Dariusz Miłek, CCC: w 2025 roku planujemy otworzyć aż 350 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej

Grupa CCC w Q2 2025 (maj’25 – lipiec’25) odnotowała historycznie najwyższy wynik EBITDA w pojedynczym kwartale (481 mln PLN). Przychody Grupy wzrosły o 11% rdr do poziomu 2,9 mld PLN. Q2 2025 był dla Grupy CCC czasem przyspieszenia rozwoju powierzchni handlowej – jej dynamika wyniosła +17% rdr. Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową, notując spadek wskaźnika kosztów do przychodów już ósmy kwartał z rzędu.

Przychody Grupy CCC w Q2’25 wzrosły rdr o 11% i wyniosły 2,9 mld PLN (LFL +4% w walutach stałych), w niesprzyjającym otoczeniu biznesowym, m.in. pomimo niekorzystnej pogody. Każda z linii biznesowych zanotowała lepszą rdr sprzedaż – HalfPrice o 22%, w CCC wzrost wyniósł 16%, a w Grupie Modivo 2%.

„Solidne wyniki drugiego kwartału pokazują, że nasza strategia działa – nawet w wymagających warunkach pogodowych konsekwentnie realizujemy ambitne cele” powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

„Przed nami istotny dla wyników całego roku trzeci kwartał, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie Grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Dodatkowo, przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby dobrze rozpocząć sezon AW, w tym bardzo ważny sprzedażowo okres Back To School. W drugie półrocze wchodzimy zdeterminowani do realizacji założonych celów całorocznych”.

W Q2’25 nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice – w Q2’25 otwarto 21 nowych sklepów (spośród 28 uruchomionych od początku roku). W minionym kwartale przyrost powierzchni wyniósł 75 tys. mkw., wobec 35 tys. mkw. w Q1’25. W drugiej połowie roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ok. 240 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.

„Skalujemy biznes Grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 roku planujemy otworzyć aż 350 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej – w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. mkw., ale większość otwarć, bo aż 70%, skumulowana będzie w drugiej połowie roku. HalfPrice rośnie błyskawicznie – wszędzie, gdzie się pojawia jest bardzo dobrze przyjmowany przez Klientów. Równolegle przekształcamy też na nowy format sklepy eobuwie i rozwijamy nasz najnowszy koncept – worldbox.

Nie zwalniamy tempa także w perspektywie 2026 roku – już na tę chwilę zrealizowaliśmy plan otwarć na kolejny rok. Mamy podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 280 tys. mkw. nowej powierzchni, ale ta liczba z pewnością jeszcze wzrośnie i 2026 będzie kolejnym rekordowym rokiem pod względem otwarć nowych sklepów. Dzięki ekspresowej ekspansji budujemy skalę naszej działalności i wzmacniamy fundamenty długoterminowego wzrostu. W Grupie CCC skupiamy się przede wszystkim na realizacji celów strategicznych w perspektywie 5-letniego planu ekspansji” – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

W drugim kwartale marża brutto Grupy CCC utrzymała się na wysokim, podobnym rdr poziomie (49%). Grupa konsekwentnie utrzymuje dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych. Pomimo bardzo dynamicznego rozwoju biznesu, po raz ósmy z rzędu odnotowano spadek wskaźnika kosztów do przychodów w ujęciu rdr (o blisko 2 p.p.). Szczególnie widoczną poprawę zanotowała Grupa Modivo ze wskaźnikiem niższym o 5 p.p. rdr, co jest efektem szeroko zakrojonej integracji oraz maksymalnego wykorzystania synergii z Grupą CCC.

W Q2’25 Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 313 mln PLN, co oznacza wzrost o 19% rdr. Grupa wypracowała historycznie najwyższy wynik EBITDA w pojedynczym kwartale: 481 mln PLN (+18% rdr). Po raz kolejny poprawiła też swoją rentowność EBITDA – o ok. 1 p.p. do 17%. W okresie ostatnich 12 miesięcy rentowność EBITDA Grupy CCC wyniosła 17% i skokowo wzrosła w ujęciu rok do roku o 5 p.p.

„Wyniki Grupy CCC po raz kolejny pokazują, że mamy bardzo silny i odporny model biznesowy. Pomimo niesprzyjającej handlu obuwiem pogody, które stanowi 70% naszego biznesu, i przy bardzo wysokim tempie ekspansji oraz związanymi z nią kosztami, Grupa osiąga rekordowy poziom EBITDA i poprawia rentowność. Na szczególną uwagę zasługuje szyld CCC, który wykazał podobną rok do roku rentowność EBITDA na poziomie 24% – niespotykanym w branży obuwniczej na świecie. Skokową poprawę rentowności zanotowała z kolei Grupa Modivo – aż o 7 p.p. do 10%. Od Grupy Modivo oczekujemy jednak zdecydowanie więcej – chcemy, aby był to najbardziej rentowny biznes online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy” – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

CCC ma 6 szyldów w portfolio

Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Na 23 rynkach Grupa rozwija unikatowy, omnichannelowy model biznesowy, opierający się o ok. 1200 sklepów oraz silny e-commerce, pod szyldami CCC, HalfPrice, eobuwie, MODIVO, worldbox i Boardriders. CCC S.A. wchodzi w skład indeksu giełdowego WIG20 i jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.   

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz