Marcin Matysiak, Hubert Oleksiak, Nhood: Wilanów Park nowym centrum życia mieszkańców

Wilanów Park, jedna z najbardziej ambitnych inwestycji Nhood Services Poland, to nie tylko centrum handlowe, ale przede wszystkim przestrzeń odpowiadająca na zmieniające się oczekiwania mieszkańców. O tym jak projekt ewoluował na przestrzeni ostatnich kilku lat mówili podczas części konferencyjnej targów #scf2025fall Marcin Matysiak, dyrektor komercjalizacji i Hubert Oleksiak, Senior Leasing Manager z Nhood Services Poland.

Najświeższe analizy demograficzne, przygotowane przez firmę IQS, pokazują wyraźne zmiany w strukturze mieszkańców Wilanowa. Wzrosła liczba osób w wieku 35–55 lat – z 40% w 2021 roku do 46% obecnie. Coraz więcej jest także osób młodszych, w tym tych poniżej 18 roku życia, których przybyło o 18,2%. Ponadto Wilanów pozostaje jedną z najlepiej zarabiających dzielnic Warszawy – ponad 74% mieszkańców zarabia powyżej 7 tys. zł, a ponad 20% – powyżej 11 tys. zł. Taki jest przyszły klient Wilanów Park.

Park i oranżeria – serce centrum

„Chcemy, aby nasz park i oranżeria były miejscem spotkań, gastronomii i kontaktu z naturą – to serce Wilanów Park” – mówił podczas #scf2025fall Hubert Oleksiak, Senior Leasing Manager Nhood Services Poland, odpowiedzialny za Wilanów Park.

Hubert Oleksiak, Senior Leasing Manager Nhood Services Poland
Hubert Oleksiak, Senior Leasing Manager Nhood Services Poland odpowiedzialny za Wilanów Park

Z badań wynika, że 83% mieszkańców wskazuje wolny czas jako największy luksus, a połowa woli spędzać go poza domem. Dlatego centrum projektowane jest tak, by integrować codzienne zakupy z rozrywką, gastronomią i aktywnością fizyczną.

Park, będący centralnym elementem inwestycji, jest dostępny całodobowo i zaprojektowany w duchu 15-minutowego miasta. Szklana fasada oranżerii tworzy włoską piazzę z zielenią i otwartymi strefami F&B.

F&B i leisure – ponad 20% powierzchni

Wilanów Park wyróżnia się również dużym udziałem powierzchni F&B i leisure – ponad 20% całkowitej powierzchni GLA przeznaczono na rozrywkę, gastronomię i sklepy z produktami zdrowej żywności. Obiekt ma łącznie 60 tys. mkw. powierzchni najmu, a w jego strukturze znajdują się dodatkowo hotel i budynek biurowy. Parking przewidziano na 1 700 miejsc.

Centrum dzielnicy i styl życia mieszkańców

„Nie budujemy tylko centrum handlowego – budujemy serce dzielnicy” – podsumował Marcin Matysiak.

Wilanów Park ma stać się miejscem, które odpowiada na codzienne potrzeby mieszkańców, integruje społeczność i daje możliwość spędzania wolnego czasu w atrakcyjnej i zielonej przestrzeni.

Doświadczenie z innych projektów

Nhood Services Poland zarządza 53 obiektami różnego typu – od convenience, przez obiekty śródmiejskie, po galerie handlowe. „Przeprowadzamy remodeling wielu obiektów, optymalizując powierzchnie, zmieniając miks najemców i wprowadzając nowe marki w odpowiedzi na potrzeby klientów” – mówił podczas części konferencyjnej targów #scf2025fall Marcin Matysiak, dyrektor komercjalizacji Nhood Services Poland.

Marcin Matysiak, dyrektor komercjalizacji Nhood Services Poland.
Marcin Matysiak, dyrektor komercjalizacji Nhood Services Poland

Współpraca z partnerami, takimi jak AUCHAN, pozwala dopasowywać ofertę do trendów i oczekiwań rynku.

Targi #scf2025fall odbywały się w dniach 24-25 września w Expo XXI w Warszawie Nieodłącznym ich elementem jest część konferencyjna. W tym roku na scenie pojawiło się aż 24 gości, którzy mówili o kluczowych wyzwaniach stojących przed rynkiem centrów handlowych w Polsce. Wszystkie prezentacje i wystąpienia zostały już opublikowane na kanale YouTube oraz na LinkedIn.

Marcin Matysiak, dyrektor komercjalizacji, Hubert Oleksiak, Senior Leasing Manager z Nhood Services Poland.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz