Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Fabian Eryk Barbarowicz, TUF Real Estate: Pasaż Warmiński skomercjalizowany. Szykuje się do otwarcia

Pod koniec 2020 roku mieliśmy podpisane umowy najmu, które stanowiły blisko 90 proc. komercjalizacji Pasażu Warmińskiego. Jednak jesienne locdowny ponownie wydłużyły rozmowy z najemcami. Na dzień dzisiejszy możemy pochwalić się pełnym obłożeniem projektu. Dodam, ze wszystkie lokale zostały wynajęte na dwa miesiące przed oficjalnym terminem otwarcia – mówi w rozmowie z redakcją retailnet.pl / SCF News Fabian Eryk Barbarowicz, Wspólnik Zarządzający w TUF Real Estate Polska.

retailnet.pl: Firma TUF Real Estate obecnie realizuje nowy park handlowy w Lidzbarku Warmińskim. W marcu ubiegłego roku teren budowy Pasaż Warmińskiego został przekazany Generalnemu Wykonawcy – firmie ILHO PL S.A. Na jakim etapie jest inwestycja?

Fabian Eryk Barbarowicz Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu całego procesu budowy nowego parku handlowego w Lidzbarku Warmińskim. To nasza kolejna wspólna realizacja z  Generalnym Wykonawcą, także zdobyte doświadczenie i zbudowane relacje przy poprzednich projektach, sprawiły, że dość lekko przeszliśmy przez ten trudny okres dla rynku retail. Zaznaczę, że decyzje o rozpoczęciu prac budowlanych podjęliśmy w czasie pełnego lockdownu, pod koniec marca ubiegłego roku. Niestety pandemia koronawirusa nieznacznie odbiła się na tempie prac inwestycyjnych. Dlatego wspólnie z naszymi Najemcami na wiosnę zdecydowaliśmy się przesunąć termin otwarcia Pasażu Warmińskiego z listopada na marzec 2021 roku. Czas pokazał, że to była słuszna decyzja, gdyż w listopadzie mieliśmy do czynienia z wzrostem ilości zachorowań, co przełożyło się na kolejne restrykcje wprowadzane przez rząd.

R E K L A M A

Raczej nie jest łatwo realizować projekt z zachowaniem wszystkich rygorów reżimu sanitarnego? Czy na kolejnych etapach budowy pojawiły się jakieś problemy?

FEB: Z całą pewnością proces realizacji inwestycji delikatnie się wydłużył, ale to nie sytuacja epidemiologiczna bezpośrednio wpłynęła na terminy. Największy problem mieliśmy z finansowaniem bankowym, bo tak naprawdę banki stanęły i stoją w opozycji do szeroko pojętego handlu. Na hasło „retail” większość banków reaguje alergicznie. Deweloperzy realizujący większe obiekty handlowe praktycznie od roku nie maja możliwości pozyskania kapitału na finansowanie swoich projektów. Sytuacja z parkami handlowymi jest trochę lepsza, bo można je finansować w dosłownie kilku bankach, ale na zdecydowanie gorszych warunkach niż miało to miejsce jeszcze rok temu. Ostatecznie, po wielu rozmowach udało się uzyskać finansowanie bankowe dla inwestycji, lecz trwało to blisko dwa razy dłużej niż pierwotnie zakładaliśmy.

Ostatnio  firma TUF Real Estate podpisała dosyć sporo nowych umów najmu w Pasażu Warmińskim.

FEB: Tak, to prawda. Pod koniec 2020 roku mieliśmy podpisane umowy najmu, które stanowiły blisko 90 proc. komercjalizacji obiektu. Jednak jesienne locdowny ponownie wydłużyły rozmowy z najemcami. Na dzień dzisiejszy możemy pochwalić się pełnym obłożeniem projektu. Dodam, ze wszystkie lokale zostały wynajęte na dwa miesiące przed oficjalnym terminem otwarcia. Na przełomie roku podpisaliśmy szereg umów najmu lokali, które łącznie zajmą przeszło 1000 mkw. Wśród nowych najemców, którzy potwierdzili swoją obecności w pasażu jest niemiecka sieć sklepów dyskontowych TEDI, oferująca szeroką gamę produktów m.in. sprzęt gospodarstwa domowego. Pod koniec stycznia podpisaliśmy umowy z marką odzieży i akcesoriów sportowych 4F, siecią oferującą odzież dziecięcą Coccodrillo, marką modową Diverse, KS Sportem oraz butikiem z biżuterią Bijou.

Jakie jeszcze pojawią się brandy w Pasażu Warmińskim?

FEB: Poza sieciami wspominanymi wyżej klienci Pasażu Warmińskiego będą mogli skorzystać z oferty operatora spożywczego Biedronka, drogerii Rossmann, sklepu obuwniczego CCC, ogólnopolskiej sieci elektromarketów – Media Expert. Ponadto w pasażu znajdzie się sklep sportowy Martes Sport, dyskonty tekstylne Pepco i KiK, a także sklep z akcesoriami dla dzieci – Smyk. Tym samym w trzech budynkach Pasażu Warmińskiego udostępnionych zostanie 14 sklepów, które łącznie zajmą powierzchnie ponad 6000 GLA.

Kiedy zostaną zakończone prace budowlane i nastąpi otwarcie obiektu?

FEB: Prace budowlane zakończymy w pierwszej połowie marca. Natomiast oficjalne otwarcie Pasażu Warmińskiego zaplanowane zostało na 26 marca. Miejmy nadzieje, że w zdecydowanie lepszej sytuacji epidemiologicznej.

Rozmawiał Wojciech Wojnowski