Fast White Cat: użyj Sztucznej Inteligencji aby uchronić biznes przed kryzysem

Wysoka inflacja to wyzwanie dla handlu i utrzymania rentowności biznesu. Już teraz wiemy, że z powodu kryzysu aż 71% konsumentów stara się ograniczać wydatki. Jest jednak też dobra wiadomość – zdaniem 58% internautów zakupy w e-commerce są bardziej optymalne niż zakupy stacjonarne. Ale żeby konsumenci w dobie kryzysu wybrali akurat Twój sklep, potrzebne są pewne działania. Jakie?

Zdanie odnośnie szansy e-commerce na przetrwanie kryzysu gospodarczego podzielają eksperci, twierdząc, że rynek e-handlu w Polsce ma przed sobą perspektywę dalszych wzrostów w następnych 5 latach. Co więcej, to właśnie tam coraz częściej kierują się klienci, także (a nawet szczególnie) ci dotknięci inflacją, szukając promocji i możliwości komfortowego porównywania cen. Wybierają jednak te sklepy, które spełniają ich oczekiwania, a ponieważ pandemia Covid-19 wymusiła na wielu biznesach cyfryzację sprzedaży, zauważalnie zwiększyła się konkurencyjność wśród firm działających w obszarze e-handlu.

W wyścigach o klientów wygrają tylko ci, którzy umiejętnie odpowiedzą na ich potrzeby zakupowe. Dziś, wśród wiodących prym trendów, mocno podkreśla się znaczenie sztucznej inteligencji jako rozwojowego narzędzia wspierającego sprzedaż już teraz i w przyszłości – w 2020 r. rynek AI był wart bowiem 62,35 mld, do 2025 r. urośnie on do 190,61 mld USD, a w 2030 r. osiągnie prawie 16 bln USD.

E-commerce i Artiffical Intelligence mają niezwykłą synergię, którą, szczególnie w dobie kryzysu, powinien wykorzystywać każdy e-biznes. Warto opierać się na AI w celu personalizacji oferty, okazuje się bowiem, że znaczny odsetek osób, które otrzymują spersonalizowane propozycje zakupowe, przeznaczają na zakupy większą kwotę, niż planowali.

– Pracując na co dzień z dużymi brandami e-commerce, widzimy, jak konwersja poprawia się w przypadku, gdy do gry wchodzi AI – zapewnia Jakub Nadolny, CEO Fast White Cat, firmy wdrażającej dochodowe e-biznesy w oparciu o Magento – potwierdza to choćby przeprowadzony przez nas projekt badawczy AIM2, w którym badaliśmy siłę połączenia sztucznej inteligencji z Magento 2. Testy wykazały, że po wprowadzaniu dedykowanego interfejsu sklepu, wartość koszyka w przypadku zalogowanych użytkowników była wyższa niż dla użytkowników z interfejsem standardowym, funkcjonującym bez wprowadzenia AI. Liczba oczekiwanych zachowań zalogowanych klientów w ścieżce zakupowej również była o kilka razy wyższa w przypadku interfejsu dedykowanego.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Wypracowany w tym projekcie algorytm pozwala na wychwycenia zależności procesu zakupowego i zachowań klientów, które nie są oczywiste i zauważalne przez człowieka, a następnie identyfikację tych zachowań i ich analizę. To zasługa uczenia maszynowego, siły napędowej AIM2, które sprawi, że klienci będą chętniej kupowali w e-sklepie wspieranym przez sztuczną inteligencję, bo ich wrażenia zakupowe będą zgodne z ich konkretnymi oczekiwaniami. Badania przeprowadzone dla raportu The Next Level of Personalization in Retail potwierdzają ten fakt – konsumenci chcą dostawać oferty pasujące do ich potrzeb, a to skłania ich do zakupów.

Osiągnięcie takich możliwości e-sklepu, jak dopasowany do konkretnego użytkownika interfejs, nie jest jednak możliwe bez działania sztucznej inteligencji. Dziś więc, w dobie walki o klienta w kryzysie, warto pochylić się nad takim rozwiązaniem, które przyniesie dodatkowe korzyści w postaci podniesienia komfortu zakupowego, a przez to – zwiększenia konwersji.
Jeśli Twój e-commerce dotknął kryzys, postaw na solidnego partnera technologicznego oraz rozwiązania, za którymi stoją konkretne liczby i potwierdzone efekty.

Skontaktuj się z Fast White Cat: moc.tacetihwtsaf@ofni