Castorama: 5. nowych sklepów w roku 2024

Całkowita sprzedaż Kingfisher, do której należy Castorama Polska w roku obrotowym 2024/25 wyniosła 12,8 mld GBP, co stanowi spadek rok do roku o 0,8%. W 2024 roku sieć Castorama w Polsce powiększyła się o 5 nowych lokalizacji.

Skorygowany zysk przed opodatkowaniem w wysokości 528 mln GBP oraz wolne przepływy pieniężne w kwocie 511 mln GBP zostały zrealizowane zgodnie z prognozami lub na poziomach je przewyższających. Mimo wymagającego otoczenia rynkowego, wszystkie marki grupy zyskały udziały w rynkach oraz z sukcesem realizowały cele strategiczne.

W roku 2024/25 Castorama Polska osiągnęła sprzedaż na poziomie 1,8 mld GBP, odnotowując spadek rok do roku o 0,1%.

W 2024 roku sieć Castorama w Polsce powiększyła się o 5 nowych lokalizacji – 4 wielkoformatowe sklepy w: Białej Podlaskiej, Ostródzie, Pile oraz Piotrkowie Trybunalskim, a także jeden sklep w formacie tzw. kompaktowym: Smart w Grójcu.

Sprzedaż e-commerce Castoramy wzrosła o 4,3% rok do roku, wspierana przez ulepszoną technologię i większą sprzedaż z aplikacji mobilnej. Firma konsekwentnie rozwijała program lojalnościowy dla klientów profesjonalistów CastoPro, wprowadzając do niego kolejne usługi oraz aplikację mobilną dla klientów PRO. Ponadto, rozwijała ofertę usług oferowanych klientom indywidualnym poszerzając ją m.in. o montaż czy castorent – usługę wynajmu sprzętu, która dostępna jest już we wszystkich wielkoformatowych sklepach Castorama.

Penetracja sprzedaży detalicznej osiągnęła w styczniu poziom 24,5%, co oznacza wzrost o 19,1% od początku roku obrotowego 24/25. Wzrost powierzchni handlowej przyczynił się do wzrostu całkowitej sprzedaży w Polsce o ok. 3,3%.

W Polsce bazowy trend sprzedaży Castoramy uległ znacznej poprawie w porównaniu z 3. kwartałem. Firma osiągnęła wzrost we wszystkich kategoriach w tym kwartale (tj. podstawowych, „dużych” i sezonowych), przy utrzymującej się silnej dynamice ze strony klientów handlowych. W czwartym kwartale firma rozwijała się szybciej niż rynek (według pomiarów GfK).

Castorama Polska prowadzi biznes odpowiedzialnie, w trosce o środowisko i zasoby naturalne. W 2024 roku firma m.in. wprowadziła program „Zero odpadów na wysypiska”, który zapewnia jeszcze lepsze zarządzanie odpadami budowlanymi.

Castorama ma 107 sklepów

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w Polsce. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 107 sklepach w formatach wielkopowierzchniowym, Smart i Express, w różnych częściach kraju i zapewnia dostęp do oferty online za pośrednictwem sklepu castorama.pl. Spółka zatrudnia około 12,5 tys. pracowników.

Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc., międzynarodowej spółki posiadającej 1900 sklepów w 8 krajach Europy.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz