Apsys: 9 lat Posnanii – poznaj sekrety biznesowego sukcesu!

9 lat Posnanii to historia konsekwentnego rozwoju i imponujących osiągnięć. Obiekt, od samego początku istnienia, oferuje wszystko, czego potrzebują współcześni konsumenci – i jeszcze więcej.

Trudno nazwać go centrum handlowym, bo zakupy to tylko kropla w morzu możliwości, jakie daje zarówno klientom, jak i partnerom biznesowym. Posnania przemyślaną strategię Apsys, jednocześnie pozostając elastyczną na zmieniające się trendy. Stawia na ludzi, relacje i odpowiedzialność społeczną – i dzięki temu już od niemal dekady nieustanie wyprzedza rynek i swoją branżę.

Rynek zwalnia, Posnania przyspiesza

O tym, że Posnania jest o krok przed innymi, najlepiej mówią liczby. Z najnowszego opracowania Polskiej Rady Centrów Handlowych pt. „Rynek obiektów handlowych w Polsce. Raport za I połowę 2025” wynika, że w porównaniu do pierwszego półrocza 2024, obroty najemców i wskaźniki odwiedzalności wynoszą odpowiednio: +1,1% oraz -2,1% dla ogółu rynku a dla sektora największych obiektów jest to odpowiednio +3,2% oraz -1,3%. W Posnanii sytuacja wygląda zupełnie inaczej.

„W pierwszej połowie 2025 roku obroty najemców Posnanii wzrosły o 6%. Odwiedzalność, która w skali kraju zanotowała spadek, w naszym przypadku wzrosła, również o 6%. To wyniki, obok których nie można przejść obojętnie” – mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii.

„O tym, że centra handlowe będą musiały zaproponować konsumentom coś więcej niż zakupy – gastronomię, rozrywkę, doświadczenia – i zapewnić o zaangażowaniu społecznym, wiedzieliśmy, zanim stało się to koniecznością. To właśnie dzięki temu, w 9. rocznicę otwarcia Poznanii z pełnym przekonaniem możemy pochwalić się niepowtarzalnymi sukcesami, wyrażonymi nie tylko przez liczby”.

Unikatowe rozwiązania

Lista unikalnych rozwiązań, które wyróżniają Posnanię, jest imponująca. To tutaj funkcjonuje „YESPies” – program udogodnień dedykowanych psom i ich opiekunom. W skali kraju wyróżnia się również Food Fyrtel – autonomiczny food hall, który łączy gastronomię z kulturą i wydarzeniami na żywo. Dopełnieniem oferty są wyjątkowe atrakcje: FastTrack – najdłuższy w Polsce tor gokartów elektrycznych, a także sezonowe projekty, takie jak jesienna Farma Dyń czy zimowy Magiczny Labirynt Świateł.

„To właśnie dzięki takim projektom Posnania buduje zdecydowaną przewagę konkurencyjną na poznańskim i regionalnym rynku i stale wzmacnia atrakcyjność zarówno dla klientów jaki i kolejnych najemców” – mówi Marek Ćwiek.

Przestrzeń, którą tworzymy wspólnie

Posnania to przestrzeń otwarta – zarówno dla klientów, jak i partnerów biznesowych. Dzięki wyjątkowej dbałości o unikatową ofertę, trwałe relacje i atrakcyjną przestrzeń, stanowi idealne miejsce dla rozwoju marek i biznesów.

Przemyślana strategia i partnerskie podejście sprawiają, że Posnania staje się naturalnym wyborem dla innowacyjnych konceptów. To tutaj eobuwie.pl zaprezentowało swój pierwszy w Polsce format skoncentrowany na bezpośrednich doświadczeniach klientów, a polskie brandy – jak Naree czy Sofisi – chętnie testują sprzedaż w formie pop-upów.

Niski wskaźnik rotacji i długofalowe relacje z najemcami, wspierane przez program Better2Gether, wspólny dla całego portoflio Apsys, potwierdzają, że współpraca z Posnanią opiera się na zaufaniu i wspólnym budowaniu sukcesu. Fakt, że obiekt przyciąga zarówno światowe ikony, jak Victoria’s Secret, jak i lokalne marki pokazuje, że Posnania jest dziś jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla biznesu w regionie, pełniąc rolę inkubatora nowych pomysłów i przestrzeni wspierającej rozwój marek.

