komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Kaufland Marketplace ma trzy miliony użytkowników miesięcznie

Platforma Kaufland Marketplace, która zadebiutowała w Polsce w sierpniu 2024 roku, podsumowuje swój pierwszy rok działalności. Z wynikami sięgającymi nawet trzech milionów użytkowników miesięcznie oraz ofertą obejmującą ponad sześć milionów produktów w ponad 6400 kategoriach, Kaufland ugruntował swoją pozycję na rynku e-commerce i pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się platform w kraju.
Rozpoznawalność marki Kaufland w Polsce wynosi 99%, a dzięki integracji platformy z aplikacją sieci i programem lojalnościowym Kaufland Card, sprzedaż internetowa i stacjonarna są ze sobą ściśle powiązane.
„Choć rynek e-commerce w Polsce jest niezwykle konkurencyjny, z naszej platformy korzysta każdego miesiąca aż trzy miliony osób. Od wprowadzenia platformy zwiększyliśmy liczbę dostępnych artykułów już czterokrotnie i wyraźnie widzimy, że jesteśmy na dobrej drodze. W ciągu najbliższych lat chcemy stać się jedną z największych platform internetowych w Polsce, oferując klientom asortyment porównywalny do tego dostępnego już w Niemczech, liczący aż 45 milionów artykułów. Dążymy do tego, aby Kaufland Marketplace był najlepszym miejscem sprzedaży dla polskich przedsiębiorców, którzy dzięki nam mogą rozwijać działalność zarówno w kraju, jak i na rynkach międzynarodowych” – mówi Martin Piterak, Prezes Kaufland Polska.
Rozwój i stabilne wyniki
Na Kaufland.pl swoje produkty oferuje obecnie 3000 sprzedawców internetowych, którzy odnotowali średni wzrost obrotów o ponad 15%. Średnia wartość koszyka zakupowego wynosi 140 euro, a największym zainteresowaniem cieszą się smartfony, tablety, meble, rowery oraz perfumy. Najczęściej wybierane kategorie to elektronika i komputery, wyposażenie wnętrz oraz ogród i majsterkowanie.
Na tle rynku Kaufland Marketplace wyróżnia się wyjątkowo niskim wskaźnikiem zwrotów. Podczas gdy w Polsce średnia zwrotów wynosi 14% (według danych Statista), na platformie Kaufland wskaźnik ten wynosi zaledwie 3%, co świadczy o wysokiej jakości obsługi i zaufaniu klientów.
Europejska platforma wśród globalnych gigantów
Kaufland Marketplace wyróżnia się także swoim pochodzeniem. Kaufland, jako część Grupy Schwarz, przestrzega europejskich regulacji, gwarantując bezpieczeństwo danych i przejrzyste zasady współpracy. W ramach Kaufland Global Marketplace sprzedawcy zyskują również łatwy dostęp do sprzedaży w wielu krajach jednocześnie. Obecnie dostępnych jest siedem platform handlowych, a sprzedawcy mogą korzystać z bezpłatnych usług dodatkowych, takich jak tłumaczenia opisów produktów czy indywidualne wsparcie sprzedażowe.
e-Commerce i zrównoważony rozwój
Od początku marca, oprócz produktów nowych, używanych czy tych klasy B, sprzedawcy mają możliwość oferowania także artykułów odnowionych. Obecnie dostępnych jest około 20 000 takich ofert, a ich liczba z pewnością będzie sukcesywnie rosła. Wprowadzenie tej opcji odpowiada na rosnące zainteresowanie klientów bardziej zrównoważonymi zakupami i daje sprzedawcom nowe możliwości w dynamicznie rozwijającym się segmencie e-commerce.
Dynamiczny wzrost w Europie
Ekspansja autorskiej platformy Kaufland Marketplace objęła w ostatnim czasie m.in. Polskę, Austrię, Czechy i Słowację, co przyczyniło się do imponującego wzrostu wartości sprzedaży (GMV) o 106% rok do roku. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju Kaufland wzmacnia swoją pozycję jako jedna z kluczowych europejskich platform sprzedażowych, łącząc korzyści zarówno dla klientów, jak i sprzedawców.
W Polsce Kaufland posiada 253 markety
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 253 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.