Branża gastronomiczna od wielu miesięcy przeżywa wielki kryzys. Ale są sieci, które się przed nim obroniły. Sieć pizzerii Stopiątka wzmocniła pozycję na rynku zarówno pod względem nowych otwarć, jak również sprzedaży. W 2020 roku sieć uruchomiła 17 nowych pizzerii, czyli o 20 proc. więcej w stosunku do 2019 roku, kiedy rynek wolny był jeszcze od pandemii.
Bardzo dobrze dla sieci rozpoczął się również 2021 rok. W ciągu 1,5 miesiąca pod marką Stopiątka powstały już dwa lokale. Do końca roku w planie jest jeszcze 18 pizzerii. Nowe pizzerie otwierają również dotychczasowi franczyzobiorcy Stopiątki, korzystając z niższych czynszów najmu spowodowanych pandemią.
– Franczyzobiorcy, którzy inwestują w kolejne pizzerie potwierdzają, że nasza strategia walki z kryzysem jest skuteczna. Jednym z najważniejszych ruchów był nacisk na sprzedaż z dostawą do klienta. Zainwestowaliśmy w narzędzia online, które pozycjonują nasze pizzerie w internecie i rozwinęliśmy aplikację Stopiątka. Dzięki niej realizujemy zamówienia bez pośredników, co korzystnie wpływa na ich cenę i wysokość sprzedaży. Naszym celem jest stworzenie własnego zaplecza technologicznego i operacyjnego, by uniezależnić się od zewnętrznych dostawców usług – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, do której należą marki Stopiątka i Stopiątka Fabryka. Działania okazały się skuteczne, co potwierdzają obroty sieci, które w ubiegłym roku wzrosły o 25 proc. w stosunku do 2019 r.
Nowy format pizzerii Stopiątka
Stopiątka rozpoczęła również rozwój nowego konceptu franczyzowego. W marcu powstanie pierwsza pizzeria Stopiatka Fabryka.
PARTNER PORTALU
– Nowy model testowaliśmy rok. Chcieliśmy być pewni, że wszystkie rozwiązania zastosowane w koncepcie franczyzowym funkcjonują poprawnie. Stopiątka . Stworzyliśmy zautomatyzowany system wypieku pizzy, który opiera się na organizacji pracy jak przy taśmie produkcyjnej w fabryce – mówi Marcin Ciesielski.
Model opiera się na sprzedaży na wynos z dostawą do klienta, nie ma sali konsumpcyjnej, a kontakt z pracownikiem pizzerii został wyeliminowany. Wszystko odbywa się bezkontaktowo z zachowaniem standardów higieny i bezpieczeństwa. Zamówienia i płatności będą zdalne – online poprzez aplikację Stopiątki oraz dotykowe kioski elektroniczne ustawione w placówkach Stopiatka Fabryka. Do końca roku ma powstać minimum 5 lokali Stopiątka Fabryka.
Koszt inwestycji w Stopiątkę Fabryka zaczyna się od 105 tys. zł., natomiast w tradycyjną pizzerię Stopiątka od 120 tys. zł. Aktualnie na rynku funkcjonuje 65 pizzerii Stopiątka.