Grupa Mex Polska S.A. zgodnie z szacunkami zakończyła I półrocze 2025 r. 15-proc. wzrostem skonsolidowanych przychodów rdr, osiągając 56,5 mln zł. Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych w sezonie wiosennym oraz kosztów intensywnej planowej ekspansji, spółka utrzymała dodatnią rentowność operacyjną, osiągając zysk EBIT na poziomie 0,6 mln zł.
Strata netto wyniosła 0,8 mln zł. Miała ona charakter przejściowy i była skutkiem dynamicznego rozwoju Grupy w ostatnich miesiącach, będąc efektem tzw. „ścieżki dojścia”. Dodatkowo negatywnie na wynik wpłynęła zaskakująco niekorzystna pogoda w maju i czerwcu, co znacząco osłabiło przychody i zyski lokali dysponujących ogródkami gastronomicznymi.
W okresie styczeń–sierpień 2025 r. Grupa uruchomiła sześć nowych lokali, realizując w pełni tegoroczny plan otwarć przewidziany w strategii rozwoju na lata 2024–2028. Wśród nowych lokalizacji znalazły się m.in. restauracja The Mexican we Wrocławiu, koncepty PIZZANOVA i Prosty Temat w Krakowie oraz dwie nowe Pijalnie Wódki i Piwa. Zgodnie z założeniami strategicznymi, Mex Polska planuje utrzymać tempo rozwoju na poziomie co najmniej sześciu nowych otwarć rocznie.
„Pomimo wymagającego otoczenia rynkowego i sezonowych trudności związanych z kapryśną wiosną, konsekwentnie rozwijamy skalę działalności, jednocześnie wzmacniając fundamenty długoterminowego wzrostu wartości dla akcjonariuszy.
Nowe otwarcia to inwestycja w przyszłą efektywność, która – przy stabilizacji warunków makroekonomicznych – powinna znaleźć odzwierciedlenie w kolejnych okresach. Sprzyja temu stabilny model biznesowy, starannie dobierane lokalizacje oraz systematyczna realizacja planu ekspansji, tworząc solidną podstawę do dalszego zwiększania przychodów i poprawy rentowności w średnim i długim horyzoncie” – podkreśla Dariusz Kowalik, członek zarządu i dyrektor finansowy Mex Polska S.A.
Na koniec czerwca 2025 r. skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży ukształtował się na poziomie 5,1 mln zł, a kapitał własny opiewał na 15 mln zł.
Nowa marka w portfelu i odświeżenie flagowego konceptu
Podczas prezentacji wyników finansowych zaplanowanej na czwartek, 25 września zarząd Grupy przedstawi szczegółowe dane za I półrocze 2025 r., a także zaprezentuje nową koncepcję gastronomiczną rozwijaną wewnątrz Grupy. Spółka omówi również rozpoczęty niedawno proces odświeżenia jednej ze swoich najbardziej rozpoznawalnych marek – Pijalni Wódki i Piwa – dostosowując jej format i ofertę do zmieniających się trendów konsumenckich oraz oczekiwań młodszych grup odbiorców.
Z 59. lokalami w portfolio
W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 59 lokalami gastronomicznymi. Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.