Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

15 lat Wyjątkowych przeżyć. Wyjątkowy Prezent z jubileuszem swojej działalności w Polsce

Wyjątkowy Prezent, będący częścią międzynarodowej grupy Emoti Group, pierwsza w Polsce firma oferująca vouchery prezentowe na przeżycia, obchodzi swoje 15 lecie. Szybki rozwój zawdzięcza klientom, z którymi buduje aktywny dialog, pełen uwagi i zaufania, a także licznym partnerom i zespołowi, którzy wspólnie tworzą coraz bardziej kreatywną i różnorodną ofertę.

Spacer po ścianie wieżowca, kolacja w ciemności, wyprawa wędkarska na łososie, tratowanie wraków, kulinarny event wśród stworów morskich i 3 milionów litrów wody – to tylko namiastka projektów własnych i partnerskich Wyjątkowego Prezentu, które podbiły serca mieszkańców Polski. Początki firmy sięgają 2007 roku, kiedy to jedna osoba postanowiła zaskoczyć drugą niezwykłym prezentem w formie przeżycia…

– Inspiracją do powstania Wyjątkowego Prezentu był podarunek świąteczny, który mój wspólnik wręczał swojemu przyjacielowi. Był to 2007 rok, a prezentem był własnoręcznie zrobiony voucher na jazdę quadem. To wydarzenie wspominamy do dziś, właśnie jako symboliczny moment powstania firmy. Na samym początku w naszej ofercie było zaledwie kilkadziesiąt produktów – wspomina CEO Wyjątkowego Prezentu Jakub Matuszewski.

Obecnie w ofercie Wyjątkowego Prezentu jest ponad 8 000 prezentów, w różnych lokalizacjach i dopasowanych do różnych gustów – dla kobiet, mężczyzn, par, przyjaciół, dzieci i rodzin. Dla miłośników ekstremalnych doświadczeń (jak noc na skale i lot szybowcem), dla spragnionych odpoczynku dla ciała i duszy (dzień w spa, wszelkie masaże i usługi upiększające, a także wyjazdy w klimatyczne miejsca), dla poszukiwaczy przygód (shitty dinner, kurs nurkowania i tratowanie wraków) i romantycznych chwil (podwodna kolacja, masaż dla dwojga, romantyczny pobyt w aquaparku i zwiedzanie winnicy).

Te i inne doświadczenia przeszły próbę pandemią COVID-19 i wybuchem wojny za wschodnią granicą. Jednak dzięki uważnemu słuchaniu klientów, wprowadzeniu wydłużonego czasu na realizację, systematycznemu zwiększaniu sieci partnerów i sprzedaży, a także wprowadzaniu nowych pomysłów na spełnianie małych i dużych marzeń firma odnotowuje ciągły wzrost sprzedaży.

– Jeszcze bardziej doceniamy doświadczenia i prawdziwe emocje – potwierdza na podstawie doświadczeń sprzedażowych kierownik retail sieci własnej Wyjątkowego Prezentu Cezary Holenderski.

Nowatorskie rozwiązania

Wyjątkowy Prezent od 15 lat stawia na nowatorskie rozwiązania. To oni stoją za dwoma najpopularniejszymi “fine diningami” w kraju – kolacją w ciemności i podwodną kolacją. Firma jako pierwsza i jedyna w branży podjęła decyzję o wydłużeniu ważności voucherów aż do 3 lat i ciągle szuka rozwiązań, które bezpośrednio i pośrednio wpływają na poprawę jakości oferowanych usług.
Ponadto Wyjątkowy Prezent jako pierwszy w swojej branży wprowadził gwarancję ceny, czyli zapewnienie, że cena prezentu jest zawsze identyczna jak u jego Wykonawcy. Innymi słowy – oferta na stronie wyjątkowyprezent.pl czy w jednym ze sklepów stacjonarnych firmy jest ceną rynkową lub nawet niższą od niej. To przekłada się na zaufanie klientów oraz przejrzyste warunki współpracy z partnerami.

Obserwując marzenia i potrzeby klientów, Wyjątkowy Prezent wprowadził rozwiązania prezentowe dla niezdecydowanych – Pakiety Prezentów (tzw. Pakiety Przeżyć), dzięki którym osoba obdarowana sama wybiera, jaki prezent chce zrealizować. Nie należy go jednak mylić z Kartą Podarunkową (która też jest w ofercie firmy). Pakiet to zbiór prezentów, dopasowanych tematycznie lub lokalnie, spośród których wybiera się jedno przeżycie. Jest to swoista gwarancja spokoju – zarówno dla osoby, która prezent wręcza, jak i tej, która go otrzymuje.

