NEINVER miał w ubiegłym roku 8-procentowy wzrost obrotów

NEINVER zamknął rok 2024 nowym rekordem wartości sprzedaży w salonach marek, obecnych w 20 zarządzanych obiektach w Europie (16 centrów outletowych oraz 4 parki handlowo-rozrywkowe), osiągając poziom 1,627 mld euro. To wzrost o 8% w porównaniu z 2023 rokiem.

Zarządzane przez NEINVER centra w sześciu europejskich krajach – Polsce, Niemczech, Hiszpanii, Francji, Włoszech i Holandii – przyjęły ponad 69 milionów odwiedzających. Średnia kwota wydatków na jednego klienta wzrosła o 6%.

Najszybszy wzrost na rynku odnotowała Holandia, gdzie sprzedaż wzrosła o 19% rok do roku. Było to możliwe dzięki poszerzonej ofercie handlowej, w ramach której 19 marek otworzyło nowe sklepy. Drugie miejsce zajęła Hiszpania, z 13% wzrostem sprzedaży.

„Portfolio naszych centrów osiągnęło doskonałe wyniki, bijąc rekordy sprzedaży, zwiększając liczbę odwiedzających i notując silny popyt na powierzchnię handlową. Mimo wymagających warunków rynkowych, utrzymujemy stabilną ścieżkę wzrostu.

Ten sukces to efekt zaangażowania naszego zespołu, który konsekwentnie wdraża model zarządzania oparty na najlepszych markach, konkurencyjnych cenach i unikalnych doświadczeniach zakupowych, przyciągających klientów – powiedział Daniel Losantos, CEO NEINVER.

Losantos podkreśla także rekordowy poziom najmu w centrach: „Obecny poziom najmu na poziomie 98% to historyczny rekord dla naszego portfela. Zaufanie, jakim marki darzą nasz model zarządzania, jeszcze bardziej motywuje nas do kontynuowania inwestycji w rozwój i ekspansję.”

Marki poszerzają swoją obecność w portfelu NEINVER

W ciągu 2024 roku NEINVER odnotował silny popyt na powierzchnię handlową, podpisując 412 umów najmu. Do nowych marek w portfolio dołączyły Calvin Klein i Tommy Hilfiger, a także powiększone sklepy Skechers, Only, Desigual i Jack & Jones w Amsterdam The Style Outlets (Holandia). Il Lanificio zadebiutowało w The Style Outlets w Amsterdamie i Roppenheim (Francja), a grupa Bestseller weszła na rynek polski, otwierając sklepy Jack & Jones we wszystkich centrach FACTORY, a także w Roppenheim.

Guess zwiększył swoją obecność w FACTORY Gliwice (Polska), FACTORY Kraków (Polska), a także w Castel Guelfo The Style Outlets (Włochy). Do Halle Leipzig The Style Outlets (Niemcy) dołączyły Le Creuset i Vero Moda.

W segmencie odzieży sportowej, adidas rozbudował swoje sklepy w FACTORY Poznań (Polska) oraz w Las Rozas The Style Outlets (Hiszpania), wprowadzając w Hiszpanii nowy koncept sprzedażowy „The Pulse”. PUMA podwoiła powierzchnię sklepu w Las Rozas i otworzyła pierwszy sklep Puma Kids w Getafe The Style Outlets (Hiszpania), natomiast Asics zadebiutował w centrum w Amsterdamie.

Wiele innych marek, w tym Samsonite, VF Group (Vans i Napapijri), JOTT, Munich, Swarovski oraz znana sieć księgarni Mondadori, nawiązało współpracę z NEINVER realizując swoje strategie wzrostu. Lefties otworzyło natomiast jeden z największych sklepów w Hiszpanii – o powierzchni 4 500 mkw. – w Nassica (Hiszpania).

Nadal rozwijał się sektor gastronomiczny (F&B), notując 10% wzrost sprzedaży między 2023 a 2024 rokiem. Obecnie odpowiada za 10% całkowitej sprzedaży marek w centrach NEINVER. Starbucks i Popeyes zwiększyły swoją obecność, a w portfolio pojawiły się nowe marki, takie jak Chalito, Harry, Miscusi, Parma Menú, Love It i I Love Poke.

Z myślą o dalszej poprawie doświadczeń zakupowych, NEINVER otworzył nową strefę gastronomiczną w Vicolungo The Style Outlets, obejmującą ponad 15 różnorodnych punktów gastronomicznych.

Rekonstrukcje i rozbudowa obiektów

NEINVER konsekwentnie realizuje strategię modernizacji i rozwoju, obejmującą renowację i rozbudowę obiektów, aby zwiększyć ich wartość na rynkach, gdzie model outletowy zyskuje na popularności. Niedawno zakończono renowację wewnętrznego pasażu w Getafe The Style Outlets (Hiszpania), natomiast w Castel Guelfo The Style Outlets (Włochy) rozpoczęły się prace nad tworzeniem nowej strefy gastronomicznej, poprawą zagospodarowania terenów zielonych oraz modernizacją stref wypoczynku.

Rozpoczęto także prace modernizacyjne w Las Rozas The Style Outlets (Hiszpania), aby nadać obiektowi nowocześniejszy wygląd i charakter. Plany obejmują również usprawnienie dojazdu do centrum oraz stworzenie nowych przestrzeni gastronomicznych.

Firma pracuje także nad przyszłymi projektami, w tym planami renowacji San Sebastián de los Reyes (Hiszpania), rozbudowy Viladecans The Style Outlets (Hiszpania) oraz modernizacji innych centrów. Ponadto NEINVER kontynuuje prace nad budową drugiego centrum outletowego we Francji – Alpes The Style Outlets, położonego w pobliżu granicy ze Szwajcarią.

W 2024 roku firma zrealizowała szereg działań środowiskowych, mających na celu ochronę oraz wzbogacenie lokalnej flory i fauny wokół przyszłego centrum, a także optymalizację zasobów wodnych.

NEINVER wzmacnia swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój

NEINVER już piąty rok z rzędu uzyskał 5-gwiazdkową ocenę w rankingu GRESB, podkreślając wzmocnienie wyników i zarządzania w obszarze ESG. To wyróżnienie odzwierciedla silne zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój, czego dowodem są takie inicjatywy jak nowa mapa drogowa Net Zero Buildings, wysokie oceny w certyfikacji BREEAM, certyfikat Zero Waste dla 100% obiektów, a także analizy ryzyka klimatycznego i związane z nimi plany adaptacyjne.

Te osiągnięcia potwierdzają pozycję NEINVER jako lidera europejskiego sektora outletów, który stawia na innowacje, zrównoważony rozwój oraz poprawę doświadczeń odwiedzających centra.

NEINVER zarządza 5. outletami w Polsce

NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY.

Spółka NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outlet i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczności i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników.

NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz