Wystartowała budowa kolejnego Smart Parku
Rozpoczęły się prace budowlane przy nowym parku handlowym Smart Park w Jaworze. Inwestycja będzie realizowana w dwóch etapach i dostarczy łącznie 11 000 mkw. nowoczesnej powierzchni najmu (GLA).
RG Leasing jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się we wrześniu tego roku, na terenie EXPO XXI w Warszawie.
Generalnym wykonawcą projektu jest Żerański Construction – firma powiązana kapitałowo ze Smart Park Poland, działająca na rynku budownictwa mieszkaniowego od 2022 roku i mająca na koncie cztery zrealizowane inwestycje o łącznej powierzchni użytkowo mieszkalnej wynoszącej ponad 20 000 metrów kwadratowych.
W związku z dynamicznym rozwojem działalności Smart Park Poland i RG Leasing na rynku nieruchomości komercyjnych, właściciele zdecydowali się na realizację części projektów w ramach własnych struktur, co wiąże się również z rozbudową wewnętrznych zespołów. Na czele Żerański Construction stanął Jakub Niedużak – doświadczony menedżer z wieloletnią praktyką w renomowanych firmach budowlanych, zarówno polskich, jak i międzynarodowych.
W dwóch etapach
W pierwszym etapie inwestycji powstanie około 8 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej. Otwarcie tej części zaplanowane jest na pierwszy kwartał 2026 roku. Druga faza, obejmująca niemal 3 000 metrów kwadratowych GLA, zostanie zrealizowana w ciągu kolejnych 12 miesięcy.
Mocny tenant mix
Silną stroną Smart Park Jawor będą jego najemcy. Potwierdzono obecność dwóch wiodących sieci handlowych: Biedronki – jednej z największych sieci spożywczych w Polsce – oraz Brico Marche, lidera rynku DIY. Ich obecność stanowi gwarancję atrakcyjności oferty parku dla przyszłych klientów.
Nowoczesna przestrzeń handlowa
Smart Park Jawor to kolejny krok w realizacji strategii Smart Park Poland i RG Leasing, której celem jest dostarczanie nowoczesnych, funkcjonalnych przestrzeni handlowych odpowiadających na potrzeby lokalnych społeczności. Inwestycja przyczyni się do powstania nowych miejsc pracy oraz stworzy komfortowe i łatwo dostępne miejsce zakupów.
„Smart Park Jawor to dla nas bardzo ważny projekt – jego lokalizacja, skala i potencjał handlowy doskonale wpisują się w naszą strategię rozwoju. O postępach budowy oraz kolejnych markach dołączających do grona najemców będziemy informować na bieżąco” – mówi Joanna Grabowska, odpowiedzialna za komercjalizację oraz koordynację działań marketingowych RG Leasing i Smart Park Poland.
Dobre prognozy dla rynku handlowego
Wg danych Cushman & Wakefield w pierwszym kwartale tego roku rynek nieruchomości handlowych złapał chwilowy oddech pod względem nowej podaży, w budowie znajduje się jednak najwięcej powierzchni od sześciu lat.
W pierwszym kwartale 2025 roku na polski rynek handlowy trafiło 47 000 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Jednocześnie nie odnotowano żadnego zamknięcia. Tym samym całkowite zasoby sektora handlowego w Polsce sięgnęły blisko 16,9 mln metrów kwadratowych.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter