Portfolio Mex Polska powiększyło się w tym roku o pięć nowych lokali

Mex Polska spodziewa się, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży gastronomicznej w I półroczu 2025 r. wyniosą 56,3 mln zł, co oznacza wzrost o 14,7% rr. Tym samym, po raz kolejny, udało się grupie utrzymać dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów. Spółka konsekwentnie realizuje przyjętą strategię rozwoju, opartą na intensywnej ekspansji lokali w największych i najbardziej dochodowych miastach Polski oraz utrzymaniu wysokiej efektywności operacyjnej.

Od początku bieżącego roku grupa otworzyła już pięć nowych lokali, co oznacza, że znajduje się na dobrej drodze do realizacji całorocznego planu zakładającego sześć otwarć.

„Konsekwentny wzrost przychodów to rezultat skutecznej i długofalowej realizacji naszej strategii. Nowe otwarcia, prowadzone w starannie wyselekcjonowanych lokalizacjach o wysokim potencjale konsumenckim, w połączeniu z utrzymywaniem dyscypliny kosztowej i optymalizacją procesów operacyjnych, od dłuższego czasu umożliwiają nam zwiększanie skali działalności Grupy Mex. Należy jednak dodać, że gdyby, nie wyjątkowo w tym okresie, niesprzyjająca pogoda, wzrosty przychodów mogłyby być jeszcze wyższe” – mówi Dariusz Kowalik, dyrektor finansowy i członek zarządu Mex Polska S.A.

Tylko od początku br. Grupa otworzyła już pięć nowych lokali, realizując tym samym ponad 80% rocznego planu zakładającego sześć otwarć. Wśród nich znalazły się cztery lokale własne: Chicas & Gorillas w Warszawie, PIZZANOVA oraz Prosty Temat w Krakowie, a także The Mexican we Wrocławiu. Niedawno otwarto również lokal franczyzowy Pijalni Wódki i Piwa w centrum Zamościa. Zarząd podkreśla, że harmonogram inwestycyjny jest realizowany zgodnie z planem, mimo wymagającego otoczenia rynkowego.

„Rozwój organiczny i systematyczne zwiększanie liczby lokali to kluczowe elementy długoterminowego budowania wartości naszej Grupy. Oczekujemy, że wzrost skali działalności przełoży się na poprawę marż i trwałe efekty synergii w kolejnych okresach rozliczeniowych” – podsumowuje Dariusz Kowalik.

Lokale Grupy uruchomione od początku 2025 roku: Chicas & Gorillas – Warszawa, PIZZANOVA – Kraków, The Mexican – Wrocław, Prosty Temat – Kraków, Pijalnia Wódki i Piwa (franczyza) – Zamość.

Obecnie Grupa liczy 58 lokali ulokowanych na terenie całej Polski, zbliżając się do symbolicznego progu 60 punktów. Dominującą część sieci stanowią lokale pod szyldem Pijalnia Wódki i Piwa, których funkcjonuje w kraju już 35 punktów.

Mex Polska zarządza 58. lokalami gastronomicznymi.

W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 58 lokalami gastronomicznymi. Rozwój sieci placówek gastronomicznych pochodzi ze środków własnych Grupy, kredytów oraz środków finansowych od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych.

Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz