Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

TUF RE rusza z drugim etapem Pasażu Warmińskiego

Rok po otwarciu Pasażu Warmińskiego – retail parku działającego w Lidzbarku Warmińskim, inwestor – spółka TUF RE – rusza z rozbudową kompleksu.

W ramach inwestycji powstanie dodatkowo 4 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej i popularna restauracja drive-thru. Klienci zyskają także ok. 140 miejsc parkingowych dla parku handlowego i 40 dla drive-thru.

– Grunt pod inwestycję jest zabezpieczony. Prace budowlane ruszą wraz z zakończeniem komercjalizacji, czyli zapewne w ciągu kilku najbliższych miesięcy. W ramach projektu powstanie osobny dodatkowy budynek o powierzchni ok. 4 tys. mkw., który dołączy do działającego już od marca ubiegłego roku parku handlowego o powierzchni 6 tys. mkw. Dodatkowo inwestycja zakłada także budowę lokalu pod restaurację drive-thru. Planowany termin oddania obiektu do użytku to druga połowa 2023 r. – mówi dla Retailnet Fabian Eryk Barbarowicz, Wspólnik Zarządzający TUF RE.

Rusza komercjalizacja i rozbudowa Pasażu Warmińskiego

Rozbudowa Pasażu Warmińskiego, jak podkreśla inwestor, to efekt przeprowadzonej analizy, z której wynika, że potencjał działającego od roku retail parku, jest o wiele większy. Za rozbudową przemawia także lokalizacja inwestycji i fakt, że niespełna w rok po oddaniu obiektu do użytku, Pasaż Warmiński stał się głównym miejscem zakupów mieszkańców Lidzbarka Warmińskiego i okolic.

– Pandemia wzmocniła zapotrzebowanie na projekty convenience jak najbliżej miejsca zamieszkania. Ich potencjał znacznie urósł. Pierwszy etap Pasażu Warmińskiego otworzyliśmy w marcu ubiegłego roku w pełni skomercjalizowany. Część marek nie zmieściła się w tamtym projekcie, stąd też decyzja o dokupieniu sąsiedniego gruntu i powiększenie całości. Dodatkowo, porozumieliśmy się ze znaną restauracją drive-thru. Głównym celem było wzmocnienie oddziaływania lokalizacji, nasz projekt jest przy drodze krajowej, gdzie na odcinku Olsztyn – przejście graniczne w Bezledach nie ma tego typu restauracji – podkreśla Barbarowicz.

I dodaje: Liczymy również, że sytuacja polityczna się ustabilizuje, wróci mały ruch graniczny z Rosją. Vis a vis naszej inwestycji znajdują się Termy Warmińskie, odwiedzane przed pandemią przez ok. 300 tysięcy klientów rocznie, gdzie bardzo duży procent stanowili Rosjanie.

Inwestor właśnie rozpoczął komercjalizację drugiego etapu inwestycji. Do współpracy chce zaprosić m.in. znane marki dyskontowe, non-food i modowe.

Pasaż Warmiński to nowoczesny kompleks handlowo-usługowy znajdujący się przy ulicy Olsztyńskiej w Lidzbarku Warmińskim (województwo warmińsko-mazurskie). W trzech budynkach udostępniona została powierzchnia blisko 6 tys. mkw. GLA, a na zewnątrz parking na ponad 150 aut. W obiekcie swoje sklepy otworzyło 14 znanych marki sieciowych, ale do tej pory tylko 3 z nich funkcjonowały w mieście – są to Biedronka, Pepco i Rossmann, reszta to całkiem nowe formaty. Wśród najemców obiektu są: CCC, Media Expert, Martes Sport, KiK, TEDi, sklepy z akcesoriami dla dzieci – Smyk i Coccodrillo, a także marka odzieży i akcesoriów sportowych 4F, marka modowa Diverse i kaes oraz butik z biżuterią Bijou.

TUF RE przyspiesza z rozwojem

– Ostatnie kilka miesięcy upłynęło nam na intensywnym pozyskiwaniu nowych, atrakcyjnych pod kątem inwestycji handlowych, lokalizacji. Dotychczas rocznie zabezpieczaliśmy zwykle jeden grunt inwestycyjny, natomiast w ostatnim roku tzw. covidowym przybyły nam aż cztery kolejne, nowe inwestycje te które przybyły to Kępno, Grodzisk Wielkopolski, Ciechanów oraz drugi etap Lidzbarka Warmińskiego. Ciągle pracujemy nad pozyskaniem nowych terenów. W tym roku naszym celem jest zabezpieczenie co najmniej 5 nieruchomości, ponad połowę naszego planu mamy zabezpieczoną, pracujemy teraz nad koncepcjami a wiosną wyjdziemy z nimi na rynek. To oznacza, że znacznie przyspieszamy także z budowami, komercjalizacją i kolejnymi procesami inwestycyjnymi – zapowiada Fabian Eryk Barbarowicz, Wspólnik Zarządzający TUF RE.