Enata Bread wzmacnia pozycję swoich marek gastronomicznych. Firma otworzyła kolejny lokal w Warszawie. W biurowcu Royal Wilanów otworzyła lokale: Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni oraz Szałata i Szok.
Lokal zachwyca dopracowanym designem – duże przeszklenia, połączenie metalu, drewna i ceramiki oraz miękkie fotele i sofy tworzą harmonijną, komfortową przestrzeń do odpoczynku, spotkań i pracy.
Nowe lokale w stolicy
Czwarty lokal konceptu Szałata i Szok mieści się warszawskim biurowcu Vibe. To już druga restauracja tego formatu w stolicy. Nowy punkt dzieli przestrzeń z innym konceptem marki – Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni.
Szałata i Szok stanowi naturalne rozwinięcie konceptu Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni, ale przede wszystkim strategii, którą ENATA BREAD buduje od kilku lat oferując produkty idealne na śniadanie, lunch i kolację – na każdą porę dnia. Szałaty i Szoki są przygotowywane na życzenie gości, z możliwością miksowania składników.
Otwarcie nowej lokalizacji połączone było z dwiema premierami: na ekranach pojawił się nowy content Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni podzielony na dwie pory dnia: przed południem (oferta śniadaniowa) i po południu (oferta lunchowa); a w ofercie pojawił się nowy – elastyczny i spersonalizowany – zestaw w opakowaniu SMAKBOX (kawa, herbata, sok lub smoothies + kanapka + słodka przekąska, dowolnie komponowane).
Plany ekspansji
Marka Enata Bread planuje inwestycje rzędu 200 mln zł do 2030 roku w rozwój sieci, dzięki czemu przekroczy liczbę 400 lokalizacji. Obecnie otwiera 30-40 lokali rocznie sieci Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni, która ma zadebiutować na jednej z globalnych sieci stacji paliw i pojawić się również w mniejszych miastach.
W 2024 roku Enata Bread zanotowała 65% wzrost przychodów, do ponad 137 mln PLN. Marka rozwija sieć Gorąco Polecam. Smaki z Piekarn i BAKERY. Startuje też z dwoma nowymi konceptami: SZAŁATA I SZOK (koncept sałatkowo-sokowy) oraz POZNAJE (piekarnio-restauracja w Starym Browarze w Poznaniu). Format Gorąco Polecam. Smaki z Piekarn pojawi się też na jednej z globalnych sieci stacji paliw.
Gorąco Polecam. Smaki z piekarni liczy obecnie 130 punktów. Plany ekspansji zakładają, że do końca 2025 roku ma być ich 150. Docelowo, sieć ma liczyć minimum 500 punktów.
Obecnie Enata Bread przygotowuje się do debiutu lokali GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI w ramach jednej z globalnych, liczących kilkaset punktów, sieci stacji paliw. Plany zakładają otwarcie pierwszych lokalizacji jeszcze w czasie tegorocznych wakacji lub we wrześniu.
Enata Bread planuje też wejście z konceptem Gorąco Polecam. Smaki z Piekarn do mniejszych miejscowości, by stać się siecią ogólnopolską.
Sieć nie wyklucza też ekspansji zagranicznej. Jako kierunki rozwój wskazuje wschodnie Niemcy, Czechy i Słowację.
Enata Bread to grupa działająca w oparciu o różne formaty
Enata Bread to dynamicznie rozwijająca się grupa marek z branży piekarniczo- cukierniczej. Wyróżnia się doskonałym zarządzaniem, wysoką jakością produktów i usług, a także tworzeniem konceptów – lokali gastronomicznych, które zmieniają oblicza miast i miejsc kreując niepowtarzalną i przyjazną atmosferę.
Do tej pory grupę tworzyły dwie marki: Bakery – koncept rzemieślniczy z lokalami w wyjątkowych, historycznych, zrewitalizowanych obiektach i Gorąco Polecam. Smaki z piekarni – koncept hołdujący ponad 80-letniej rodzinnej tradycji pieczenia chleba. Niedawno wystartowała z dwoma nowymi konceptami: Szałata i Szok (koncept sałatkowo-sokowy) oraz Poznaje (piekarnio-restauracja w Starym Browarze w Poznaniu)
W planach ENATA BREAD jest z jednej strony rozwój istniejących konceptów, w tym zwiększenie liczby lokali, z drugiej zaś stworzenie zupełnie nowych – także z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w zakresie produkcji, logistyki, zarządzania i sprzedaży.