Wilanów Park, jedna z najbardziej ambitnych inwestycji Nhood Services Poland, to nie tylko centrum handlowe, ale przede wszystkim przestrzeń odpowiadająca na zmieniające się oczekiwania mieszkańców. O tym jak projekt ewoluował na przestrzeni ostatnich kilku lat mówili podczas części konferencyjnej targów #scf2025fall Marcin Matysiak, dyrektor komercjalizacji i Hubert Oleksiak, Senior Leasing Manager z Nhood Services Poland.
Najświeższe analizy demograficzne, przygotowane przez firmę IQS, pokazują wyraźne zmiany w strukturze mieszkańców Wilanowa. Wzrosła liczba osób w wieku 35–55 lat – z 40% w 2021 roku do 46% obecnie. Coraz więcej jest także osób młodszych, w tym tych poniżej 18 roku życia, których przybyło o 18,2%. Ponadto Wilanów pozostaje jedną z najlepiej zarabiających dzielnic Warszawy – ponad 74% mieszkańców zarabia powyżej 7 tys. zł, a ponad 20% – powyżej 11 tys. zł. Taki jest przyszły klient Wilanów Park.
Park i oranżeria – serce centrum
„Chcemy, aby nasz park i oranżeria były miejscem spotkań, gastronomii i kontaktu z naturą – to serce Wilanów Park” – mówił podczas #scf2025fall Hubert Oleksiak, Senior Leasing Manager Nhood Services Poland, odpowiedzialny za Wilanów Park.
Z badań wynika, że 83% mieszkańców wskazuje wolny czas jako największy luksus, a połowa woli spędzać go poza domem. Dlatego centrum projektowane jest tak, by integrować codzienne zakupy z rozrywką, gastronomią i aktywnością fizyczną.
Park, będący centralnym elementem inwestycji, jest dostępny całodobowo i zaprojektowany w duchu 15-minutowego miasta. Szklana fasada oranżerii tworzy włoską piazzę z zielenią i otwartymi strefami F&B.
F&B i leisure – ponad 20% powierzchni
Wilanów Park wyróżnia się również dużym udziałem powierzchni F&B i leisure – ponad 20% całkowitej powierzchni GLA przeznaczono na rozrywkę, gastronomię i sklepy z produktami zdrowej żywności. Obiekt ma łącznie 60 tys. mkw. powierzchni najmu, a w jego strukturze znajdują się dodatkowo hotel i budynek biurowy. Parking przewidziano na 1 700 miejsc.
Centrum dzielnicy i styl życia mieszkańców
„Nie budujemy tylko centrum handlowego – budujemy serce dzielnicy” – podsumował Marcin Matysiak.
Wilanów Park ma stać się miejscem, które odpowiada na codzienne potrzeby mieszkańców, integruje społeczność i daje możliwość spędzania wolnego czasu w atrakcyjnej i zielonej przestrzeni.
Doświadczenie z innych projektów
Nhood Services Poland zarządza 53 obiektami różnego typu – od convenience, przez obiekty śródmiejskie, po galerie handlowe. „Przeprowadzamy remodeling wielu obiektów, optymalizując powierzchnie, zmieniając miks najemców i wprowadzając nowe marki w odpowiedzi na potrzeby klientów” – mówił podczas części konferencyjnej targów #scf2025fall Marcin Matysiak, dyrektor komercjalizacji Nhood Services Poland.
Współpraca z partnerami, takimi jak AUCHAN, pozwala dopasowywać ofertę do trendów i oczekiwań rynku.
Targi #scf2025fall odbywały się w dniach 24-25 września w Expo XXI w Warszawie Nieodłącznym ich elementem jest część konferencyjna. W tym roku na scenie pojawiło się aż 24 gości, którzy mówili o kluczowych wyzwaniach stojących przed rynkiem centrów handlowych w Polsce. Wszystkie prezentacje i wystąpienia zostały już opublikowane na kanale YouTube oraz na LinkedIn.