W świecie, gdzie liczy się szybkość, wygoda i natychmiastowy kontakt – LPP postawiło na WhatsApp jako nowy kanał obsługi klienta. Firma wdrożyła to rozwiązanie dla wszystkich marek i to nie tylko w Polsce, ale też na kilkunastu rynkach w Europie.
LPP zdecydowało się na wdrożenie WhatsApp jako kanału obsługi klienta, bo klienci go znają, lubią i używają – tygodniowo ponad miliard użytkowników komunikuje się przez niego z firmami, jest zapotrzebowanie – w Sinsayu w pół roku od momentu wdrożenia liczba zapytań wzrosła 6-krotnie. firma stawia na automatyzację – 90% tematów kierowanych do Contact Center jest obsługiwanych przez chatboty, które błyskawicznie odpowiadają w języku klienta
To kolejny krok w stronę customer experience na najwyższym poziomie:
- kontakt wprost z aplikacji mobilnej
- pełna automatyzacja najczęstszych zapytań (np. status zamówienia, czas dostawy)
- krótszy czas reakcji
- ciągłość rozmowy w wygodnym kanale.
Dobre wyniki finansowe
W pierwszym kwartale LPP zanotował mocne, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży zarówno w kanale tradycyjnym (+19,9 proc. r/r), jak i online (+25,1 proc. r/r). Celem LPP na 2025 r. pozostaje stabilny i rentowny rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej realizowany w oparciu o skalowalny koncept Sinsay oraz jakościowe formaty i lokalizacje. W drugim kwartale spółka zapowiada kolejnych 300 otwarć nowych salonów.
Korzystny bilans pierwszego kwartału to także zasługa dynamicznego wzrostu e-commerce, który w walutach stałych wyniósł +27 proc. r/r, przynosząc spółce prawie 1,5 mln zł przychodów. Blisko 30 proc. udział sprzedaży internetowej w wynikach Grupy potwierdza, że konsumenci coraz częściej doceniają możliwość łączenia różnych doświadczeń zakupowych. Dlatego – obok konsekwentnej realizacji strategii rozwoju sieci sklepów stacjonarnych – spółka intensywnie rozwija także kanał online, głównie w zakresie aplikacji, odpowiadających dziś już za 80 proc. sprzedaży w Sinsay oraz 60 proc. w Reserved.
Wsparciem w realizacji tego celu są dla spółki bez wątpienia nowe technologie. Opracowane w Grupie LPP rozwiązania, wykorzystujące algorytmy sztucznej inteligencji pozwalają na podstawie danych historycznych ocenić potencjał danej lokalizacji, a tym samym ograniczać ryzyko nietrafionych decyzji. AI stanowi także istotne wsparcie w zarządzaniu towarem i pozwala uwzględniać różnice w funkcjonowaniu sklepów w różnych regionach. Dzięki takim autorskim narzędziom, LPP ma dziś możliwość już nie tylko poprawiać jakość obsługi klientów, ale także usprawniać procesy inwestycyjne bez proporcjonalnego podnoszenia poziomu kosztów.
LPP działa na 42 rynkach
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 42 rynkach na świecie.
Spółka posiada sieć blisko 3000 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,5 mln m2 i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 54 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.