Klucz do sukcesu

Nie istnieje uniwersalny klucz do sukcesu, ale Wyjątkowy Prezent w swoich działaniach wykazuje postawę prokonsumencką. Firma wielokrotnie podkreślała, że to Klient marzy i zaczyna dostrzegać, że spełnianie marzeń jest proste, co stało się mottem firmy w ostatnich latach. Wyjątkowy Prezent uważnie obserwuje rynek i tendencje, nie bojąc się wprowadzać nowatorskich rozwiązań, takich jak 3-letnie Vouchery czy samoobsługowe automaty sprzedażowe, tzw. voucheromaty. Ponadto firma cały czas rozwija własną i partnerską sieć sprzedaży.

– Jeśli miałbym wskazać największy sukces Wyjątkowego Prezentu, to bez wahania odpowiedziałbym: ludzie. Mam tu na myśli wszystkich, którzy tworzą tę wyjątkową firmę – zarówno osoby pracujące w biurze, jak i ambasadorów naszej marki w punktach sprzedaży na terenie całej Polski. Przykładamy dużą wagę do relacji w firmie i wiemy, że każdy z nas ma swoje pragnienia i pasje. Czerpiemy z tego inspirację, która przekłada się na oryginalny produkt – zdradza Jakub Matuszewski.

Równie ważna w rozwoju firmy jest sieć partnerów, którzy dostarczają nie tylko unikalne, ale również te popularne i lubiane oferty. Wśród ponad 8000 propozycji prezentowych znajdują się przeróżne możliwości spędzania czasu – od najbardziej popularnych, jak vouchery do klimatycznych restauracji czy wyjazdów w inspirujące miejsca, przez najbardziej ekstremalne, jak skok ze spadochronem czy zejście po pionowej ścianie budynku, aż do najbardziej oryginalnych, jak wyprawa wędkarska na łososie czy nurkowanie w zalanym kamieniołomie. Wielu Partnerów współpracuje z firmą od lat, tworząc naprawdę udane, oparte na zaufaniu, relacje.

Łatwy dostęp do marzeń

Pierwszy sklep stacjonarny został otwarty w 2012 roku w Warszawie, w centrum handlowym Złote Tarasy. W trosce o dostępność dla klientów, Wyjątkowy Prezent prowadzi sprzedaż prezentów zarówno w formie online i przez własną sieć sprzedaży (we wrześniu został otwarty 62 sklep w sieci), jak i w sklepach partnerskich (m.in. Auchan, Market Ubezpieczeń, Media Markt). Ponadto w 2022 Wyjątkowy Prezent wprowadził nowoczesne rozwiązanie sprzedażowe – wówczas w warszawskiej Galerii Północnej stanął pierwszy w Polsce automat samoobsługowy, sprzedający vouchery na przeżycia.

Voucheromat to innowacyjny automat, który w sposób intuicyjny przeprowadza klienta przez cały proces zakupowy – od inteligentnego dopasowania prezentu do potrzeb, okazji i zainteresowań osoby obdarowywanej, aż do natychmiastowego i bezproblemowego zakupu. Jest to proste i inteligentne urządzenie, które pozwala w łatwy sposób zakupić prezent z całej dostępnej oferty, która stale się rozwija i rozszerza, a obecnie liczy ponad 8000 propozycji. Wszystkie przeżycia są dostępne od ręki, a Klient dodatkowo otrzymuje atrakcyjne pudełko prezentowe całkowicie za darmo, czyli otrzymuje gotowy do wręczenia prezent – nawet w niehandlową niedzielę. Obecna strategia rozwoju samoobsługowej sprzedaży Wyjątkowego Prezentu, zakłada ekspansję na małe lokalizacje, w których otwarcie sklepu czy stoiska mogłoby być utrudnione.

Plany na przyszłość

– Od początku swojego istnienia na polskim rynku zaszczepiamy Polakom zamiłowanie do doświadczania. Jako pierwsi podjęliśmy się wyzwania, by zmieniać kulturę obdarowywania w taki sposób, by Polacy wręczali bliskim przeżycia pełne radości, które stwarzają szansę doświadczania nowych sytuacji, realizowania pasji i spełniania marzeń. Udało się, czego potwierdzeniem jest prawie 1 500 000 voucherów na przeżycia, które trafiły w ręce osób, którzy razem z nami wierzą, że spełnienie marzeń jest proste – mówi CEO Wyjątkowego Prezentu.

Aktualnie najważniejszym celem firmy pozostaje utrzymanie pozycji lidera i zwiększenie udziału w rynku. Z wypowiedzi liderów wynika, że firma w kolejnych latach planuje dynamiczny rozwój sieci sprzedaży – własnej i partnerskiej.