Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził bezwarunkową zgodę na przejęcie przez Grupę CCC kontroli nad spółką MKRI Sp. z o.o. Transakcja oznacza kolejny krok w strategii rozwoju Grupy, która w ten sposób umacnia swoją pozycję na rynku mody i obuwia sportowego.
Złożony w sierpniu 2025 roku wniosek dotyczył nabycia przez CCC co najmniej 41 proc. udziałów w MKRI. Po jego realizacji Grupa obejmie pakiet większościowy, uzyskując samodzielną kontrolę nad spółką. MKRI zarządza sklepami działającymi pod markami kaes. oraz Worldbox, które funkcjonują w oparciu o umowę franczyzową z CCC.
Na koniec III kwartału 2025 roku MKRI zarządzała około 199 sklepami pod wspomnianymi markami. Przejęcie pozwoli CCC włączyć je bezpośrednio do swojej struktury operacyjnej, co – jak zapowiada spółka – ma przynieść natychmiastowy pozytywny wpływ na wyniki finansowe grupy.
Zgodnie z planem, pełna konsolidacja MKRI w strukturach CCC ma nastąpić w ciągu trzech miesięcy od uzyskania decyzji UOKiK. Wartość całej transakcji, obejmującej zarówno istniejący pakiet mniejszościowy, jak i przejęcie większości udziałów, szacowana jest na około milion złotych.
Decyzja UOKiK kończy proces formalny i otwiera CCC drogę do dalszej ekspansji w segmencie odzieży i obuwia casualowego. Spółka podkreśla, że połączenie potencjału marek kaes. i Worldbox z doświadczeniem operacyjnym Grupy ma pozwolić na szybsze reagowanie na zmieniające się trendy zakupowe i wzmocnienie pozycji lidera w regionie Europy Środkowej.
W III kw. CCC odnotowało wzrosty
Grupa CCC w Q3 2025 (sierpień’25 – październik’25) odnotowała historycznie najwyższy poziom przychodów w pojedynczym kwartale (blisko 3 mld PLN), przy dynamice sprzedaży na poziomie 7%. Q3 2025 był dla Grupy CCC czasem przyspieszenia rozwoju powierzchni handlowej – jej dynamika na koniec kwartału wyniosła +21% rdr.
Przychody Grupy CCC w Q3’25 wzrosły o 7% rdr i wyniosły blisko 3 mld PLN, w niesprzyjającym otoczeniu biznesowym, m.in. pomimo niekorzystnej pogody. Każda z linii biznesowych zanotowała lepszą rdr sprzedaż – HalfPrice o 25%, w CCC wzrost wyniósł 5%, a w Grupie Modivo 1%.
CCC ma 6 szyldów w portfolio
Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Na 23 rynkach Grupa rozwija unikatowy, omnichannelowy model biznesowy, opierający się o ok. 1200 sklepów oraz silny e-commerce, pod szyldami CCC, HalfPrice, eobuwie, MODIVO, worldbox i Boardriders. CCC S.A. wchodzi w skład indeksu giełdowego WIG20 i jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.