APSYS: Posnania wspiera lokalność i poznańskie tradycje

Posnania po raz kolejny objęła rolę opiekuna Kolejki Parkowej Maltanka. To strategiczne partnerstwo z MPK Poznań, wspierające rozwój jednej z najbardziej rozpoznawalnych atrakcji turystycznych miasta, podkreśla zaangażowanie Posnanii w rozwój lokalnej infrastruktury oraz aktywny udział w życiu społecznym i kulturalnym regionu.

Maltanka, jedna z ostatnich w Polsce wąskotorowych kolei, pełni istotną rolę w turystyce
Poznania, oferując urozmaicony sposób podróżowania połączony z historyczną atrakcją. 3,5-kilometrowy przejazd kolejką prowadzoną przez lokomotywy spalinowe to nie tylko możliwość doświadczenia kultowej tradycji, ale także alternatywa dla innych środków transportu. Corocznie kolejka przyciąga rzesze mieszkańców regionu i turystów. Tegoroczny sezon kolejki rozpoczął się 21 kwietnia i potrwa do końca września.

Posnania po raz trzeci obejmuje patronat nad kolejką, potwierdzając swoje zaangażowanie
w projekty wspierające lokalność i tradycję.

„Rola opiekuna Maltanki sprawia nam ogromną radość, ale również zobowiązuje. Jednym
z filarów naszej działalności jest zaangażowanie w projekty, które mają na celu wzbogacenie oferty turystycznej i kulturalnej Poznania.

Patronat nad Maltanką, kultową atrakcją regionu, z której rocznie korzystają tysiące poznaniaków, jest dla nas potwierdzeniem naszej roli jako aktywnego uczestnika życia miasta, z której jesteśmy bardzo dumni. Współpraca z MPK Poznań jest dla nas niezwykle istotna, a Maltanka, jako symbol poznańskiej tradycji, doskonale wpisuje się w naszą strategię wspierania lokalnych inicjatyw oraz zrównoważonego transportu” – mówi Agnieszka Juszkis, dyrektor marketingu Posnanii.

Dzięki zaangażowaniu obiektu, Kolejka Parkowa Maltanka zyskuje nie tylko wsparcie organizacyjne, ale również pomoc w zakresie promocji oraz rozwoju infrastruktury. W latach 2023 – 2024 w ramach współpracy wyremontowano fasady lokogarażu oraz dodano elementy promujące symbole Poznania. Pod opieką Posnanii perony zyskały również odnowione ławki
i kasy.

„Dzięki współpracy z Posnanią, Maltanka zyskuje partnera, który doskonale rozumie znaczenie tej atrakcji dla społeczności Poznania. To przede wszystkim kwestia dalszego promowania kolejki i jej potencjału, a także wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, które podnoszą komfort pasażerów. Z wielką radością kontynuujemy tę współpracę” – mówi Adam Pelant, kierownik Biura Komunikacji Społecznej MPK Poznań.

Posnania aktywnym członkiem życia społecznego

Patronat nad Maltanką to część strategii Posnanii realizowanej w ramach polityki ESG wspólnej dla całego portfolio Apsys, zarządcy obiektu. Posnania, jako multifunkcyjne centrum handlowe, odgrywa kluczową rolę w integracji mieszkańców z miastem, oferując nie tylko przestrzeń do zakupów, ale także angażując się w działania, które wspierają lokalność i wzmacniają więzi społeczne. Współpraca z MPK oraz Urzędem Miasta w ramach opieki nad Maltanką to kolejny krok w dążeniu do tworzenia zaangażowanej społeczności, której Posnania jest aktywnym członkiem.

Działania Posnanii w zakresie lokalności są znacznie szersze – obiekt aktywnie uczestniczy
w ważnych wydarzeniach społecznych, takich jak Forum Dostępności i Forum Polityki Senioralnej. Ponadto, Posnania współpracuje także z poznańskimi organizacjami takimi jak Poznań City Lab, Wielkopolski Klub Kapitału, czy Rotary Poznań Starówka, wspierając charytatywne projekty i lokalną przedsiębiorczość.

Jeden z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych

APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use oraz inwestycjach mieszkaniowych. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są̨ dopasowane do ich specyfiki. Do największych inwestycji organizacji w Polsce należą Posnania w Poznaniu i Manufaktura w Łodzi.

APSYS Polska zarządza obecnie ponad 700 000 mkw. GLA w 16 obiektach handlowych zlokalizowanych w 12 największych miastach. Apsys prowadzi także inwestycje mieszkaniowe – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie oraz Ogrody Staromiejskie i  Wrocławskie Lofty w centrum Wrocławia.

Apsys Polska prowadzi również foodhall w Poznaniu.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz