Swarovski notuje rekordy wzrostu sprzedaży

Firma Swarovski Crystal Business odnotowała silny wzrost organiczny o +6% w porównaniu z rokiem poprzednim, osiągając przychody w wysokości 1 906 mln euro, opierając się na solidnym wzroście o +8% w ujęciu porównywalnym w trudnym środowisku handlowym. Było to możliwe dzięki silnemu czwartemu kwartałowi z +11% wzrostem organicznym. EBITDA wzrosła dwucyfrowo, a zysk operacyjny był w pełni dodatni po raz pierwszy od 5 lat.

Wyniki te potwierdzają siłę wyznaczonego przez Swarovskiego kierunku działania w ramach strategii LUXignite i związanej z nią transformacji ukierunkowaną na Pop Luxury, która uzupełnia kultowe dziedzictwo marki współczesnym znaczeniem kulturowym.

„Te mocne i spójne rezultaty potwierdzają siłę strategii LUXignite i zdolność firmy Swarovski do jej wdrażania. Te osiągnięcia w trudnym i niestabilnym środowisku są hołdem na cześć pracowników i partnerów Swarovskiego na całym świecie, a także dla wsparcia naszego zarządu i akcjonariuszy” – mówi CEO Alexis Nasard.

„W 2025 r. niepewność w naszym środowisku operacyjnym prawdopodobnie się utrzyma, ale świętując naszą 130. rocznicę, będziemy nadal koncentrować się na zdyscyplinowanej egzekucji naszej strategii, skupiając się na doskonałej kreatywności, strategicznych inwestycjach i polityce finansowej”.

Trwały wzrost na szeroką skalę w 2024 r.

  • Biżuteria odnotowała organiczny wzrost o +9%, co stanowi ponad trzykrotność ogólnego wzrostu rynkowego.
  • Wszystkie regiony przyczyniły się do rozwoju, przy czym sprzedaż L4L w Europie wzrosła o +11% w porównaniu z rokiem poprzednim, w obu Amerykach o +10%, a w Azji o +3%, pomimo spowolnienia w Chinach.
  • Rekordowa sprzedaż została osiągnięta na kluczowym rynku amerykańskim i rodzimym rynku austriackim.
  • Firma zdobyła udział w 8 z 10 największych rynków.
  • Sprzedaż diamentów Swarovski Created Diamonds (wyhodowanych w laboratorium) wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z poprzednim rokiem.
  • Rentowność sklepów wzrosła o +7% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Ciągły wzrost zysków i środków pieniężnych

Firma osiągnęła w pełni dodatni zysk na działalności operacyjnej w 2024 r., dzięki zwiększonej dźwigni finansowej i konsolidacji kosztów, przy wzroście EBITDA o +14%.

Towarzyszyło to znacznej poprawie w zakresie generowania przepływów pieniężnych i wskaźnika zadłużenia.

Radosna „ekstrawagancja” we wszystkich punktach kontaktu z klientem

Rok 2024 był rokiem serii niezwykłych wydarzeń, które pokazały wyjątkowy savoir-faire marki Swarovski, jeszcze bardziej potwierdzając jej rolę jako ikony kultury. Zaczęło się od wieloletniej tradycji w postaci obecności na Balu w Operze Wiedeńskiej, celebracji austriackiego dziedzictwa firmy i olśniewającego występu na Met Gala w Nowym Jorku, gdzie dyrektor kreatywna Giovanna Engelbert zaprezentowała oszałamiające kreacje Swarovski couture.

Następnie odbyła się przełomowa wystawa „Masters of Light”, która zawitała do Mediolanu i Seulu, a także otwarcie flagowego sklepu na mediolańskim Piazza del Duomo. Ponadto Swarovski podpisał umowę licencyjną z Coty, aby zadebiutować na rynku z linią zapachów Swarovski. Jeśli chodzi o ofertę produktową, globalne wprowadzenie kolekcji Eternity wykonanej z diamentów Swarovski Created Diamonds podkreśliło kunszt firmy i jej zaangażowanie w innowacje oraz zrównoważony rozwój, a niedawna kolekcja kapsułowa Swarovski x Ariana Grande, stworzona wspólnie z globalną ikoną popu Arianą Grande, była przykładem pozycjonowania marki jako Pop Luxury.

Działania te nadal stymulowały pożądanie i luksusowe referencje marki, która pobiła kolejny rekord w 2024 roku, przy ciągłym odmładzaniu bazy klientów.

2025

W tym roku Swarovski będzie obchodzić 130. rocznicę istnienia pod hasłem „130 lat radości”. Ten kamień milowy stanowi wyjątkową okazję do uhonorowania tego, co przez lata definiowało firmę Swarovski i nadal kształtuje jej tożsamość. Jednocześnie w 2025 r. firma będzie koncentrować się na wytrwałym generowaniu rentownego wzrostu, dalszym podnoszeniu jakości marki i doświadczeń klientów, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej dyscypliny na poziomie finansowym.

Na ponad 140. rynkach

Mistrzowie światła od 1895 roku. Swarovski tworzy piękne produkty kryształowe o znakomitej jakości i kunszcie, które przynoszą radość i celebrują indywidualność.

Firma została założona w Austrii w 1895 roku i zajmuje się projektowaniem, wyrobem oraz sprzedażą najlepszych na świecie kryształów, kamieni jubilerskich, w tym Swarovski Created Diamonds i cyrkonii, biżuterii, akcesoriów, a także dekoracji i elementów wyposażenia wnętrz oraz kryształów dla branży motoryzacyjnej.

Swarovski Crystal Business ma zasięg globalny, jest obecny w ponad 140 krajach na całym świecie poprzez 2300 butików Swarovski uzupełnionych przez wybranych partnerów multibrandowych i zatrudnia około 18 600 osób. Wraz ze spółkami siostrzanymi Swarovski Optik (producent sprzętu optycznego) oraz Tyrolit (producent narzędzi do szlifowania) Swarovski Crystal Business tworzy Grupę Swarovski. Częścią dziedzictwa

Swarovski jest odpowiedzialny stosunek do ludzi i naszej planety. Dziś spuścizna ta jest ugruntowana w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu wartości, z naciskiem na innowacje w gospodarce o obiegu zamkniętym oraz wspieranie różnorodności, inkluzji społecznej i wyrażania swojej indywidualności, a także w działalności filantropijnej Fundacji Swarovski, która pomaga organizacjom charytatywnym, wywierając pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz