Grupa Kingfisher, właściciel sieci Castorama, opublikowała wyniki za pierwsze półrocze roku obrotowego 2025/26. Mimo wymagającego otoczenia rynkowego w Europie Środkowo-Wschodniej, polska spółka pokazała odporność i dobre tempo wzrostu w kluczowych segmentach. Wartość sprzedaży całkowitej w Polsce wyniosła 946 mln funtów, co oznacza spadek o zaledwie 0,5% rok do roku.
Sprzedaż porównywalna (LFL) spadła o 2,1%, jednak odnotowano poprawę trendu w II kwartale. Szczególnie pozytywnie wyróżniła się sprzedaż produktów z wyższej półki („big-ticket”), napędzana popytem na nowe kuchnie. Kategorie sezonowe ucierpiały przez chłodną wiosnę i lato.
Grupa Kingfisher, właściciel takich marek jak Castorama, Brico Dépôt, B&Q i Screwfix, w pierwszym półroczu roku obrotowego 2025/26 (zakończone 31 lipca 2025 r.). osiągnęła całkowitą sprzedaż na poziomie 6,92 mld funtów, co oznacza wzrost o +0,9% przy stałych kursach walutowych, mimo niesprzyjającego kalendarza (wpływ -0,6%). Sprzedaż porównywalna (LFL) wzrosła o +1,3%, a sprzedaż skorygowana o kalendarz – o +1,9%.
„Dostarczamy mocne wyniki z wysokiej jakości wzrostem sprzedaży LFL o 1,9%, dzięki większej liczbie transakcji. Nasze inicjatywy strategiczne – handel profesjonalny i e-commerce – napędzają wzrost udziałów w rynku. Pomimo środowiska wyższych kosztów, skutecznie zarządzamy marżą i kosztami, co pozwoliło nam podnieść prognozy zysku i przepływów pieniężnych na cały rok oraz przyspieszyć program skupu akcji” – mówi Thierry Garnier, CEO Kingfisher.
E-commerce
Segment e-commerce odnotował wzrost o 18,9%, osiągając sprzedaż na poziomie 41 mln funtów. Dynamiczny rozwój sklepu internetowego wspiera nowo uruchomiony marketplace, który już odpowiada za 11,4% sprzedaży online. Castorama rozwija również narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, wspierające personalizację oferty i konwersję.
Silne wyniki osiągnięto także w segmencie klientów profesjonalnych. Dzięki dalszemu rozwojowi programu CastoPro i dedykowanej aplikacji mobilnej, penetracja sprzedaży do segmentu trade wzrosła do 25,2% (z 15,6% rok wcześniej). Aplikację dla klientów profesjonalnych pobrało już ponad 170 tysięcy użytkowników.
Castorama zwiększa powierzchnię handlową
Castorama Polska posiada obecnie 107 sklepów na terenie kraju. Dodatkowy wpływ na wyniki miało otwarcie nowych lokalizacji w poprzednim roku, co przełożyło się na 1,6% wzrostu powierzchni handlowej.
Zysk w górę
Zysk operacyjny wzrósł o 1,4% do 51 mln funtów, przy poprawie marży do 5,4%. Grupa podkreśla, że wzrost rentowności to efekt efektywnego zarządzania kosztami, zapasami oraz selektywnej polityki promocyjnej.
Mimo trudnego otoczenia gospodarczego, Castorama utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku DIY i pozostaje kluczowym filarem strategii Kingfishera w Europie Środkowo-Wschodniej.
Castorama ma 107 sklepów
Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w Polsce. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 107 sklepach w formatach wielkopowierzchniowym, Smart i Express, w różnych częściach kraju i zapewnia dostęp do oferty online za pośrednictwem sklepu castorama.pl. Spółka zatrudnia około 12,5 tys. pracowników.
Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc., międzynarodowej spółki posiadającej 1900 sklepów w 8 krajach Europy.