Bricomarché, będąca częścią Grupy Muszkieterów sieć supermarketów DIY, otworzyło nową placówkę w podkarpackim Lubaczowie. Od 13 maja 2025 roku klienci zyskali dostęp do szerokiego asortymentu produktów do domu i ogrodu oraz nowoczesnych rozwiązań zakupowych w obiekcie o powierzchni 1100 mkw. Nowy sklep, zlokalizowany jest przy ul. Adama Mickiewicza 105.
Nowo otwarta placówka w przygranicznym Lubaczowie jest 16. supermarketem Bricomarché w regionie i 218. w kraju.
„Otwarcie sklepu Bricomarché w Lubaczowie jest odpowiedzią na konkretne potrzeby mieszkańców, którzy dotąd nie mieli w najbliższej okolicy dostępu do tak szerokiej i atrakcyjnej cenowo oferty produktów dekoracyjnych, budowlanych i ogrodniczych.
Prowadząc działalność lokalnie, dobrze rozumiem specyfikę tutejszego rynku i oczekiwania klientów. Dzięki współpracy z Grupą Muszkieterów mogę połączyć to doświadczenie z siłą ogólnopolskiej sieci. Dzięki temu zyskuję profesjonalne zaplecze operacyjne i sprawdzone rozwiązania, jednocześnie zachowując niezależność w codziennym prowadzeniu sklepu” – powiedział Wojciech Lis, współwłaściciel sklepu Bricomarché w Lubaczowie.
Gratka dla miłośników majsterkowania
Nowy Bricomarché to nowoczesna placówka o powierzchni 1100 mkw., uzupełniona o zewnętrzny ogród (o pow. 700 mkw.) i wiatę budowlaną (o pow. 100 mkw.). Klienci mogą skorzystać z wygodnego parkingu na 30 miejsc, dwóch kas oraz usługi click&collect, umożliwiającej odbiór zamówień online w sklepie. Dodatkowo, punkt oferuje dogodne formy płatności, w tym bony Grupy Muszkieterów.
Asortyment obejmuje wiele tysięcy produktów służących do majsterkowania i budowania czy dekoracji pomieszczeń w tym m.in. materiały budowlane, narzędzia, artykuły hydrauliczne, farby i lakiery, akcesoria i materiały elektryczne, oświetlenie, armaturę łazienkową, meble ogrodowe, akcesoria samochodowe czy rośliny i środki do ich pielęgnacji. Ponadto sklep posiada szeroką ofertę artykułów gospodarstwa domowego, w tym artykułów przydatnych w winiarstwie oraz podczas przygotowywania przetworów. Duży wybór niezbędnych towarów znajdą tu również amatorzy wędkarstwa.
Rozwój sieci i lokalnej przedsiębiorczości
Nowy sklep powstał na fali dynamicznego rozwoju Grupy Muszkieterów w regionie, której marka Bricomarché obecna jest już w ponad 200 miejscowościach w całej Polsce. Placówka w Lubaczowie daje zatrudnienie 18 osobom i – jako element unikatowego modelu biznesowego Grupy Muszkieterów – wspiera rozwój lokalnej przedsiębiorczości, łącząc siłę ogólnopolskiej struktury z zaangażowaniem niezależnych właścicieli działających na rzecz swojej społeczności.
Stabilny rozwój sieci potwierdzają wyniki – w 2023 roku Bricomarché odnotowało wzrost sprzedaży o 3,1 proc. mimo kurczącego się rynku, osiągając obrót na poziomie 3,8 mld zł. W 2024 roku progresja sprzedaży przekroczyła już 13 proc., wyraźnie przewyższając dynamikę całego sektora DIY.
Blisko 500. niezależnych przedsiębiorców
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2024 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 10,93 mld złotych, rok wcześniej 10,3 mld zł.
Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. w rankingu najlepszych polskich pracodawców tygodnika „Wprost” (8. miejsce w 2024 r.), na Liście 2000 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (57. pozycja wg. danych za 2024 r.), w rankingu „1000 największych firm w Polsce” „Gazety Finansowej” (48. miejsce w 2024 r.) oraz w ramach konkursów TOP Franczyzobiorca 2024 (Franchising.pl) i Franczyzowy Superbohater 2025 (Wiadomości Handlowe) nagrody otrzymali przedsiębiorcy Grupy Muszkieterów.
Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.