Elektronika z MediaMarkt jeszcze szybciej trafi do klienta

MediaMarkt i Glovo rozpoczęły współpracę. Produkty z oferty MediaMarkt użytkownicy Glovo mogą już zamówić za pośrednictwem aplikacji. Usługa jest dostępna na terenie całego kraju umożliwiając klientom ekspresowe zakupy z dostawą wprost pod drzwi.

Współpraca MediaMarkt i Glovo to odpowiedź na codzienne potrzeby klientów, wynikające m.in. z coraz szybszego tempa życia. Usługa sprawdzi się zarówno wtedy, gdy brakuje czasu na wizytę w sklepie stacjonarnym czy konieczny jest zakup na ostatnią chwilę, jak i w sytuacjach, gdy dojazd do galerii handlowej nie jest możliwy. Może to być niespodziewana awaria słuchawek podczas pracy zdalnej, zagubiony kabel HDMI tuż przed planowanym wieczorem filmowym czy prezent urodzinowy, o którym przypomnieliśmy sobie zbyt późno.

„Od wielu lat w MediaMarkt skupiamy się na rozwoju modelu omnichannel, aby dawać naszym klientom jak największą swobodę wyboru miejsca i sposobu dokonywania zakupów. Współpraca z Glovo to kolejny, ważny krok w realizacji tej strategii. Chcemy, by nasi klienci mieli dostęp do elektroniki wtedy i tam, gdzie jej potrzebują, w sposób maksymalnie wygodny i szybki. Naszą ambicją jest wyznaczanie standardów doświadczenia zakupowego na rynku, tak by zawsze odpowiadać na zmieniające się potrzeby i oczekiwania konsumentów” – mówi Marek Dorsz, Dyrektor e-commerce MediaMarkt.pl.

Szybkie zakupy w MediaMarkt za pośrednictwem Glovo są już dostępne w Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Katowicach, Gdyni, Szczecinie, Zabrzu i Czeladzi, a od przyszłego roku usługa będzie sukcesywnie rozszerzana także o mniejsze miejscowości. Dzięki współpracy klienci zyskują dostęp do około 12 tysięcy produktów z oferty sieci, w tym małego sprzętu AGD, komputerów i akcesoriów komputerowych, smartphonów, sprzętu gamingowego i gier, czy zabawek.

W dostawie dostępne są artykuły o wadze do 15 kg. Na zamówienie poczekamy do godziny, chociaż często zakupy pojawiają się u klienta wcześniej – w zależności od adresu dostawy czy aktualnego natężenia ruchu.

Elektronika wkracza do aplikacji delivery

MediaMarkt jest pierwszą siecią sklepów ze sprzętem RTV/AGD i elektroniką użytkową w Polsce, która oferuje swoim klientom zakupy w aplikacji q-commerce. Są one dostępne wyłącznie za pośrednictwem Glovo.

Pierwsze testy w Warszawie

W ramach pilotażu usługi w Warszawie zamówienia przygotowywane są średnio w 30 minut, a wśród najczęściej zamawianych produktów do tej pory znalazły się akcesoria takie jak kable, ładowarki i zasilacze oraz małe RTV, AGD i elektronika użytkowa. Najdroższy produkt, jaki dotychczas trafił do klienta to smartwatch Apple Watch, ale wśród zamówień znalazły się także m.in. odkurzacz bezprzewodowy czy monitor.

Rozwój modelu multicategory

MediaMarkt i Glovo współpracują także na innych rynkach – w Hiszpanii szybkie dostawy działają od 2022 roku, a we Włoszech są dostępne od lutego. Co więcej, na wszystkich rynkach, na których jest obecne Glovo segment elektroniki rośnie na poziomie 50 proc. rok do roku.

Globalnie, q-commerce to obecnie najszybciej rosnący obszar biznesu Glovo. W Polsce już 20 proc. Zamówień pochodzi spoza gastronomii, a wybrane segmenty oferty, jak w przypadku artykułów dla domu, w 2024 roku wzrosły ponad dwukrotnie. Za pośrednictwem aplikacji dostępny jest szeroki wybór produktów z wielu kategorii – użytkownicy już dziś mogą zamówić zakupy spożywcze, karmę dla zwierząt, artykuły dla dzieci, kosmetyki czy bukiet kwiatów, a w planach jest dalsze poszerzanie oferty.

MediaMarktSaturn Retail Group jest obecny na 11. rynkach

MediaMarktSaturn Retail Group jest wiodącą europejską firmą zajmującą się sprzedażą detaliczną elektroniki użytkowej i powiązanych usług. W ramach strategicznej reorganizacji firma przekształca się z klasycznego sprzedawcy produktów w zorientowaną na rozwiązania platformę omnichannel, która integruje tematy klienta i zrównoważonego rozwoju we wszystkich swoich działaniach biznesowych. MediaMarktSaturn używa terminu „Experience Electronics”, aby opisać swoje repozycjonowanie, a jednocześnie zakres usług, które oferuje swoim klientom.

Dzięki swojemu portfolio formatów i marek, jako lider branży elektroniki konsumenckiej koncentruje się na doświadczeniu klienta i osobistym doradztwie. Firma obejmuje marki MediaMarkt i Saturn, które kompleksowo łączą około 1000 sklepów stacjonarnych w 11 krajach europejskich z platformami sprzedaży online, zajmując pozycję rynkową 1 lub 2 w dziewięciu krajach europejskich. Portfolio uzupełniają marki własne PEAQ, KOENIC, ISY i ok.

MediaMarktSaturn zatrudnia około 50 000 osób i jest w większości własnością CECONOMY AG. Sprzedaż firmy wyniosła około 22,3 mld EUR w roku podatkowym 2023/24, przy czym sprzedaż internetowa stanowiła około jednej czwartej tej kwoty. Dzięki około 2 miliardom kontaktów z klientami rocznie we wszystkich kanałach, sprzedawca elektroniki ma ogromny zasięg.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz