Sfinks Polska chce sprzedać sieć restauracji SPHINX

Sfinks Polska S.A. rozpoczął projekt zmierzający do wyodrębnienia i sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Projekt obejmuje działalność Sfinks Polska S.A. prowadzoną pod marką SPHINX, w tym w szczególności: znaki towarowe SPHINX, restauracje własne prowadzone pod tą marką, umowy franczyzy marki SPHINX, umowy najmu, podnajmu i inne umowy związane z działalnością prowadzoną pod marką SPHINX oraz zasoby przypisane do tej działalności.

Zarząd nie wyklucza przy tym sprzedaży ZCP do spółki zależnej i możliwości pozyskania przez tę spółkę zależną inwestora zainteresowanego udziałem w projekcie.

Celem projektu jest zakończenie realizacji układu przyjętego w ramach uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego, umożliwienie rozwoju w pozostałych obszarach działalności spółki, zapewnienie szybszego tempa rozwoju sieci SPHINX.

Sfinks zakłada ewentualne pozyskanie środków finansowych z realizacji projektu na poziomie nie mniej niż 75 mln zł skorygowane o różnice między wartością zobowiązań i należności wniesionych do zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Sfinks Polska zastrzega, że przeprowadzenie projektu wymaga spełnienia szeregu warunków, w szczególności uzyskania zgód korporacyjnych właściwych organów spółki wynikających z obowiązujących przepisów prawa oraz wewnętrznych regulacji spółki.

Dobre wyniki za I kw.

Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska wzrósł na koniec I kwartału 2025 r. do 93,3% wobec 80% rok wcześniej. Lokale zarządzane przez gastronomiczną spółkę, m.in. SPHINX Restauracje, The Burgers by SPHINX czy Chłopskie Jadło, wypracowały 50,31 mln zł przychodów gastronomicznych w I kwartale, co oznacza wzrost o 6% r/r.

Przychody skonsolidowane od stycznia do marca br. wyniosły zaś 12,78 mln zł wobec 21,05 przed rokiem i ich poziom był efektem dalszych przekształceń restauracji własnych na franczyzowe. W rezultacie zaprzestano bowiem konsolidacji przychodów i kosztów tych restauracji w ramach grupy. Jednocześnie przy niższych przychodach skonsolidowanych grupa Sfinks zanotowała zbliżony poziom zysku brutto na sprzedaży, tj. 6 mln zł na koniec I kwartału 2025 wobec 6,1 mln zł na koniec I kwartału 2024 r.

Grupa Sfinks Polska ma w portfelu 105 lokali gastronomicznych

Grupa Sfinks Polska zarządza 105 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 71 restauracji SPHINX (segment casual dining), siecią 28 pubów Piwiarnia (segment gastropubów) oraz 1 restauracją Chłopskie Jadło (segment casual dining), 1 Lepione&Pieczone, 3 lokalami The Burgers oraz 1 lokalem Sphinx Cocktail Bar.

Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne w dowozie m.in. SPHINX, The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz