Od 1 sierpnia Prezesem Zarządu Kaufland Polska będzie Martin Piterak (48 lat). Z Kauflandem związany jest od około 20 lat, pracując na różnych stanowiskach kierowniczych. Ostatnio pełnił funkcję Członka Zarządu ds. Sprzedaży/SCM w Polsce.
Stefan Hoppe (45 lat), Prezes Zarządu Kaufland Polska, przejdzie 1 sierpnia na to samo stanowisko w niemieckiej spółce krajowej Kaufland. Od października 2024 r. Hoppe z powodzeniem kierował krajowym zarządem w Polsce.
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 253 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.
Kaufland wyznacza nowe, ambitne cele klimatyczne i dąży do zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. Plan obejmuje całościowe ograniczenie emisji, w tym pełny zakres emisji pośrednich, czyli tzw. Scope 3, co wymaga zaangażowania dostawców i partnerów na każdym etapie łańcucha dostaw.
Kaufland już od kilku lat wdraża konkretne kroki w zakresie ochrony klimatu. Sieć zobowiązała się do redukcji emisji pochodzących z własnej działalności (Scope 1 i 2) o 80% do 2030 roku w stosunku do poziomu z 2019 roku.
Teraz, w ramach działań przyspieszających realizację założonych celów klimatycznych, Kaufland wdraża pełny plan obejmujący wszystkie etapy działalności – od produkcji, przez transport, aż po recykling produktów.
W ramach Grupy Schwarz, Kaufland dąży także do znaczącej redukcji emisji w krótszej perspektywie czasowej. Do 2034 roku sieć planuje zmniejszyć o 42,4% emisje związane z uprawą produktów (tzw. emisje FLAG) oraz o 35% emisje generowane w sektorze produkcyjnym i przemysłowym (Energy & Industry).
W tym celu dostawcy odpowiadający za 80% emisji w zakresie trzecim (Scope 3) do 2026 roku zostaną zobligowani do wyznaczenia własnych celów w oparciu o inicjatywę SBTi. Warto dodać, że obecnie już 38% dostawców sieci Kaufland ustanowiło swoje własne, ambitne cele redukcyjne zgodnie z wytycznymi SBTi.