– Nasze relacje z najemcami i partnerami to świetny przykład efektu synergii – współpracując, rozwijamy nawzajem swój rozwój i wzrastamy wspólnie. Wiemy, że bez partnerów, Posnania nie mogłaby istnieć w obecnym kształcie, dlatego dbamy o to, aby zapewnić im przestrzeń dostosowaną do ich potrzeb, sprzyjającą ekspansji i umożliwiającą tworzenie nowych formatów sprzedaży. Większość marek jest z nami od samego początku.

Naturalnym  zjawiskiem są też rotacje miedzy najemcami w kierunku wprowadzania marek oczekiwanych przez klientów Posnanii. To daje nam pewność skuteczności naszego podejścia i konsekwencji w realizacji długoterminowej strategii leasingowej  – wskazuje Ela Rek Portfolio, Dyrektor ds. leasingu.

Posnania, Apsys

Odpowiedzialność kluczem do sukcesu

To, co sprawia, że biznes jest odporny na zmiany w czasie, skutecznie na nie odpowiada i przekuwa wyzwania w szanse to odpowiedzialność – przede wszystkim względem społeczności i środowiska. W Posnanii to nie hasło, lecz codzienna praktyka inwestycje w ludzi, lokalność i ekologię są fundamentami jej strategii. Standardem jest wprowadzony przez Apsys program „Spektrum Zrozumienia” obejmujący szeroki pakiet udogodnień z zakresu dostępności i inkluzywności, m.in. usługę tłumacza języka migowego, pokój wyciszenia czy możliwość wypożyczenia chodzika rehabilitacyjnego.

Stworzone w 2025 roku Forum Posnania, dedykowana przestrzeń wystawowo-edukacyjna, stanowi miejsce dialogu o ważnych sprawach współczesności. Organizowana od dziesięciu lat Bike Parade gromadzi co roku tysiące uczestników i dziesiątki partnerów, udowadniając, że obiekt handlowy może stać się impulsem dla integracji i promocji zrównoważonej mobilności. Dodatkowo, współpraca z miastem, biznesem i lokalnymi organizacjami, od Poznań City Lab po Kluby Rotary, potwierdza, że Posnania jest ważnym elementem regionalnego ekosystemu społeczno-biznesowego.

Odpowiedzialność to także dbałość o środowisko. Wyróżnikiem Posnanii jest fakt, że posiada ona najnowsze rozwiązania technologiczne, które dostrzegają i doceniają klienci. Ponad 2/3 mieszkańców strefy zasięgu postrzega Posnanię jako lidera w tej dziedzinie.

Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań pozwala między innymi na zmniejszanie zużycia prądu i ciepła, ograniczanie emisji szkodliwych gazów do atmosfery oraz sukcesywnego obniżania kosztów utrzymania budynku. Od 2017 roku zmniejszono zużycie energii o 50%, a 100% odpadów w Posnanii podlega recyklingowi.

Wszystkie działania Posnanii – od projektów społecznych po innowacje technologiczne – tworzą spójną całość, która przygotowuje obiekt na kolejne lata rozwoju i wyzwań.

Posnania, Apsys

9 lat napędzania zmian

Dziewięć lat Posnanii to dziewięć lat inspiracji, innowacji i kreowania trendów. Obiekt nie tylko rozwija się biznesowo, ale tworzy przestrzeń opartą na unikatowych doświadczeniach, odpowiedzialności społecznej i ekologicznych rozwiązaniach. 9. urodziny to moment, by świętować nie tylko liczby, ale też wpływ, jaki Posnania ma na ludzi, marki i lokalną społeczność.

„To właśnie ta postawa – łączenie rozwoju biznesowego z troską o ludzi i planetę – sprawia, że Posnania już od dziewięciu lat wyznacza kierunki rozwoju dla swojej branży i regionu. Zapraszamy do współpracy – wspólnie z pewnością stworzymy coś wielkiego” – podsumowuje Marek Ćwiek.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz