Żabka świętuje kolejny kamień milowy w historii swojego rozwoju, którym jest otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Placówka została uruchomiona 27 października 2025 r. w Krakowie przy ul. Grzegórzeckiej 20A. To istotny krok w rozwoju sieci, która deklaruje, że do 2028 r. będzie otwierać 1300 sklepów rocznie.
Od 27 lat Żabka konsekwentnie rozwija w Polsce format convenience, dostarczając klientom szybkie i wygodne rozwiązania, które oszczędzają ich czas. Dziś sieć współpracuje z ponad 10 000 franczyzobiorców, a rocznie planuje otwierać 1300 nowych sklepów. Żabka to nie tylko lider segmentu convenience, lecz także marka rozpoznawalna i lubiana przez miliony Polaków, stale dostosowująca ofertę do zmieniających się potrzeb konsumentów i przedsiębiorców.
„Otwarcie 12 000. sklepu ma dla nas ważne znaczenie symboliczne, które dowodzi, że nasz model convenience odpowiada na oczekiwania współczesnych klientów i naszych franczyzobiorców. To dowód konsekwentnej realizacji strategii, dzięki której dziś znajdujemy się u progu jeszcze większego przyspieszenia naszego rozwoju. Na początku października zadeklarowaliśmy, że do 2028 roku będziemy rocznie otwierać 1300 sklepów” – mówi Adam Manikowski, CEO jednostki biznesowej Żabka Polska.
„Żabka to dziś znacznie więcej niż sklep. To miejsce spotkań, a nowa krakowska placówka jest przykładem innowacji, które wdrażamy w odpowiedzi na konkretne potrzeby naszych konsumentów” – dodaje.
Nowy sklep łączy w sobie cechy charakterystyczne dla formatu Żabki: bliskość, wygodę i kompleksowość usług, połączone z nowymi rozwiązaniami gastronomicznymi i technologicznymi. Placówka oferuje szeroką gamę produktów spożywczych, świeże przekąski i napoje, a także dostęp do usług, takich jak odbiór paczek, opłaty rachunków czy zakup biletów komunikacji miejskiej. W 12 000. sklepie klienci mogą także spróbować pizzy z jedynego w sieci specjalistycznego pieca do jej wypieku, posiadającego kamienie szamotowe, które zapewniają idealną chrupkość przygotowywanej w nim przekąski. Dzięki dwóm podwójnym komorom możliwe jest przygotowanie do 4 porcji jednocześnie, co optymalizuje czas oczekiwania klientów, chcących złożyć większe zamówienie.
„To dla mnie nowe doświadczenie i ogromna satysfakcja, że mogę być częścią tak wyjątkowego projektu. Cieszę się, że dzieje się to właśnie w Krakowie – mieście pełnym historii, energii i ludzi, którzy potrafią docenić dobre jedzenie. Mam nadzieję, że każdy, kto zajrzy do sklepu, chętnie będzie tu wracał” – mówi Dmytro Mykhalchuk, franczyzobiorca sklepu Żabka przy ul. Grzegórzeckiej 20A w Krakowie.
Sieć Żabka rozwija swoją obecność w całym kraju, obejmując zarówno duże miasta, takie jak Kraków, jak i mniejsze miejscowości. Model franczyzowy oferowany przez firmę wspiera lokalną przedsiębiorczość, zapewniając partnerom biznesowym kompleksowe rozwiązania umożliwiające szybkie rozpoczęcie działalności.
Sieć oferuje franczyzobiorcom gotowy, wyposażony w towar, meble i sprzęt sklep, dostęp do szkoleń oraz nowoczesnych narzędzi cyfrowych wspierających codzienną działalność operacyjną. Dzięki temu każdy przedsiębiorca może prowadzić biznes w sprawdzonym modelu, korzystając z doświadczenia i zaplecza jednej z największych sieci convenience w Europie.