupy CCC, w Europie nie ma podobnego konceptu w tym przedziale cenowym, a w Polsce brakuje sklepów stacjonarnych w mniejszych miejscowościach. Klienci są zmuszeni do zakupów online lub podróży do większych aglomeracji.

Grupa CCC z dobrymi wynikami

Grupa CCC w Q4 2024 (listopad’24 – styczeń’25) osiągnęła blisko czterokrotny wzrost zysku operacyjnego i ponad dwukrotnie wyższy, sięgający 525 mln zł, wynik EBITDA. Grupa CCC odnotowała wzrost przychodów i dalsze umocnienie marży brutto. W każdej linii biznesowej utrzymywana była wysoka dyscyplina kosztowa. Z sukcesem kontynuowano pracę nad umacnianiem wysokich rentowności w szyldach CCC i HalfPrice.

Przychody Grupy CCC w Q4’24 wyniosły 2,9 mld zł, co stanowi wzrost o 14% rdr. Segment CCC odnotował skokowy wzrost przychodów (+25%), przy jedynie nieznacznie rosnącej powierzchni handlowej (o 1%).

W czwartym kwartale Grupa CCC odnotowała wzrost marży brutto o 2 p.p. rdr. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł w każdej linii biznesowej. W największym stopniu umocniła się marża brutto w Grupie Modivo (o ponad 4 p.p.), głównie za sprawą większego udziału nowej kolekcji w sprzedaży, wzrostu udziału sprzedaży produktów licencyjnych oraz delistowania nierentownych marek z portfolio produktowego. Marża brutto szyldu CCC na sprzedaży w kanałach omnichannel (po wyłączeniu wpływu sprzedaży hurtowej) osiągnęła poziom 57% (wzrost o 1 p.p.). Po raz kolejny poprawę marży odnotował także HalfPrice (+1 p.p.).

W 2025 roku Grupa CCC chce osiągnąć 12 mld zł przychodu i rentowności EBITDA na poziomie 20%.

6 marek i 1200 sklepów

Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Na 23 rynkach Grupa rozwija unikatowy, omnichannelowy model biznesowy, opierający się o ok. 1200 sklepów oraz silny e-commerce, pod szyldami CCC, HalfPrice, eobuwie.pl, MODIVO, Worldbox i Boardriders. 

CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku. 

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz