MONNARI ma zgodę prezesa UOKiK na przejęcie trzech marek modowych

Firma MONNARI TRADE otrzymała od prezesa UOKiK zgodę na dokonanie koncentracji polegającej na przejęciu przez jej spółkę zależną, MS FROCKS, kontroli nad PBH S.A. z siedzibą w Łodzi (właściciel m.in. znaków towarowych Quiosque, Laurella i Akardo).

„Zarząd Emitenta analizuje obecną sytuację finansową i prawną spółki PBH S.A. w celu podjęcia decyzji w przedmiocie zawarcia umowy nabycia 100% akcji w PBH S.A. przez spółkę zależną od Emitenta MS FROCKS Sp. z o.o.” – można przeczytać w komunikacie firmy MONNARI TRADE.

21 maja br. Monnari Trade złożył do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK) zgłoszenie zamiaru koncentracji – wniosek o wszczęcie postępowania antymonopolowego. Dotyczyl on przejęcia kontroli nad PBH S.A.

Zgłoszony zamiar koncentracji polegał na przejęciu przez Monnari Trade, za pośrednictwem MS Frocks sp. z o.o. (spółka w 100% zależna), kontroli nad PBH S.A. z siedzibą w Łodzi, w drodze nabycia pakietu akcji spółki. PBH S.A. jest właścicielem m.in. znaków towarowych Quiosque, Laurella i Akardo.

Pozytywna decyzja prezesa UOKiK to warunek niezbędny do zawarcia umowy nabycia akcji tego podmiotu. Monnari Trade jest w trakcie procesu weryfikacji sytuacji prawnej i ekonomicznej spółki BPH S.A. Podejmie decyzje o realizacji ewentualnej transakcji nabycia akcji oraz o jej warunkach nie wcześniej niż po zakończeniu postępowania przed prezesem UOKIK.

Dobre wyniki za 2024 rok

Grupa Kapitałowa Monnari Trade utrzymała przychody w 2024 r. na podobnym poziomie jak w okresie 2023 r. – zamknęły się one sumą 314,8 mln zł, co oznacza niewielką zmianę o 1,7 %. Grupa Kapitałowa pozostaje rentowna na poziomie wyniku netto, który wyniósł 21,5 mln zł, co stanowi wzrost o 17,3 %.

Grupa Monnari Trade jest rentowna również w zakresie działalności operacyjnej, która zaowocowała rezultatem 17,6 mln zł vs. 19,2 mln zł w okresie porównywalnym. Warto podkreślić zwiększenie marży brutto na sprzedaży, która wzrosła o 1,0 p.proc. do 61,9 %. Wyzwaniem dla Grupy Kapitałowej pozostaje nadal wzrost kosztów ogólnych oraz kosztów sprzedaży, w tym wynagrodzeń oraz energii.

Grupa Kapitałowa Monnari Trade realizuje również sprzedaż towarów przez Internet. W 2024 r. przychody z tego kanału ze sprzedaży towarów wyniosły 52,5 mln zł, co stanowiło 17,2 % całkowitej sprzedaży towarów, w porównaniu 49,4 mln zł, co dawało 16,4 % całkowitej sprzedaży towarów w 2023 r. Sprzedaż poprzez e-commerce wpływa na jakośći czas realizacji zakupów, co daje wygodę i zadowolenie klientów.

Grupa Kapitałowa Monnari Trade na koniec 2024 r. posiadała 211 salonów sprzedaży dla obu marek wraz ze sklepem internetowym o całkowitej powierzchni ok. 47,3 tys. mkw.

Polska marka modowa

Monnari jest polską marką odzieżową z ponad 25-letnią tradycją. Od samego początku swojej działalności marka charakteryzuje się wyjątkowym podejściem do mody. Autorskie projekty, opracowane przez zespół doświadczonych projektantów, od lat podbijają serca pewnych siebie i nowoczesnych kobiet, pragnących wyrazić swoją indywidualność poprzez styl.

Szeroki asortyment ubrań, dodatków oraz toreb dostępny jest w 211 salonach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym emonnari.pl. Każda konstrukcja powstaje z myślą o figurach polskich kobiet, dlatego też w salonach Monnari pełne stylizacje stworzą Panie noszące rozmiary 36 – 46. Ta rozmaitość sprawia, że marka jest dostępna dla każdej kobiety chcącej poczuć się wyjątkowo.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz