Kubota rozwija współpracę z Jeronimo Martins Polska oraz Decathlon

Kubota S.A. wygenerowała w III kwartale 2024 roku 7.889.44,56 PLN przychodów netto ze sprzedaży i zrównanych z nimi. W tym okresie spółka umocniła współpracę z sieciami Jeronimo Martins Polska oraz Decathlon, debiutując z nowym asortymentem produktowym, dystrybuowanym w kanałach sprzedaży partnerów.

Zysk netto za III kwartał 2024 r. wyniósł 665.066,15 PLN, natomiast narastająco od początku roku spółka wypracowała wynik netto w wysokości 1.082.587,56 PLN.

Wzrosty kosztów frachtu w 2024 roku miały istotny negatywny wpływ na marże raportowane przez spółkę w tym okresie. W samym II kwartale ceny wzrosły blisko o 400% w porównaniu z rokiem 2023. Warto zaznaczyć, że tak znaczne podwyżki miały miejsce przy jednoczesnym wzroście skali działalności – na koniec II kwartału 2024 r.

Spółka sprowadziła 34 kontenery, czyli aż o 8 kontenerów więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Na osiągnięty zysk miały wpływ również poniesione koszty, związane m.in. z zatrudnieniem nowych pracowników.

Kubota z pierwszą tak szeroką kolekcją kontraktacyjną

Wśród zrealizowanych przez Spółkę inwestycji znalazło się również przygotowanie pierwszej kolekcji kontraktacyjnej o tak dużej skali, które wiązało się z m.in. z poniesieniem kosztów zaprojektowania, produkcji i testowania sampli oraz stworzenia nowego showroomu marki.

Dzięki ostatniemu punktowi możliwe było przeprowadzenie spotkań kontraktacyjnych w sprzyjających warunkach, co znacząco zwiększało szanse na zawarcie nowych umów handlowych.

Warto także zaznaczyć, że w trzecim kwartale roku Kubota S.A. znacząco rozszerzyła zakres współpracy z kluczowymi odbiorcami – Jeronimo Martins Polska i Decathlon, a w sklepach sieci miały miejsce premiery nowych grup asortymentowych, m.in. nowych modeli klapków, skarpet oraz różnego rodzaju toreb.

„Ich pozytywny odbiór przez rynek pokazuje słuszność przyjętej strategii produktowej i potencjał sprzedażowy, który można rozwinąć w latach kolejnych” – ocenia Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota. S.A.

„Choć w ostatnich latach poziom przychodów pozostawał na podobnym poziomie, mając na uwadze powyższe, Zarząd z optymizmem zapatruje się na wzrost dynamiki przychodów w roku 2025” – podsumowuje.

Polska marka podbija kolejne dyskonty

Kubota od czasu powrotu na polski rynek w 2018 roku, systematycznie rozszerza swoje kanały sprzedaży o kolejne sieci dyskontowe. 

Po Jeronimo Martins Polska, z którym Kubota współpracuje już od 2019 roku (tylko w I kwartale 2024 roku łączna kwota zrealizowanych zamówień wyniosła 1,85 mln złotych), przyszedł czas również na sieć Decathlon. To jednak nie koniec – zarząd spółki Kubota S.A. zapowiada również konsekwentną ekspansję zagraniczną. Tylko w pierwszej połowie 2024 roku marka wystartowała ze sprzedażą swoich produktów m.in. we Włoszech oraz Rumunii. 

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz