Enata Bread wzmacnia pozycję swoich marek gastronomicznych. Koncept Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni otworzył dwa nowe lokale – jeden w Krakowie przy ul. Romanowicza, a drugi w Poznaniu przy ul. Święty Marcin 31.
Nowy lokal w Krakowie, na Zabłociu to 11. punkt sieci w stolicy Małopolski. Lokalizacja łączy sztukę, architekturę i gastronomię, a bliskość Bulwarów Wiślanych oraz terenów rekreacyjnych zapewnia atrakcyjne miejsce dla mieszkańców i turystów.
W Poznaniu otwarto przeszklony i przestronny lokal przy ul. Święty Marcin 31. To 7. punkt sieci w mieście, zlokalizowany zarówno w centrach handlowych (Avenida, Ławica, Posnania x2), jak i na głównych ulicach (Półwiejska, Głogowska). Sieć rozwija również koncepty SZAŁATA I SZOK oraz POZNAJE Bakery & Restaurant w Starym Browarze.
Kolejne otwarcia zaplanowano w Warszawie, Lublinie i Lubinie, kontynuując ekspansję i wzmacniając obecność marki w kluczowych miastach Polski.
Plany ekspansji
Marka Enata Bread planuje inwestycje rzędu 200 mln zł do 2030 roku w rozwój sieci, dzięki czemu przekroczy liczbę 400 lokalizacji. Obecnie otwiera 30-40 lokali rocznie sieci Gorąco Polecam.
W 2024 roku Enata Bread zanotowała 65% wzrost przychodów, do ponad 137 mln PLN. Marka rozwija sieć Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni i BAKERY. Wystartowała też z dwoma nowymi konceptami: SZAŁATA I SZOK (koncept sałatkowo-sokowy) oraz POZNAJE (piekarnio-restauracja w Starym Browarze w Poznaniu). Format Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni pojawił się też na jednej z globalnych sieci stacji paliw.
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni liczy obecnie ponad 130 punktów. Plany ekspansji zakładają, że do końca 2025 roku ma być ich 150. Docelowo, sieć ma liczyć minimum 500 punktów.
Obecnie Enata Bread przygotowuje się do debiutu lokali Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni w ramach jednej z globalnych, liczących kilkaset punktów, sieci stacji paliw. Plany zakładają otwarcie pierwszych lokalizacji jeszcze w czasie tegorocznych wakacji lub we wrześniu.
Enata Bread planuje też wejście z konceptem Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni do mniejszych miejscowości, by stać się siecią ogólnopolską.
Sieć nie wyklucza też ekspansji zagranicznej. Jako kierunki rozwój wskazuje wschodnie Niemcy, Czechy i Słowację.
Enata Bread to grupa działająca w oparciu o różne formaty
Enata Bread to dynamicznie rozwijająca się grupa marek z branży piekarniczo- cukierniczej. Wyróżnia się doskonałym zarządzaniem, wysoką jakością produktów i usług, a także tworzeniem konceptów – lokali gastronomicznych, które zmieniają oblicza miast i miejsc kreując niepowtarzalną i przyjazną atmosferę.
Do tej pory grupę tworzyły dwie marki: Bakery – koncept rzemieślniczy z lokalami w wyjątkowych, historycznych, zrewitalizowanych obiektach i Gorąco Polecam. Smaki z piekarni – koncept hołdujący ponad 80-letniej rodzinnej tradycji pieczenia chleba. Niedawno do portfolio zostały dodane dwa nowe koncepty: Szałata I Szok (koncept sałatkowo-sokowy) oraz Poznaje (piekarnio-restauracja w Starym Browarze w Poznaniu)
W planach ENATA BREAD jest z jednej strony rozwój istniejących konceptów, w tym zwiększenie liczby lokali, z drugiej zaś stworzenie zupełnie nowych – także z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w zakresie produkcji, logistyki, zarządzania i sprzedaży.