Grupa CCC zamierza przejąć kontrolę nad spółką MKRI. CCC planuje nabyć co najmniej 41% udziałów w kapitale MKRI, co łącznie z aktualnie posiadanymi już udziałami pozwoli CCC na samodzielne sprawowanie kontroli nad MKRI. W tym celu CCC złożyło w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na przejęcie. MKRI posiada sklepy działające po szyldem kaes oraz Worldbox.
Grupa kapitałowa CCC koncentruje swoją działalność na detalicznej sprzedaży obuwia i odzieży w Polsce oraz zagranicą – głównie w krajach Europy Środkowo – Wschodniej. Grupa kapitałowa CCC prowadzi sprzedaż zarówno w kanale tradycyjnym jak i online (m.in. poprzez platformy eobuwie czy Modivo.pl). Oferta Grupy CCC składa się z marek własnych, (np. Gino Rossi, Lasocki), marek licencyjnych (np. Reebok, Kappa, Mexx), jak również marek obcych (np. Adidas, Puma). Grupa kapitałowa CCC prowadzi także sieć stacjonarnych sklepów HalfPrice; są to sklepy w formacie off-price, w których konsumenci mogą nabyć produkty znanych marek w cenach niższych niż regularne.
MKRI posiada sklepy z odzieżą casualową i obuwiem sportowym w małych i średniej wielkości miastach na obszarze całej Polski. Sklepy te działają pod szyldem kaes. oraz pod szyldem Worldbox (sieć franczyzowa CCC).
Kaes to sieć sklepów sklepów z segmentu casualowo-sportowego działająca od 2008 r. Ma 150 punktów na terenie całej Polski. Wcześniej firma była znana jako KS Sport.
Worldbox to polska sieć multibrandowa sklepów odzieżowych, która powstała w wyniku rebrandingu dawnej marki Kaes. Operuje głównie w mniejszych i średnich miastach oraz parkach handlowych, oferując sportowo-casualowy styl w kategoriach odzieży, obuwia i akcesoriów. Sieć Worldbox obejmuje około 150 sklepów w Polsce.
Worldbox działa w modelu franczyzowym — w listopadzie 2024 roku Grupa CCC podpisała umowę franczyzową z właścicielem Kaes, co zapoczątkowało dynamiczne przejście pod nowy szyld. Grupa CCC zapowiedziała, że docelowo chce uruchomić 1,2 tys. sklepów worldbox. Wiosną spółka podała, że w całym 2025 roku planuje otworzyć 370 sklepów, z czego 165 sieci worldbox. W jej sklepach docelowo 75 proc. asortymentu mają stanowić marki licencyjne, 15 proc. – marki partnerskie, a 10 proc. – własne.
Niedawne przejęcie
W styczniu 2025, CCC (konkretnie Modivo S.A., spółka z Grupy) zawarło umowę na przejęcie 75 % udziałów w Szopexie za kwotę 27,8 mln zł, Finalizacja transakcji planowana jest na II kwartał 2025 roku, z opcją wykupu pozostałych 25 % udziałów w 2029 roku, zależnie od wyników finansowych z 2028 roku.
Szopex zdominował rynek premium w segmencie obuwia sportowego, ze sprzedażą głównie online i obecnością 10 sklepów stacjonarnych.
CCC ma 6 szyldów w portfolio
Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Na 23 rynkach Grupa rozwija unikatowy, omnichannelowy model biznesowy, opierający się o ok. 1200 sklepów oraz silny e-commerce, pod szyldami CCC, HalfPrice, eobuwie, MODIVO, worldbox i Boardriders. CCC S.A. wchodzi w skład indeksu giełdowego WIG20 i jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.