Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Rekordowy zysk netto Grupy CDRL w 2021 roku

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik w 2021 roku, wypracowała najwyższy w swojej historii zysk netto, który wyniósł 32,9 mln zł. Spółka odnotowała również znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży – w omawianym okresie było to 444,2 mln zł, czyli o 9,5 proc. więcej niż w roku 2020. Wpływ na wyniki miał przede wszystkim rozwój sprzedaży internetowej, ale także optymalizacja sieci sklepów stacjonarnych.

– Wyniki osiągnięte w 2021 roku są dla nas satysfakcjonujące, szczególnie biorąc pod uwagę okoliczności w jakich przyszło nam prowadzić biznes. 2021 rok ponownie upłynął pod znakiem
wyzwań związanych z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2, która wpłynęła na ograniczenia społeczno-gospodarcze. Nadal mierzyliśmy się z ograniczeniami związanymi z wprowadzonym
przez rząd reżimem sanitarnym oraz okresowym zamykaniem centrów handlowych. Szybkie dostosowanie naszej strategii do obecnych warunków i jej konsekwentna realizacja, przyniosły
wymierny skutek – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL.

Zysk netto Grupy CDRL w 2021 roku wyniósł 32,9 mln zł względem straty w kwocie 41,7 mln zł rok wcześniej. Spółka odnotowała 444,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 9,5 proc. więcej niż w roku 2020. Co istotne, wzrosła marża na sprzedaży – w 2021 roku wyniosła 49,3 proc. względem 47,2 proc. rok wcześniej. W omawianym okresie EBITDA wyniosła 64,3 mln zł, czyli była 2,5-krotnie wyższa w porównaniu do roku poprzedniego. Wzrost zysku na sprzedaży w 2021 roku jest w dużej mierze zasługą konsekwentnego rozwoju e-commerce. W kanałach internetowych Grupy, sprzedaż była wyższa o 16,2 mln zł i stanowiła 17 proc. ogólnej wartości przychodów w 2021 roku – w 2020 roku było to 15 proc.

W 2021 roku Grupa CDRL dokonała optymalizacji sieci sklepów, poprzez zamknięcie nierentownych placówek oraz zmniejszenie powierzchni sprzedaży. Obecnie spółka posiada 486
punkty handlowe. Równolegle konsekwentnie poszerza dostępność produktów w sieci. Sklep internetowy działa obecnie w 7 wersjach językowych: polskiej, ukraińskiej, angielskiej, czeskiej, słowackiej, niemieckiej rumuńskiej. W minionym roku uruchomione zostały dwie nowe platformy internetowe: www.broel.pl i www.lemonexplore.pl . W związku ze zwiększaniem oferty produktowej, została rozbudowana hala magazynowa dzięki czemu powstało 5,5 tys. nowych miejsc adresowych.

– Trzymamy rękę na pulsie, dostosowujemy ofertę produktową do potrzeb zmieniającego się świata, wprowadzamy nowe linie produktowe i systematycznie rozszerzamy ofertę. W 2020 roku
było to 2,5 tys. modeli, w roku ubiegłym zwiększyliśmy ją do 3 tys. a w 2022 roku zaplanowaliśmy 4,1 tys. modeli – dodaje Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL.

Zgodnie z przyjętą strategią spółka zwiększyła liczbę sklepów, także poprzez ekspansję zagraniczną. W 2021 roku Grupa CDRL rozszerzyła działalność o nowe rynki: w Mołdawii i Albanii postały
pierwsze w tych krajach kornery. Ponadto na Słowacji zostały otwarte dwa nowe sklepy franczyzowe, a w Portugalii pozyskaliśmy masterfranczyzobiorcę. Wzrostowi sieci towarzyszy rozwój infrastruktury technicznej i technologii wspierających działanie salonów stacjonarnych, m.in. technologii mobilnej do przyjęć towarów w salonach.