McDonald’s stanie się ważną częścią projektu nowego parku handlowego działającego na pograniczu Karpacza i Miłkowa, na przecięciu dróg ze Szklarskiej Poręba-Kowary oraz Jelenia Góra-Karpacz. Globalna marka z segmentu QSR nabyła działkę zlokalizowaną przy głównym wjeździe na teren inwestycji i zrealizuje wolnostojący lokal gastronomiczny w formacie drive-thru. Budowa restauracji jest już na zaawansowanym etapie a otwarcie planowane jest jeszcze w tym roku.
W transakcji sprzedaży terenu pośredniczyła firma Mallson – która odpowiadała też za koncepcję całego parku handlowego oraz jego komercjalizacje.
Największy regionalny park handlowy na terenie najwyższej partii Sudetów otworzył się na koniec sierpnia 2025 r. Dogodna lokalizacja jak również przystanki autobusowe i przystanek kolejowy zrewitalizowanej linii Jelenia Góra – Karpacz, ułatwiają dostęp do obiektu nie tylko dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców okolicznych miasteczek i wsi, ale również dla kilku milionów turystów, którzy corocznie odwiedzają Karkonosze. Rozbudowująca się w dużym tempie baza hotelowa oraz duże inwestycje np. w nowoczesne wyciągi narciarskie powodują stały wzrost atrakcyjności tego rejonu oraz coraz wyższą frekwencje zagranicznych turystów – m.in. Niemców, Czechów, Słowaków, którzy stanowią często nawet ponad połowę obłożenia miejsc noclegowych w hotelach regionu.
Park handlowy na ok. 16.000 mkw. powierzchni najmu oferuje 30 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. Klientom służy duży parking z kilkuset komfortowymi miejscami postojowymi. Operatorem spożywczym jest Lidl a pozostali najemcy, którzy działają w Przystanku Karkonosze to m.in.: HalfPrice, New Yorker, Douglas, Apart, Martes Sport, Sinsay, Ochnik, CCC, Rossmann, Worldbox, Action, Diverse, Media Expert, TEDi, Pepco, 4F, Wojas, Berlin Doner Kebap oraz So Coffee!
Deweloperem Przystanku Karkonosze była firma REDKOM Development. Projekt powstał w pracowni Artside Architekci na bazie koncepcji komercyjnej przygotowanej przez firmę Mallson Polska, która odpowiadała też za wynajem obiektu.
W portfolio 100 nowoczesnych obiektów handlowych
Mallson Polska jest firmą konsultingową oferującą profesjonalne usługi na każdym etapie powstawania i funkcjonowania nieruchomości komercyjnych. Działalność firmy obejmuje kompleksowe doradztwo na rynku nieruchomości handlowych, w szczególności ocenę potencjału oraz rentowności projektów, komercjalizację centrów i parków handlowych jak również obsługę ich sprzedaży. Mallson Polska współpracuje zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi inwestorami.
Firma ma w swoim portfolio łącznie ponad 100 otwartych oraz realizowanych projektów nowoczesnych obiektów handlowych o łącznej powierzchni ponad 1 mln. mkw., a obecnie jest w trakcie procesu komercjalizacji i rekomercjalizacji kilkudziesięciu centrów i parków handlowych na terenie całego kraju.