MAXIMA GRUPĖ: Stokrotka „zakwitła” w 36. miejscach w 2024 roku

Stokrotka otworzyła w 2024 roku 36 nowych sklepów własnych. Przychody Stokrotki wyniosły w ubiegłym roku 1,890 mld euro, notując wzrost o 8,7% r/r (3% w złotych).

W 2024 roku MAXIMA GRUPĖ, która prowadzi sieci handlowe Maxima w Litwie, Łotwie i Estonii, Stokrotka w Polsce, T Market w Bułgarii oraz sklep internetowy Barbora kontynuowała realizację strategicznych projektów i zwiększyła inwestycje w rozwój biznesu. Takie podejście zapewniło zrównoważony wzrost przychodów i utrzymanie pozycji rynkowej w krajach bałtyckich, Polsce i Bułgarii pomimo spadku inflacji cen żywności i wzmożonej konkurencji.

Przychody wzrosły na wszystkich rynkach, na których operuje Grupa, a sprawne działania zarządcze pomogły złagodzić wpływ rosnących kosztów na rentowność. Skonsolidowane przychody MAXIMA GRUPĖ wzrosły umiarkowanie o 4,3% w 2024 roku, osiągając 6,098 mld euro. Natomiast przychody Stokrotki wyniosły w ubiegłym roku 1,890 mld euro, notując wzrost o 8,7% r/r (3% w złotych).

„Wyniki finansowe za miniony rok odzwierciedlają stabilność naszej firmy oraz skuteczne zarządzanie w zmiennym i wymagającym otoczeniu rynkowym. Nasze działania koncentrują się na odpowiedzialnych decyzjach, co pozwala nam utrzymać równowagę między realizacją celów biznesowych a dbałością o długoterminowy rozwój i silną pozycję rynkową” – mówi Arūnas Zimnickas, dyrektor zarządzający, prezes zarządu Stokrotki.

Akcje marketingowe

W minionym roku Stokrotka aktywnie uczestniczyła w konkurencyjnych działaniach marketingowych. Sieć koncentrowała się na wzmacnianiu działań promocyjnych poprzez wprowadzanie nowych akcji i zapewnianie niższych cen produktów. Firma wystartowała w 2024 roku z nową dedykowaną kampanią pod hasłem „Tanio tutaj jest”. W ramach podejmowanych działań sieć obniżyła m.in. ceny regularne ponad 600 produktów. Stokrotka wprowadziła również nowy dedykowany rabat dla osób uczestniczących w programie Karta Dużej Rodziny i korzystających z aplikacji Nasza Stokrotka.

Dzięki podejmowanym inicjatywom firma zwyciężyła w „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów 2024” w kategorii Promocja Roku w grupie supermarketów. Mając na celu zapewnienie klientom korzystnych cenowo i jakościowo ofert, Stokrotka koncentrowała się również na dalszym rozwoju marek własnych w szczególności brandów „Well Done” i „Extra Line”.

Ekspansja

Polska jest dla MAXIMA GRUPĖ jednym z głównych miejsc rozwoju. Kontynuująca ekspansję Stokrotka otworzyła w 2024 roku 36 nowych sklepów własnych. Sieć zgodnie z przyjętą strategią skupiała się na otwieraniu większych placówek oraz inwestycjach w zakup nieruchomości. Takie podejście zorientowane jest na zapewnienie obchodzącej w minionym roku 30-lecie działalności firmie dalszego długoterminowego rozwoju oraz stabilnej i silnej pozycji rynkowej.

W trosce o ekologię

W związku z dołączeniem MAXIMA GRUPĖ do międzynarodowej inicjatywy Science Based Targets i zobowiązania się do osiągnięcia celów zgodnych z porozumieniem paryskim w 2024 roku wdrażano nowe inicjatywy mające na celu zmniejszenie wpływu na środowisko. Stokrotka inwestowała w odnawialne źródła energii, instalując na dachach sklepów panele fotowoltaiczne. Ponadto w minionym roku rozpoczęto realizację projektu zakładającego powstanie przy sklepach Stokrotka 114 nowych lokalizacji z 276 punktami ładowania pojazdów elektrycznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz