ESG: Kaufland podsumowuje Różowy Październik

Październik, uznawany na całym świecie za Miesiąc Świadomości Raka Piersi, był dla Kauflandu kolejną okazją do promocji profilaktyki i troski o zdrowie kobiet. W ramach akcji zrealizowano ponad 5700 bezpłatnych badań mammograficznych przy sklepach sieci.

Kaufland przypomina jednak, że profilaktyka nie kończy się w październiku, a w listopadzie badania przeprowadzone zostaną jeszcze w 67 lokalizacjach na terenie całego kraju.

Różowy Październik – profilaktyka, która ratuje życie

Październik od wielu lat uznawany jest na całym świecie za Miesiąc Świadomości Raka Piersi – czas, w którym szczególną uwagę poświęcamy profilaktyce, diagnostyce i znaczeniu wczesnego wykrywania choroby. Regularne badania mammograficzne pozwalają wykryć zmiany na bardzo wczesnym etapie, kiedy leczenie jest najskuteczniejsze i daje największe szanse na pełny powrót do zdrowia.

Z myślą o kobietach i ich zdrowiu Kaufland już po raz kolejny włączył się w obchody Różowego Października, organizując we współpracy z partnerami medycznymi bezpłatne badania mammograficzne przy swoich sklepach w całej Polsce. Mammobusy LUX MED i Geneva Trust regularnie odwiedzają parkingi marketów Kaufland, umożliwiając kobietom szybki i wygodny dostęp do realizacji badań profilaktycznych. W tym roku, w ramach Różowego Października, Geneva Trust wykonała 3793 badania przy 77 marketach w 69 miastach, natomiast LUX MED przeprowadził 1960 badań w 29 miejscowościach w ciągu 38 dni.

Łącznie to ponad 5700 kobiet, które skorzystały z możliwości wykonania bezpłatnych badań przy sklepach Kaufland w blisko 100 lokalizacjach w całej Polsce. Dzięki tej inicjatywie tysiące kobiet znalazło chwilę, by zatroszczyć się o siebie i zrobić dla swojego zdrowia coś naprawdę ważnego.

Troska bez przerwy

Kaufland podkreśla, że troska o zdrowie kobiet nie kończy się wraz z końcem października. Bezpłatne badania mammograficzne prowadzone są regularnie przez cały rok. W listopadzie mammobusy ponownie odwiedzą dziesiątki lokalizacji w kraju, a kolejne akcje profilaktyczne będą odbywać się także w następnych miesiącach – tak, by jak najwięcej kobiet mogło skorzystać z możliwości wykonania badań.

Od 13 listopada do końca tego miesiąca, badania profilaktyczne będzie można wykonać jeszcze w 67 lokalizacjach przy marketach sieci Kaufland. Punkty te rozmieszczone są w sposób zapewniający szeroką dostępność zarówno w dużych miastach, jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź, Katowice czy Szczecin, jak i w mniejszych ośrodkach, takich jak Myślenice, Kościerzyna, Żyrardów, Gryfice czy Kraśnik. Dzięki temu z badań mogą skorzystać kobiety na terenie całego kraju – niezależnie od miejsca zamieszkania – zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miastach.

Kaufland angażuje się także w inne liczne inicjatywy promujące profilaktykę i zdrowy styl życia kobiet. Corocznie sieć jest sponsorem Biegu Kobiet Zawsze Pier(w)si. To wydarzenie, które ma na celu zwiększenie świadomości dotyczącej wirusa HPV, zachęcanie do wykonywania badań profilaktycznych oraz promowanie aktywności fizycznej jako ważnego elementu dbania o zdrowie.

„Zdrowie zaczyna się od świadomości i profilaktyki. Dlatego wspólnie z naszymi partnerami konsekwentnie wspieramy kobiety w dbaniu o swoje zdrowie – nie tylko w październiku, ale przez cały rok. Cieszy nas, że tak wiele pań korzysta z badań w naszych mobilnych punktach, bo każde takie badanie to inwestycja w zdrowie i swoją własną przyszłość. Jako odpowiedzialna firma chcemy, by nasze działania pozytywnie wpływały na jakość życia naszych klientów i lokalnych społeczności – mówi Katarzyna Łosińska-Burdzy, Dyrektor Pionu Corporate Affairs w Kaufland Polska.
Profilaktyka to pierwszy krok, by zadbać o siebie i swoje zdrowie. Aktualne harmonogramy badań mammograficznych dostępna są na stronie: https://firma.kaufland.pl/odpowiedzialnosc/zaangazowanie-spoleczne.html

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 255 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz