Empik w tym roku przekroczy liczbę 300 punktów w Polsce

Empik – sieć sklepów specjalizująca się w sprzedaży wielokanałowej, konsekwentnie realizuje plan ekspansji. 18 czerwca br. w Augustowie został otwarty 284. salon sieci w Polsce. Do końca roku Empik zamierza uruchomić jeszcze ok. 25 sklepów pod główną marką oraz 10 lokalizacji Papiernik by Empik.

Empik konsekwentnie inwestuje w nowoczesne rozwiązania omnichannel, rozwija e-commerce i jednocześnie zagęszcza sieć sprzedaży. Nowe punkty powstają między innymi w prężnie rozwijających się parkach handlowych czy przy ulicach miast – w tym w formacie convenience: zakorzenione w lokalnej społeczności i aktywnie budujące z nią relacje.

Empik otwiera 284. sklep w Polsce i zapowiada kolejne

– Chcemy być jak najbliżej klientów i dlatego sukcesywnie zapełniamy mapę Polski. Teraz w każdym województwie działa średnio blisko 20 sklepów pod marką Empik a to oznacza, że jesteśmy obecni w większości powiatów i gmin miejskich – podkreśla Cezary Kupiec, Dyrektor ds. Handlowych i Sieci Sprzedaży w Empiku.

Takie tempo ekspansji oznacza, że jeszcze w 2021 roku sieć przekroczy liczbę 300 punktów w Polsce.

Otwarty 18 czerwca salon to pierwszy Empik w Augustowie. Przy ul. Mazurskiej 4, w parku handlowym August Park na klientów czekają nowości wydawnicze, bestsellery książkowe, muzyczne i filmowe. Na półkach znajdą także szereg inspiracji kulturalnych i rozrywkowych oraz propozycji na ciekawe zorganizowanie czasu wolnego czy rozwój zainteresowań. Nie brakuje również materiałów kreatywnych, artykułów papierniczych i plastycznych czy gier planszowych. W salonie – oprócz zakupów stacjonarnych, można skorzystać z usługi odbioru już po dwóch godzinach produktu zarezerwowanego w aplikacji mobilnej lub w kanale on-line. Możliwy jest także bezpłatny odbiór zamówień internetowych, w tym tych z kategorii niedostępnych stacjonarnie, jak Kosmetyki, Sport czy dekoracje domowe. Dotyczy to również zakupów z serwisu EmpikFoto.pl.

Nowoczesne rozwiązania w salonach Empik

Empik wykorzystał innowacyjny model opracowany i wdrożony przez swój zespół Data Science do oceny potencjału i wydajności nowego salonu w Augustowie. To zaawansowany algorytm przewiduje jak będzie działać sklep w danej lokalizacji, co pozwala zoptymalizować inwestycje i zwiększyć efektywność rozwoju całej sieci.

– Pandemia znacząco zwiększyła oczekiwania klientów. Wielokanałowość i zapewnienie odbiorcom maksymalnej wygody zakupów wpływają na poziom zadowolenia wyrażany chociażby w NPS. Dla salonów Empik wynosi on blisko 80%, a to plasuje nas w najwyższym pułapie rynkowym pod kątem oceny i zaufania odbiorców do marki. Dlatego rozwijamy oba kanały, integrujemy je i jesteśmy z naszymi klientami wszędzie tam, gdzie tego potrzebują – podsumowuje Cezary Kupiec.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych