Empik.com: sprzedaż sprzętu treningowego rośnie w zawrotnym tempie

W obliczu ograniczonego dostępu do siłowni i sklepów sportowych, wyraźny przyrost zamówień sprzętu do domowej siłowni notują platformy internetowe. Największą dynamikę wzrostu na Empik.com wykazuje segment akcesoriów treningowych – aż +400 proc. rok do roku. Na pierwszym miejscu TOPu sprzedaży znajdują się rollery do masażu, a za nimi najchętniej kupowane są ekspandery i gumy, hula-hop, hantle i obciążenia oraz maty do ćwiczeń. Wzmacniamy się także od środka – witaminy wspierające odporność organizmu wyprzedzają popularnością suplementy diety.

Różnorodny asortyment – od niewielkich hantli, przez odzież i elektronikę sportową, po pełnowymiarowe bieżnie i rowery stacjonarne, coraz chętniej kupowany jest w internecie, w tym na platformach typu marketplace. Na jednej z największych w Polsce, Empik.com, kategoria ta odpowiada już za 11 proc. całościowego obrotu sklepu internetowego. Asortyment ok. 84 tys. unikalnych produktów oferuje tu ok. 400 sprzedawców, a w ostatnim czasie do grona firm partnerskich dołączył Intersport.

– Rozszerzanie współpracy z tak silnymi markami jak Intersport to jeden z filarów naszej strategii, który wzmacnia konkurencyjność i siłę rynkową platformy Empik.com. Pozwala nam to stale rozwijać asortyment o nowe typy produktów, dedykowane kolejnym dyscyplinom sportowym. Aktualnie największym zainteresowaniem cieszą się akcesoria do ćwiczeń poza profesjonalnymi obiektami sportowymi, ale nie zapominamy o kategoriach, które wraz z nadejściem kolejnych miesięcy ponownie zyskają na znaczeniu jak np. sporty sezonowe, rowery, skating, turystyka czy bieganie. W dalszym ciągu można spodziewać się uzupełniania oferty m.in. o sporty wodne, w tym żeglarstwo czy deski „sup” – mówi Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Empiku.

Coraz lepiej wyposażona domowa siłownia

Choć Polacy ruszyli na zakupy sportowe już w trakcie pierwszego lockdownu w marcu ub.r., trend ten powtórnie widoczny był jesienią i szczególnie mocno kontynuowany jest teraz, wraz z nadejściem nowego roku. Obecnie na znaczeniu jeszcze mocniej zyskały różnorodne akcesoria sportowe. Praca zdalna i dominacja siedzącego trybu życia sprawiły, że największym zainteresowaniem klientów Empik.com cieszą się rollery do masażu. Za nimi plasują się popularne wśród dorosłych i dzieci hula-hoop (prawie 9x większe zainteresowanie niż rok temu),  a dalej hantle i obciążenia (8x), maty do ćwiczeń (4,5x), stepy (ponad 4x), uchwyty do pompek (3,5x) czy wałki treningowe (ponad 3x).

Wydawać by się mogło, że w urządzaniu domowej siłowni największym ograniczeniem może być  znalezienie wystarczającej przestrzeni, jednak klienci równie chętnie sięgają po większe i cięższe urządzenia. Sprzedaż sprzętu fitness na Empik.com wzrosła w ostatnim czasie ponad trzykrotnie, a sprzętu siłowego – ponad dwukrotnie. Obok zaaranżowania przestrzeni równie ważne pozostaje uzupełnienie szafy o stroje sportowe. Obuwie i odzież treningowa również notują wysoką dynamikę sprzedaży.

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych