Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

7,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto CDRL w II kwartale

Grupa CDRL według szacunków Zarządu osiągnęła w II kwartale 2022 r. 7,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Wynik ten o 3,5 mln zł obniżył odpis aktualizujący wartość aktywów wynikający ze sprzedaży udziałów w spółce zależnej z siedzibą w Rosji. Dodatkowo spółka zdecydowała o utworzeniu odpisów aktualizujących wartość należności i udziałów w spółce zależnej DPM, które obniżą wynik jednostkowy za I półrocze 2022 r.

– W II kwartale osiągnęliśmy mocne wyniki operacyjne, które będą obciążone odpisami aktualizującymi. Ze względu na wzrost przeterminowania należności oraz pogorszenia ratingu Rosji i Białorusi wynikającego z rosyjskiej agresji zbrojnej w Ukrainie, musieliśmy utworzyć odpisy aktualizujące wartość należności i udziałów w spółkach zależnych. Co ważne, pomimo wpływu na rachunek wyników Grupy, ten proces nie ma wpływu na naszą obecną pozycję gotówkową.– komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL.
Spółka podkreśla, że należności od rosyjskiej spółki są nadal do odzyskania, a problem ściągalności wynika m.in. z braku płynności rubla (banki nie przyjmują przelewów w rublach).

– Spółka białoruska osiągnęła bardzo dobre wyniki operacyjne, a utworzony odpis wynika z obniżonego ratingu dla tego kraju, co wynika z większego ryzyka prowadzenia działalności. – dodaje Dworczak.
Łączna wartość odpisów aktualizujących odnoszących się do spółki DPM wynosi około 16,2 mln. zł, w tym 2,7 mln. zł to odpis aktualizujący wartość należności, a 13,5 mln zł dotyczy odpisu na wartość udziałów w DPM. Odpis aktualizujący wartość udziałów w DPM wynika przede wszystkim ze wzrostu wskaźnika premii za ryzyko działalności na Białorusi, która wzrosła z 6,43% w styczniu 2022 r. do 16,77% w lipcu 2022 r.

Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik. Grupa CDRL dostarcza kompleksową ofertę dziecięcą, posiada własny zespół projektantów i designerów. Produkcja asortymentu poddawana jest pełnej kontroli jakości przy jednoczesnej optymalizacji kosztów i gwarancji bezpieczeństwa dostaw. Uzupełniającą ofertę stanowi obuwie dziecięce oraz zabawki i akcesoria. W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w 486 punktach handlowych a także w sklepie internetowym działającym w 7 wersjach językowych.