Quiosque to polska znana marka odzieżowa, oferująca modę dla kobiet. Na drodze wszechobecnej digitalizacji, Quiosque już w 2014 roku zdecydował o utworzeniu platformy sprzedażowej online jeszcze na Magento 1. Sklep zaczął jednak bardzo szybko się rozwijać, a wraz z poszerzeniem asortymentu i wzrostem ruchu, pojawił się problem ze sprawnym przepływem danych na temat zamówień z systemu ERP, czego skutkiem był spadek wydajności sklepu. Co teraz? Wsparcie potrzebne od zaraz!
Celem działań Quiosque i obsługującego markę eCommerce House’u – Fast White Cat – była budowa oraz wdrożenie nowego, w pełni odpowiadającego na zwiększone potrzeby Partnera, zgodnego z najnowszymi trendami eCommerce, sklepu internetowego. Wyzwanie polegało więc na tym, aby odpowiedzieć na zapotrzebowanie marki w kwestii zwiększenia możliwości wydajnościowych jego platformy sprzedażowej i zapobiec przestojom w funkcjonowaniu e-sklepu.
– Musieliśmy przebudować integrację pomiędzy systemem ERP, a sklepem internetowym, ponieważ serwer sklepu nie był w stanie obsługiwać zwiększonej ilości zamówień, a więc tak ogromnej i niekontrolowanej wymiany danych. Najlepszym rozwiązaniem na poprawę wydajności strony, zarówno dla nas jak i dla naszego Partnera, okazało się zbudowanie całkiem nowego sklepu internetowego – mówi Katarzyna Bilan, Head of eCommerce w Fast White Cat. – Projekt przebiegał sprawnie, mimo dużego zakresu, który mieliśmy do wykonania. Quiosque w pełni oddał nam prowadzenie projektu, przez wzgląd na wieloletnią współpracę i doświadczenie, jakie posiadamy. Dzięki temu mogliśmy wykorzystać naszą wiedzę z ecommerce i UX, aby nowy sklep był nie tylko zgodny z panującymi trendami i przyjazny użytkownikom, ale również maksymalizował zyski naszego Partnera – dodaje.
Jak podejść do wdrożenia?
Nowy sklep internetowy został stworzony na najnowszej wersji Magento – Magento 2. Na podstawie rozmów i przeprowadzonych konsultacji z marką Quiosque, stworzono plan działania w tym projekcie, aby osiągnąć cel w określonym deadlinie. – Największym wyzwaniem okazało się zaplanowanie płynnej integracji pomiędzy platformą Magento 2 i systemem ERP – kontynuuje Katarzyna Bilan. – W czasie projektowania nowego sklepu wzięliśmy pod uwagę przeszkody, które pojawiły się już wcześniej. Czyli problem z wydajnością systemu ERP oraz ilością danych wysyłanych do Magento. Projektem sklepu zajął się zespół naszych grafików, a nad budową i wdrożeniem pracowaliśmy w sześcioosobowym teamie: Project Manager, Tech Lead, 2 Fronted Developerów, 2 Backend Developerów.
PARTNER PORTALU
Magento 2, czyli to działa!
Zmiana kierunku integracji pomiędzy Magneto 2 i system ERP znacznie zwiększyła wydajność sklepu i zmniejszyła obciążenie serwera. Aktualnie Magento 2 pobiera od dostawcy wszystkie potrzebne dane tj. produkty czy ceny. Dodatkowo deweloperzy mają możliwość natychmiastowego odłączenia się z tej integracji, jeśli system ERP nagle przestanie działać. Prowadzenie aktualnych stanów magazynowych po stronie Magento 2 wyeliminowało problem wśród klientów, którzy zamawiali produkty, niebędące już na stanie sklepu internetowego.
– W sytuacji tak istotnej z punktu widzenia każdej marki, jaką jest całkowita przebudowa sklepu internetowego, dobrze mieć sprawdzonego partnera, na wsparcie którego zawsze można liczyć. Fast White Cat dla nas jest właśnie takim partnerem. Na każdym etapie wdrożenia czuliśmy wsparcie wiedzą i doświadczeniem ze strony zespołu Fast White Cat. Pozwoliło to na płynny przebieg całego procesu – podkreśla Sergii Sologubovskyi, E-commerce Director w Quiosque.
I jeszcze jedna zmiana – całkiem nowy layout, z dopasowanym UX designem sklepu do wieku klientek (+50). Tutaj Fast White Cat z Quiosque zadbali o duże zdjęcia, możliwość dostosowania wyglądu sklepu do potrzeb klienta, intuicyjny panel zamówień, duże butony CTA czy możliwość podejrzenia rozmiarówki dla każdego produktu. Layout sklepu zmienił się na bardziej nowoczesny, sprzyjający customer experience. Efekt? Wydajna platforma oraz szybszy i prostszy sposób realizacji zamówień!
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter