POLOmarket dołącza do inicjatywy Eurocash, Chorten i Netto

Sieć sklepów POLOmarket, dołącza do wspólnej inicjatywy Grupy Eurocash, Grupy Chorten i Netto Polska, mającej na celu nawiązanie strategicznego partnerstwa z European Marketing Distribution (EMD), wiodącą europejską grupą zakupową.

W lipcu Grupa Eurocash (Delikatesy Centrum, Lewiatan, Duży Ben, Eurocash Sieci Partnerskie: ABC, Groszek i Euro Sklep oraz Gama – Partnerski System Detaliczny), Grupa Chorten i Netto Polska poinformowały, że zamierzają utworzyć wspólnego przedsiębiorcę w postaci spółki joint-venture, która przystąpi do European Marketing Distribution (EMD), wiodącej europejskiej grupy zakupowej. Teraz do ich inicjatywy dołącza sieć sklepów POLOmarket obejmująca 258 dużych sklepów spożywczych POLOmarket, odwiedzanych miesięcznie przez blisko 6 mln klientów.

Po uzyskaniu zgody Prezesa UOKiK na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy, spółka joint-venture przystąpi do EMD, co pozwoli uczestnikom czerpać korzyści z przynależności prawdopodobnie w przyszłym roku. Obecność w grupie ma zwiększyć możliwości zakupowe partnerów na szczeblu europejskim, zbudować oszczędności w łańcuchu dostaw, które zamierzają przeznaczyć na wzmocnienie oferty dla klientów końcowych ich sieci.

„Dołączenie kolejnego podmiotu do naszej inicjatywy wzmacnia jej siłę i naszą pozycję negocjacyjną. Szersza reprezentacja w ramach EMD przełoży się na lepsze warunki handlowe dla związanych z nami sieci, a co za tym idzie – na realne wzmocnienie konkurencyjności naszych franczyzobiorców i partnerów detalicznych. Cieszy nas, że kolejna polska sieć dostrzega potencjał we współdziałaniu” – podkreśla Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

„Przystąpienie do EMD to dla nas decyzja o strategicznym znaczeniu. Wierzymy, że siła wspólnego działania przełoży się na konkretne korzyści dla Klientów i zwiększone możliwości operacyjne dla wszystkich uczestników inicjatywy” – dodaje Marek Wądołowski, prezes zarządu spółki Polskie Supermarkety, operatora sieci sklepów POLOmarket.

Międzynarodowa grupa zakupowa

European Marketing Distribution (EMD) to największa w Europie międzynarodowa grupa zakupowa w sektorze handlu detalicznego FMCG. Zrzesza niezależnych detalistów i dystrybutorów z ponad 15 krajów, umożliwiając im wspólne negocjacje z globalnymi producentami. Dzięki skali działania i współpracy międzynarodowej EMD wzmacnia pozycję zakupową swoich członków wobec dużych koncernów. Organizacja obsługuje setki tysięcy sklepów w całej Europie i odgrywa kluczową rolę w optymalizacji warunków handlowych dla sieci detalicznych.

Największy polski hurtowy dystrybutor produktów FMCG

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep. Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce, co czyni kluczowym partnerem rozwoju dla tysięcy lokalnych przedsiębiorców.

Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży.

Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).

POLOmarket ma w portfelu 258 placówek

POLOmarket to największa polska sieć supermarketów. Tworzą ją spółki detaliczne prowadzące sklepy, a także spółka logistyczno-zakupowa dysponująca dwoma centrami logistycznymi. Firma rozpoczynała działalność w 1997 roku z 27. sklepami. Dziś jest to 258 nowoczesnych placówek na terenie całej Polski, z obrotem prawie 3,0 mld złotych rocznie. Sklepy sieci POLOmarket odwiedza miesięcznie blisko 6 mln Klientów. Obecnie POLOmarket daje zatrudnienie 4600 osobom. Sieć POLOmarket stawia przede wszystkim na jakość, świeżość oraz lokalne pochodzenie produktów oferowanych Klientom.

Na rynku polskim od 30. lat

Netto Polska to sieć dyskontów obecna na polskim rynku od 30 lat. W tym czasie wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w kraju, posiadając blisko 680 sklepów i zatrudniając ponad 8 tys. pracowników. Netto jest częścią Salling Group – największej duńskiej grupy detalicznej, która działa również na rynkach w Danii i Niemczech. Misją Netto jest sprawiać, aby codzienne zakupy były łatwe i inspirujące. W sklepach sieci klienci znajdą szeroki wybór produktów spożywczych, w tym marek własnych, świeże warzywa i owoce z Zieleniaka oraz pieczywo odpiekane na miejscu. Dodatkowo, Netto oferuje wydzieloną strefę produktów zdrowych i dla osób z wykluczeniami diety – Półka Zdrowia. Dzięki temu każdy klient może znaleźć produkty dostosowane do swoich potrzeb i preferencji.

Netto stawia na komfort zakupów, oferując nowoczesny design sklepów, przestronne parkingi, szerokie alejki ułatwiające poruszanie się oraz kasy samoobsługowe, które pojawiają się w kolejnych lokalizacjach. Dbałość o potrzeby klientów oraz innowacyjne podejście sprawiają, że liczba klientów Netto stale rośnie. Sieć aktywnie angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Netto redukuje emisję CO2, m.in. poprzez wykorzystanie fotowoltaiki, pomp ciepła oraz pooling opakowań zwrotnych. W trosce o dobrostan zwierząt sieć wycofała jaja klatkowe ze sprzedaży. Netto podejmuje również aktywne działania na rzecz ograniczania strat żywności, m.in. poprzez akcję „Nie marnuję i zyskuję”, włączając klientów w proces niemarnowania.

Sieć sklepów spożywczych z polskim kapitałem

Grupa Chorten to sieć sklepów spożywczych z polskim kapitałem zrzeszająca ponad 3000 placówek niezależnych detalistów. Powstała w 2009 roku jako inicjatywa podlaskich przedsiębiorców, którzy operowali wówczas 20 sklepami, obecnie ma zasięg ogólnopolski i stale się rozwija. Współpraca z właścicielami sklepów opiera się na partnerskiej umowie i dostarczaniu wielu rozwiązań wspierających ich biznes.

Sklepy korzystają ze wspólnych, wynegocjowanych dla całej grupy warunków handlowych u producentów i dystrybutorów oraz wielu porozumień okołobiznesowych i innowacyjnych narzędzi dostarczanych przez Grupę Chorten. Sklepy Chorten łączą wspólne akcje promocyjne, natomiast właściciele mają niezależność w zakresie pozostałej polityki cenowej. Grupa Chorten działa regionalnie w oparciu o spółki operacyjne takie jak Chorten Południe, Chorten Północ, Chorten Mazowsze, Chorten Pd, Chorten Radom, pod jej skrzydłami jest także Elita Kupców prowadząca sklepy Limonka na Pomorzu. Dla konsumentów sklepy działające w Grupie Chorten to bliskość miejsca zamieszkania, szeroki wybór, duża oferta produktów świeżych, regionalnych i delikatesowych oraz bardzo dobra jakość obsługi i atrakcyjne ceny.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz