Grupa Mex Polska zwiększyła sieć do 60 lokali i debiutuje z autorskim konceptem


Mex Polska S.A. konsekwentnie realizuje strategię dywersyfikacji portfolio gastronomicznego. W nocy z 3 na 4 października w krakowskim Pasażu Bielaka zadebiutował nowy format – Barrio Latino, koktajl bar inspirowany kulturą Ameryki Południowej i rosnącą popularnością nurtu latino. Otwarcie lokalu pozwoliło Grupie osiągnąć liczbę 60 punktów w portfolio i jednocześnie przekroczyć tegoroczny plan rozwoju.

Autorski koncept odpowiada na aktualne trendy rynkowe, szczególnie widoczne wśród konsumentów Generacji Z. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się miejsca, które łączą bogatą ofertę barową z unikalną atmosferą. Barrio Latino wpisuje się w segment bistro, w którym popyt dynamicznie rośnie, zwłaszcza wśród młodych mieszkańców dużych aglomeracji.

„Sukces konceptu Chicas & Gorillas pokazał, że konsumenci oczekują kolejnych nowatorskich rozwiązań w tym segmencie. Barrio Latino stanowi naturalne uzupełnienie oferty shot-baru Chicas & Gorillas, koncentrując się na różnorodnych koktajlach inspirowanych Ameryką Łacińską. Nowy format skierowany jest do tej samej grupy odbiorców, a jego atrakcyjność opiera się na autorskich recepturach, niepowtarzalnym klimacie wnętrza oraz odpowiednio skomponowanej polityce cenowej. Zakładamy, że Barrio Latino zdobędzie szerokie grono klientów, przyczyni się do wzrostu przychodów Grupy i otworzy drogę do skalowania marki w kolejnych lokalizacjach” – podkreśla Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska S.A.

Barrio Latino zaprasza gości do odkrywania klasycznych koktajli Ameryki Południowej w autorskich interpretacjach, przy akompaniamencie muzyki: od kubańskich rytmów po brazylijską sambę. Atmosferę dopełniają weekendowe wydarzenia z udziałem DJ-ów i muzyków na żywo, a także energetyczny wystrój wnętrza, przenoszący gości wprost w klimat latynoskiej fiesty.

Nowy brand wzmacnia obecność Mex Polska w Pasażu Bielaka – popularnym miejscu spotkań krakowian i turystów. W kompleksie funkcjonują już inne koncepty Grupy, m.in. Chicas & Gorillas, Pijalnia Wódki i Piwa (w trakcie modernizacji na Pijalnia Drink Bar & Bistro) oraz Spoko Taco. Barrio Latino uzupełnia istniejącą ofertę, generując efekt synergii i podnosząc atrakcyjność całego portfolio w tej strategicznie ważnej lokalizacji.

Dobre I półrocze br.

Grupa Mex Polska S.A. zgodnie z szacunkami zakończyła I półrocze 2025 r. 15-proc. wzrostem skonsolidowanych przychodów rdr, osiągając 56,5 mln zł. Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych w sezonie wiosennym oraz kosztów intensywnej planowej ekspansji, spółka utrzymała dodatnią rentowność operacyjną, osiągając zysk EBIT na poziomie 0,6 mln zł.

Strata netto wyniosła 0,8 mln zł. Miała ona charakter przejściowy i była skutkiem dynamicznego rozwoju Grupy w ostatnich miesiącach, będąc efektem tzw. „ścieżki dojścia”. Dodatkowo negatywnie na wynik wpłynęła zaskakująco niekorzystna pogoda w maju i czerwcu, co znacząco osłabiło przychody i zyski lokali dysponujących ogródkami gastronomicznymi.

W okresie styczeń–sierpień 2025 r. Grupa uruchomiła sześć nowych lokali, realizując w pełni tegoroczny plan otwarć przewidziany w strategii rozwoju na lata 2024–2028. Wśród nowych lokalizacji znalazły się m.in. restauracja The Mexican we Wrocławiu, koncepty PIZZANOVA i Prosty Temat w Krakowie oraz dwie nowe Pijalnie Wódki i Piwa. Zgodnie z założeniami strategicznymi, Mex Polska planuje utrzymać tempo rozwoju na poziomie co najmniej sześciu nowych otwarć rocznie.

Mex Polska ma w portfolio 60 lokali

W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 60 lokalami gastronomicznymi. Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz