Według wstępnych szacunków skonsolidowane przychody spółki Mex Polska S.A ze sprzedaży grupy kapitałowej za I kwartał 2025 roku powinny osiągnąć prawie 26 mln zł. Pozwoli to na osiągnięcie ponad 15% wzrostu w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Utrzymująca się dynamika wzrostu przychodów pozostaje zgodna ze strategią rozwoju Grupy, która zakłada systematyczne zwiększanie skali działalności operacyjnej poprzez ekspansję sieci gastronomicznej oraz wzrost sprzedaży w lokalach już funkcjonujących.
„Pomimo sezonowo słabszego okresu w branży gastronomicznej, pierwszy kwartał bieżącego roku oceniamy pozytywnie pod względem sprzedażowym oraz operacyjnym. Rosnąca frekwencja w naszych lokalach, stabilizująca się struktura kosztów operacyjnych oraz kontynuowana ekspansja sieci przekładają się na systematyczny wzrost przychodów.
Nie bez znaczenia było również wdrożenie usługi delivery dla wszystkich naszych konceptów restauracyjnych oraz otwarcia nowych lokali w Katowicach, Krakowie i Wrocławiu” – mówi Dariusz Kowalik, członek zarządu i dyrektor finansowy Mex Polska S.A.
Plany dalszej ekspansji
Obecnie Grupa zarządza 55 popularnymi wśród Polaków i dochodowymi lokalami gastronomicznymi. W I kwartale br. Grupa uruchomiła dwa nowe lokale: Chicas & Gorillas przy ul. Nowy Świat 19 w Warszawie oraz pizzerię PIZZANOVA w krakowskim Pasażu Bielaka.
„W najbliższych tygodniach planujemy uruchomienie kolejnych lokali, w tym między innymi restauracji Prosty Temat w Krakowie oraz restauracji The Mexican we Wrocławiu. Przed nami również intensywny okres związany z rozpoczęciem sezonu ogródkowego, który niesie ze sobą nie tylko nowe wyzwania operacyjne, ale także realne szanse na dalszy wzrost frekwencji i przychodów grupy” – komentuje Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska S.A.
Focus na wzrost organiczny
Nadrzędnym celem grupy pozostaje dalszy wzrost organiczny oraz konsekwentne zwiększanie efektywności operacyjnej.
Finalne wyniki finansowe grupy za I kwartał 2025 roku zostaną opublikowane w raporcie okresowym, zgodnie z harmonogramem publikacji raportów giełdowych, w dniu 28 maja 2025 r.
Segment delivery
Mex Polska rozszerzyła strategię o segment delivery, nawiązując współpracę z Glovo SA. Dzięki tej decyzji Grupa zamierza znacząco zwiększyć przychody i zyski netto, dostosowując ofertę swoich popularnych konceptów kulinarnych do rosnącego popytu na usługi delivery.
Holding szacuje, że decyzja ta może skutkować zwiększeniem przychodów w segmencie restauracyjnym Grupy o co najmniej 5% rocznie. Szacuje się, że taki wzrost przychodów przyniesie istotny wzrost zysku netto Grupy o co najmniej 1 mln zł w 2025 roku, wzmacniając jej pozycję rynkową i przynosząc korzyści akcjonariuszom.
W portfolio 55 lokali gastronomicznych
W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 55 lokalami gastronomicznymi. Rozwój sieci placówek gastronomicznych pochodzi ze środków własnych Grupy, kredytów oraz środków finansowych od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych.
Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.