Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wpłynął wniosek dotyczący zamiaru koncentracji polegającej na przejęciu przez Authentic Brands Group LLC (ABG) z siedzibą w Nowym Jorku (Stany Zjednoczone Ameryki) części mienia spółki GUESS, Inc. mającej siedzibę w Los Angeles (USA).
„Zamierzona transakcja dotyczy nabycia przez Authentic Brands Group LLC 51% większościowego udziału w zasadniczo wszystkich aktywach stanowiących własność intelektualną GUESS, Inc., podczas gdy pozostałe 49% będzie należało do założyciela GUESS Maurice’a Marciano, założyciela i dyrektora kreatywnego Paula Marciano, dyrektora ds. rozwoju działalności Nicolai Marciano oraz dyrektora generalnego Carlosa Alberiniego i niektórych powiązanych z nimi funduszy powierniczych, fundacji i podmiotów stowarzyszonych – napisano we wniosku złożonym do UOKiK.
Authentic Brands Group LLC to globalna firma zajmująca się rozwojem marek, marketingiem i działalnością rozrywkową. Spółka zarządza portfelem obejmującym ponad 50 marek lifestylowych, rozrywkowych i medialnych, w tym tak rozpoznawalne marki jak Reebok, Forever 21, Quiksilver, Billabong, Roxy, DC Shoes czy Nautica. ABG jest również właścicielem Boardriders, Inc., producenta i dystrybutora odzieży oraz akcesoriów sportowych i modowych.
Z kolei GUESS, Inc. to amerykańska marka modowa o globalnym zasięgu, znana z projektowania, produkcji i sprzedaży odzieży, obuwia i akcesoriów. Firma, założona w 1981 roku przez braci Marciano, od lat stanowi ikonę stylu „casual luxury” i jest obecna w ponad 100 krajach.
Planowana transakcja ma charakter strategiczny. Celem koncentracji jest połączenie doświadczenia Authentic Brands Group w zakresie zarządzania i komercjalizacji marek z dziedzictwem oraz potencjałem rozwojowym GUESS. Partnerstwo ma umożliwić dalszą ekspansję marki na rynkach międzynarodowych oraz wzmocnienie jej pozycji w segmencie mody premium.
Zgodnie z informacją opublikowaną przez UOKiK, sprawa jest obecnie w toku.
Guess w Polsce
Marka GUESS rozpoczęła aktywną działalność w Polsce około roku 2013 – wtedy właśnie biuro marki w Polsce zostało formalnie uruchomione. Na koniec 2023 roku GUESS w Polsce posiadała około 70 sklepów w największych miastach Polski.
W 2025 roku marka otworzyła swoje pierwsze sklepy pod szyldem GUESS Jeans: m.in. 21 lutego 2025 roku w centrum handlowym Wroclavia, a kolejne – 4 kwietnia w Posnanii w Poznaniu.
Wcześniej GUESS JEANS rozwijało swoją obecność na polskim rynku poprzez sprzedaż multibrandową oraz e-commerce, budując rozpoznawalność marki i zaangażowanie konsumentów.
Otwarcie tych sklepów wpisywało się w szerszą ekspansję GUESS JEANS w Europie, która obejmowała także flagowe lokalizacje w Amsterdamie i Berlinie, otwarte w 2024 roku, oraz kolejne w centrach handlowych we Włoszech, Grecji i Kosowi
Guess, Inc. projektuje, sprzedaje, dystrybuuje i udziela licencji na kolekcje lifestyle’owe, obejmujące odzież, jeansy, torby, zegarki, okulary, obuwie i inne produkty konsumpcyjne. Produkty Guess? są dostępne w dedykowanych sklepach Guess oraz w dobrych domach towarowych i sklepach specjalistycznych na całym świecie.